Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • 2. díl – Způsoby umístění zpětných odkazů

    Dnes si řekneme, jakým způsobem získat zpětné odkazy, které webu opravdu pomohou. Nechci hodnotit jednotlivé techniky od nejlepší po nejhorší, pouze chci uvést příklady, které jsou jednoduše dostupné. Pokud se rozhodnete pro články, dbejte na jejich kvalitu, článek, který je „nabušen“ jen klíčovými slovy a v souvislém čtení nedává smysl, tak ten žádný přínos mít nebude. Pokud totiž budete psát kvalitní a konkrétní články, které lidi opravdu zajímají, tak na články budou odkazovat a tím získáváte další odkazy v podstatě bez práce. Pamatujte, že je vždy lepší, když článek vypadá jako součást webu, pokud bude na první pohled zřejmé, že se jedná o reklamu, je to už z principu špatně.Nekoukejte příliš na rankyRanky webů jsou jakousi „hodnotou“, kterou určuje vyhledávač, nejznámější je PageRank (google) a S-Rank (seznam). Drtivá většina lidí si vybírá weby na umístění zpětných odkazů podle toho, jak vysoký rank má daná stránka. Tím ovšem nikdy kvalitní linkbuilding nikdo neudělá, pokud se budete zaměřovat na stránky, které mají vysoké ranky (většinou jsou tyto odkazy přemrštěně vysoké), tak už nezbude čas, popř. peníze na odkazy z těch webů, které mohou mít opravdový přínos. Samozřejmě bývá přímo úměrná kvalita webu s hodnotou ranku, ale opravdu bychom se neměli zaměřovat primárně na tuto hodnotu. Navíc pokud máte např. patičkové odkazy na webu s PR 5 a SR 7, tak to ve finále stejně žádný velký přínos pro web není.Placené články na tématických webechTato technika je nazývá „pay per post“ neboli platba za příspěvek. Je to poměrně snadná cesta k získání kvalitního zpětného odkazu. Články si můžete napsat sami, nechat si napsat článek přímo na míru, nebo si zakoupit již napsaný článek, kam jen umístíte své odkazy, možností je celá řada. Důležité je, aby jste jeden článek umístili pouze na 1 web – vyhledávače trestají duplicitní obsah.Odkazy v diskuzních fórech (tématických)Super způsob, jak získat zpětné odkazy. V diskuzních fórech většinou majitelé podporují vkládání odkazů, ovšem pokud budou příspěvky vypadat jako spam, budou příspěvky smazány v tom lepším případě, pokud se bude spamování opakovat, dostanete BAN (zablokování účtu). Musíte tedy psát příspěvky, ve kterých odkazujete na svou stránku s rozvahou a hlavně musí být příspěvky přínosné pro ostatní diskutující. Pokud si myslíte, že „vlítnete“ na fórum, tam „naflákáte“ hromadu odkazů a budete mít vystaráno, tak se do linkbuildingu raději vůbec nepouštějte, protože takhle se to opravdu nedělá, ikdyž je to často k vidění, ale takhle opravdu NE.Vlastní blog, nebo blog na velkých webechTato možnost je určena především pro lidi, kteří jsou schopni psát kvalitní texty. Samozřejmě existuje i možnost si nechat blog psát například od studenta, to už ovšem bývá finančně náročnější a obvykle nedosahuje kvality, které by měl blog mít. Pokud například plánujete prodávat dětské hračky, pište blog o tomto tématu a odkazujte v rozumné míře na svůj web a především na produkty. Navíc vyhledávače velké weby, jako je například idnes.cz, aktualne.cz, nebo lupa.cz mají „rádi“ a máte poměrně vysokou naději, že články nebudou sloužit jen jako součást linkbuildingu, ale především přinese také uživatele resp. zákazníky. Vše je ale závislé na kvalitě článků, pokud budete psát stylem: Naše dětské hračky jsou ty nejlepší dětské hračky, protože naše dětské hračky jsou prostě ze všech dětských hraček ty nejlepší dětské hračky  tak to určitě nikdo číst nebude a je to pouze ztráta času – mimochodem takhle opravdu jsou lidé schopni psát tzv. PR články, je to jednoduše tragédie.Inzertní webyTato metoda nelze použít pro každý projekt, ale pro většinu ano. Například si zadáte několik různých inzerátů na přední (budeme se bavit o tuzemsku) inzertní servery, jako je například:Bazos.czHyperinzerce.czSbazar.czAvizo.czatd…Popíšete co nabízíte (musíte tak trochu nenápadně, aby to nebylo bráno jen jako reklama). Například budete prodávat kola, tak napíšete inzerát na prodej kola, kde popíšete základní parametry a přidáte odkaz na podrobné technické údaje. Tady máte opravdu vysokou pravděpodobnost, že krom odkazu získáte také nové zákazníky, protože inzerát, kde budete prodávat kolo, bude číst cílová skupina kterou potřebujete.Minisites neboli podpůrné webyOblíbený způsob, který ovšem vyžaduje péči a údržbu webu. Tím, že vytvoříte podpůrný web, prolinkujete ho na hlavní web ničeho nedosáhnete. Vytvoření těchto webů chce již nějakou praxi a nebát se linkovat na jiné kvalitní weby, aby si vyhledávač nemyslel, že se jedná o web, který byl zřízen jen jako podpora vašeho hlavního webu. Každopádně tento druh SEO je vyhledávači brán jako zakázaný, proto musíte dbát na obsah a hlavně na odkazy, které povedou jak na podpůrný web, tak i z něj. Je to běh na dlouhou trať a chce to opravdu velkou trpělivost a především znalosti.Nákup samotných odkazůOdkazy se nechají jednoduše koupit, zde by jste měli být obzvláště opatrní. Vybírejte si pouze relevantní obsahové weby, kde budete moci umístit odkaz nejen do patičky, nebo do sekce „partneři“. Kupování odkazů je samozřejmě zakázaná a především trestaná praktika z pohledu vyhledávače. Musíte být opravdu obezřetní, jelikož penalizace může mít drtivý dopad jak na web, tak na zákazníky, obrat atd…Existuje daších x způsobů, jak tvořit zpětné odkazy, proto jsem napsal pouze několik nejoblíbenějších, vypsat veškeré způsoby a techniky by obsáhlo na samostatnou knihu.

    19. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Školení – velký obchod s nevědomostí - ByznysPlac.cz

    Mnoho povyku pro nic. Tak by se daly nazvat mnohé nabídky, které se pěkně čtou, ale nic nepřinášejí. Internet je rejdištěm různých podvodníků. Krýt se anonymitou webu je totiž velice snadné. Někdy dokonce dostanete požadovanou službu nebo nabídku, ale v jaké kvalitě?Jednoduchá propagaceŠkolení je termín, který vzbuzuje zajímavé a často neoprávněné naděje. K získání určitých dovedností se upíná usilí na zlepšení vlastní finanční situace a úspěch v podnikání. Školení často využívá neznalosti a obklopuje se zajímavými a záhadnými termíny. Po absolvování takového školení by měl platící zákazník získat zkušenosti a výhody na trhu, které mu zajistí prosperitu. Ve skutečnosti jen vytáhnou peníze z kapsy.Obecná školeníU konkrétních školení, kde zájemce ví, co chce, je obtížné oklamat protistranu. Ale podobných nabídek, jako jsou školení typu – „jak podnikat na internetu“ jsou mraky. Co si myslí člověk, který zaplatí několik tisíc za školení přes Skype o svojí situaci, když zvolí naprosto obecné vzdělání a nicneříkající pojmy? Každá dovednost a vědomost přece vychází ze znalostí a dovedností, které jsou zcela specifické. Nic není zadarmo a za úspěchem stojí vlastní sebezdokonalování.Vědět a znátInternet nabízí mnoho možností uplatnění. Široká škála odborností našla na internetu svoji pozici, která přinesla také patřičné ohodnocení. Pokud pomineme křiklavé příklady jako je Facebook nebo český Seznam, pak na internetu se uplatní celá řada profesí, která vychází z vlastních možností a znalostí. Technické obory vůbec protkaly celý internet. Ale uplatní se také pisálci, právníci, kuchaři a lidé s jakýmikoliv nápady. Potřebují ale základní vědomosti o fungování internetu. Proto mají obecná a předražená školení úspěch.Odborník je nejlevnějšíNež se školit za mnoho tisíc a potom se na vlastních chybách učit a prodělávat, je nejlepší si dojednat rovnou odborníka. V první chvíli může vypadat jeho pomoc drahá. V konečném důsledku je však nejlevnější. Bezobsažné školení stojí peníze, čas a je většinou obecné. Vyškolený „odborník“ musí stejně získat praktické zkušenosti a to trvá dlouho a pokud se nedostavuje úspěch, může i dobrý nápad skončit problémem pouhé realizace.Nedozvíte se nic novéhoUvedená obecná školení jsou většinou opředena různými výrazy a termíny. Nic z toho ale nepotřebujete. Stačí si sednout a najít na internetu konkrétní dotaz. Ke každému tématu si zjistíte řadu informací a mnoho projektů můžete porovnávat, protože není nic úplně nové a nic úplně nepodobné. Ne, že by se mělo opisovat. Ale zkušenost se předává a jen nerozumný člověk se nepoučí z chyb druhých.Školit se je potřeba v konkrétní oblasti. Přesně tomu, co potřebujete. Při začátku podnikání na internetu musíte vyjít ze svých vědomostí a obecné informace si přečíst a zapamatovat v odborných publikacích. Placení deseti tisíc, abyste se dozvěděli, že hlavně musíte mít návštěvnost webu a prodávat, je vyhozením peněz. A právě na to se některá školení zaměřují. A peníze již nikdy znovu neuvidíte. Školení je zboží, u kterého se musí přesně posoudit kvalita. Vycházejte proto ze svých vědomostí a ty uplatňujte. Další zkušenost přijde sama a na mnoho projektů si odborníky najdete nebo prostě budete spolupracovat.

    01. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Startupy, které nás inspirují - ByznysPlac.cz

    Slovo „startup“ zná asi každý, kdo se v současné době třeba jen malinko zajímá o podnikání především na internetové scéně. Které jsou ty dobře našlápnuté a úspěšné? To vám prozradí dnešní článek.Jak odstartovaly startupyVelký boom startupů je přisuzován zvláště takzvané internetové horečce, která vypukla v letech 1996 až 2001. Rozhodně však můžeme pozorovat, že se nyní objevila kvanta dalších projektů na českém internetu, které stojí za zmínku. V žádném případě je nelze vyjmenovat všechny – téměř každý den totiž vznikne nový nápad, který může a nemusí v dnešním světě najít úspěch a uplatnění.Pokud se budeme o současné startupy zajímat více, je poměrně výhodné zavítat například do databáze startupů portálu Lupa.cz, provozující mimo jiné i pěkný a hlavně aktualizovaný katalog těchto začínajících projektů. A které z nich nejvíce zaujaly mě?Leyter.comJako první mi do oka padl projekt Leyter.com, a to především proto, že ho na Lupě mají v kategorii nejžhavějších startupů. Samozřejmě by se dalo polemizovat i o tom, zdali jde o holý fakt či výhodnou reklamu. Tak či jinak, dovolme si o projektu napsat pár slov. Dle provozovatelů jde o seznamovací a sociální síť, která ovšem funguje trochu jinak, než ty klasické.Namísto toho, abyste zde hledali své staré známé, nabízí se vám možnost najít přátele nové. Jednoduše můžete například na mapě nastavit svoji pozici, najít lidi z okolí a zajít s nimi na skleničku, squash či do kina. Sama si něco takového příliš neumím představit, ale na druhou stranu…proč by ne? Leyter preferuje na rozdíl od jiných sociálních sítí především takové lidi, kteří se chtějí skutečně setkat a nezůstávat tak v kontaktu pouze elektronicky. Může se tak tedy zdát, že jde i o jakousi reakci na výtky, které mají mnozí uživatelé například k Facebooku.Krejčomat.czDalším zajímavým a velice inspirujícím projektem z tohoto katalogu může být například Krejčomat.cz. Jak již název napovídá, jedná se o web, pomocí kterého si můžete nechat ušít oděv na míru. A nejen to – vyberete si i barvu, střih, styl kapes a spoustu dalších věcí. Sám majitel této služby, Ondřej Musil, měl dobrý důvod k jejímu založení, dovolme si jej tedy citovat:„Rád bych touto cestou informoval čtenáře o spuštění nového projektu, který dosud nemá v České republice srovnání. Nápad pokusit se stvořit podobnou službu mám v hlavě delší dobu. Motivovaly mě především moje vlastní zkušenosti s nákupem kalhot a oblečení obecně. Jsem vysoký přes 190 cm a kdykoliv jsem sháněl kalhoty, řešil jsem buď jednu, nebo obě tyto situace: buď jsem nesehnal vůbec velikost, nebo měly podivný střih.“Na webové stránce Krejčomat.cz prozatím naleznete pouze nabídku dámských a pánských kalhot, pokud si vše však pořádně prohlédnete, zjistíte, že si můžete opravdu dost vybírat a splnit si v této oblasti jakékoli přání. Nejde o nápad zcela originální, mnoho takovýchto shopů je totiž provozováno na zahraničních webech.Zádrhelem pro některé potenciální zákazníky však může být cena, která je u každého kousku 1999 Kč. Na druhou stranu zboží vypadá kvalitně a poštovné je zcela zdarma. Projektu bych jednoznačně dala velké plus a doufám, že se také patřičně rozšíří o další sortiment.Voocall.czDo třetice již vybírám opravdu zcela náhodně a zrak mi padá na Voocall.cz, projekt nabízející levné volání. Zní to pěkně a asi všichni víme, na co zakladatel tohoto startupu reaguje. Pojďme se na to tedy podívat:Přehledný, ovšem trochu nedotažený design webu. Hned na první stránce nás vítá ceník tohoto virtuálního operátora. Rozhodně bych to však společnosti nevytýkala, protože jde v tomto případě o věc, která nás zajímá nejvíce. Přejít k Voocall můžete od svého starého operátora, založit je možné i číslo zcela nové. Největším balíčkem služeb je tarif Maximum Plus, který nabízí 1000 MB internetu zdarma, 100 volných minut do všech sítí v ČR, další volání a SMS ve vlastní síti za 0.59Kč/jednotka. Celková cena za tyto služby je 499 Kč měsíčně, což je vcelku pěkné. Ale co pokrytí? Bude nám služba všude dobře fungovat? Kupodivu ano, pokrytí je totiž shodné s operátorem T-Mobile.Služba se jeví rozhodně jako zajímavá, z podnikatelského hlediska je však třeba brát v úvahu opravdu velkou konkurenci operátorů, kteří se přetahují o zákazníky, jak jen to jde.Úspěšné startupy minulých letAby nebyla řeč jen o začínajících projektech, zmíníme i takové, které již mají o popularitu postaráno. Za takový považuji například portál DámeJídlo.cz, tedy nejvíce rozšířený rozvoz jídel po České republice. I když jejich pokrytí rozvozu ani zdaleka nesahá do všech našich měst, pořád je výrazně lepší, než u konkurence. To jsou například Foodpanda.cz, RozvozJídla.cz či JídloTeď.cz. A v čem tkví úspěch právě služby Dámejídlo.cz, když máme takový výběr mnohých dalších? Je to především rychlost, velké množství smluvených restaurací a očividně výborný business plán. Zakladatelem je Tomáš Čupr, který mimo jiné stojí i za úspěšným projektem Slevomat.cz. Já osobně mám se službou Dámejídlo.cz výborné zkušenosti. Chválím přehledný web, obrovský výběr pokrmů a rychlé dodání (které však již závisí na konkrétní restauraci).Abychom zmínili i start-up jiného zakladatele a z jiné oblasti, nabízí se nám například portál NejPomocníci.cz, který funguje jako pracovní tržiště sdružující nabídku a poptávku. Projekt je poměrně úspěšný, zájem o práci veliký a nabízené služby propracované. Pokud se například vžijete do role člověka, který potřebuje zařídit pár pochůzek navíc (možná se ani vžívat nemusíte), můžete si představit následující situaci, za které byste portál využili:Pracuji, nestíhám, potřebuji vyzvednout poštu, zajistit roznos letáků a k tomu třeba i doručit oběd do kanceláře. Co udělám? Zadám tento úkol do tržiště na webu NejPomocníci.cz, chvilku počkám a během několika minut mě kontaktuje člověk, kterému mohu tyto úkoly svěřit za rozumnou cenu. Platím přes zabezpečený systém online a mám zaručenou kvalitu od prověřeného pracovníka, u jehož profilu si mohu přečíst i komentáře od ostatních zaměstnavatelů. Neobvyklá a zajímavá služba, která je dostupná v Praze a Brně. Již má své zákazníky, ale zároveň je třeba udělat ještě velký kus práce. Uvidíme, jak se bude vyvíjet dál.Já chci vlastní start-up!Máte nápad? Výborně, nepouštějte se však do realizace s horkou hlavou. Vše si rozmyslete, projděte služby případné konkurence a zjistěte, zda můžete svým potenciálním zákazníkům vůbec nabídnout něco nového a zároveň potřebného. Není totiž většího zklamání, než projekt, kterému věnujete několik měsíců svého života a usilovné práce bez jakéhokoli úspěchu. Podnikání je sice rizikem snad v každém případě, nápady je však třeba nechat trochu uležet.A co si o tom vlastně myslíte vy sami? Je nějaká nová služba, která vás v poslední době zaujala nebo překvapila? Neváhejte a pište, váš názor nás zajímá!

    04. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Sonda do některých zajímavých webových stránek - ByznysPlac.cz

    V poslední době se uživatelé internetu pohybují stále dokola a klikají na vyčpělé adresy Facebooku, Googlu, Seznamu, Idnes a jiných internetových škvárů. Kdo chce něco nového, přes SEO optimalizaci ani nemůže najít vhodný objekt zájmu. Do popředí se derou jen známé firmy, které mají peníze na propagaci, ale mnohdy nemají dost invence.Žádná propagacePřijít občas někam, kde jsme nebyli, se vyplatí. Surfování by mělo rozšiřovat obzory a v tuto dobu je na trochu vykolejení z běžného rytmu dost času. Nejde o reklamu, ale o jiný pohled na internetový svět. A často jsou nové weby lepší než zavedené.Být sociálníPokud chcete vyjádřit nějakou svoji zkušenost a ocenit ji slovem Amen nebo Hell no, pak Getamen.com vás ráda uvidí. Můžete se podělit zkušenostmi, vyjádřit názory a poučit se. Switchcam.com je zdrojem koncertů DJ hudby. Poskytuje seznamy a playlisty z různých koncertů a vystoupení a hlavně si můžete takový playlist sestavit podle různých kritérií. Frequency.com zase umí vyhledávat a zálohovat videoobsah internetu v reálném čase. Zajímavá videa z různých kanálů a oblíbených stránek vám tak nikdy neutečou.Trochu si pohrátGiftrocket.com je personifikovaným dárkem budoucnosti. Trochu materialistickým, ale potěšujícím. Přes tento systém můžete komukoliv poslat jako dárek peníze. Neváhejte, protože inflace je nemilosrdná. TourWrist.com je zase na čele závodu o nový typ fotografie: dynamické, virtuální a plně panoramatické, kterou lehce vytvoříte ze smartphonu nebo iPadu. A sdílet se světem můžete lépe než u Instagramu. Váš příští mejdan by se mohl nést v duchu témat, které tvoří velké a známé značky. HouseParty.com podporuje domácí párty a zařídí vše na klíč. To ovšem v ČR příliš neoceníme.Ještě legráckySkvělý Chill.com najde nové video na základě vašich zájmů a vkusu přátel. Sledujte několik uživatelů se stejnými zájmy a prohlížejte si zajímavá videa buď z proudu všech, nebo kliknutím na každého uživatele, který ani netuší, že jej sledujete. TheFancy.com je webová stránka, která nabízí celý katalog obrázků a výrobků, které mají svou inspiraci a jsou jedinečné a občas jdou i koupit. Podobně jako Pinterest je všechno na prodej nebo jen pro pobavení. GrubWithUs.com je zajímavý nápad. Takový malý groupomat. Pokud potřebujete hromadnou slevu v restauraci, spojte se a povečeřte společně s cizinci. Mohou to být vaši budoucí přátelé nebo partneři.Sociální vzrušeníCowbird.com je jiný druh Tweeteru pro toho, komu nestačí jen 140 znaků. Tady se můžete vyřádit se svými historkami a užít si také zábavy s ostatními birdaři. ResumUp.com změní váš nudný životopis na literární dílo. Tato webová stránka vytvoří lákavý a snad i pravdivý životopis přitažlivý vizualizací a odborností. Můžete se vzájemně přitahovat s poutavým vizuálním resumé sami nebo s celou vaší internetovou společnostíi. Vytvořte si originální život na obrazovce. Hubii.com je zase pro ty, co nechtějí dlouho hledat nové zprávy. Tady si vyberete pouze z mapy a čtete to nejzajímavější. Stránky GetPocket.com jsou zase pomůckou pro zapomnětlivé. Pocket kapsa (dříve známý jako Read It Later) vám uchová události, které jste jednou našli na internetu a chcete se k nim vrátit. Umožní uložit, co chcete číst nebo se podívat do minulosti.A užitek…Pokud potřebujete rychle poslat soubory nebo větší objem dat, použijte WeTransfer.com – můžete posílat fotky, videa, hudbu, prezentaci, dokumenty nebo jakékoliv jiné formy souborů až do 2 GB. Pokud se chystáte na odchod z tohoto světa, jistě jste si položili otázku. Co chcete udělat před koncem pozemského bytí? Stránky BeforeIDieIWantTo.org vám pomohou s odpovědí. A nakonec užitek a odpočinek od otravných emailů. Unsubscribr.com dokáže vyhledat ve vaší schránce všemožnou havěť, odhlásit z odběru a navždy se tak vyhnout konkrétní poště.V internetovém světě se stále něco děje. Úspěch neznamená jen být velkým, ale také být příjemným pro uživatele a snadným na obsluhu. Menší weby jsou mnohdy přehlednější než obrovské a zahlcené sociální sítě, které myslí jen na zisk. Zkusit něco nového tak může být nejen příjemným zpestřením. Třeba se zrovna objeví stránka, která se trefí do vašeho vkusu. 

    19. červen 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Co je to FATCA?

    Dne 30.6. se potichu stala účinnou smlouva Foreign Account Tax Compliance Act, kterou uzavřely USA s ČR. Tato smlouva zavazuje finanční instituce k oznamování účtů občanů USA v České republice. Povinnost tak mají všechny banky, fondy a mnoho dalších institucí.Udávat občanyObsah povinnosti tak spočívá v uzavření dohody s IRS – daňovými úřady v USA, kde bude nutné nahlásit nejen všechny účty občanů, ale také všech právnických nebo s USA spojených osob. Informace budou odeslány do USA a budou se muset pravidelně obnovovat. USA pečlivě vyžaduje placení daní od svých občanů a nezáleží na tom, kde vydělávají.SankceJako obvykle obsahuje FATCA trest za neoznámení takových údajů. Pokud nějaká instituce poruší tuto smlouvu, bude jí účtována 30% daň pro zahraniční operace. To je velice tvrdé opatření, které prakticky znemožní zahraniční platební styk. Pokud nějaká finanční instituce neprovádí zahraniční operace musí požádat o zváštní status, který ovšem znamená povinnost nevést účty zahraničních občanů.VýjimkyO povolení nepodávat hlášení budou muset finanční instituce požádat. Možnost výjimky se týká třeba svěřeneckých fondů, které obhospodařují majetek konkrétní české osoby a jen by zbytečně podávaly přiznání. Stejně tak mohou být ve výjimce ze smlouvy FATCA uvedeny depozitní instituce, které jen ukládají vklady, investiční instituce jako penzijní fondy, které vedou jen agendu českých občanů nebo některé vnitrostátní nebo zprostředkovatelské pojišťovny. Kdo však neobdrží výjimku, bude povinen informace podávat.Daně nade všeUSA si tak uzurpují značnou moc nad svými občany. Neumožňují jakýkoliv příjem, na který by neměly daňové právo. Tento postup je sice z hlediska výběru daní efektivní a nekompromisní. Zasahuje ale do různých svobod. Proč by USA měly znát účty a aktivity svých občanů, kteří v podstatě v USA nežijí? Jenomže kontrola občana a jeho šikanování je pro každý stát důležitou součástí moci. Politika potřebuje občany ovládat a daně vypadají jako ta správná cesta. Ve skutečnosti jsou jen záminkou pro sledování a ovlivňování voličské základny.

    22. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Opravdu chcete vědět, kdy umřete?

    Občas se uvedená morbidní reklama objeví ve vyhledávačích. Stává se populárním, aby člověk věděl, zda má cenu si šetřit na důchod nebo by měl jíst zdravě? Stránky dying-test mají jinou formu a způsob tahání peněz z uživatelů.Test není zdarmaZa provedení testu se platí na území ČR 99 Kč. Což je poměrně vysoká částka, když na zadání několika údajů stačí prostá kalkulačka. Uvedené stránky tak inkasují za důvěřivost a naivitu občanů. Peníze se posílají pomocí SMS zprávy přes společnost FORTUMO, za kterou stránky nenesou odpovědnost. Za testem stojí společnost LARPET GROUP, která vznikla teprve 29. 1. 2013.Co je FORTUMOTato společnost operuje jako poskytovatel placených sms služeb ve více než 70 zemích a smlouvy má s více než 250 mobilními operátory. Je plátcem DPH, takže každá platba obsahuje 21 % přirážky. Platba 99 Kč, tak znamená jen 81,82 Kč. Výhodou plateb je bezplatná registrace a nulové poplatky. Službu si můžete zavést pouhým vyplněním formuláře a integrací do svých stránek. Problémem je ale odpočet ceny. Mobilní operátor si účtuje 40 – 60 % ceny sms jako svoji platbu. Posílá tedy jen malou část zpět. V České republice tak z částky 81,82 Kč zůstane jen 40,91 Kč. Ani poslání peněz není příliš rychlé. Po měsíci placení se teprve další měsíc zúčtují platby a převedou od operátora na FORTUMO. A až následný měsíc po odečtení provize 2 – 3 % dostanete svoje prostředky. Lednovou platbu tedy obdržíte v dubnu.Obchodní podmínkySamotný provozovatel testu tedy z vašeho vyplnění a zodpovězení otázek dostane 40 Kč, což je i tak poměrně slušná částka. LARPET se zavazuje neposkytnout konkrétní údaje o uživateli, ale ponechává si vás v databázi. Naopak je nepříjemným faktem, že si vyhrazuje právo kontaktu kdykoliv v souvislosti s testem podle vlastního uvážení. Údajně se testu zúčastnilo kolem 100.000 osob, které jsou nyní v databázi pro rozesílání reklamy a informací. Pokud by tedy inkasoval za tento test cca 40 Kč, pak by již měl kolem 4.000.000 Kč zisk.Průběh testuV testu se zadávají základní údaje. Nejprve pohlaví a poté věk, který je rozložen na období 0-10, 11 – 15, 16 – 22, 23 – 35, 36 – 50, 51 – 60, 61 a více let. Potřebný je údaj o místě života, který spočívá v určení, zda žijete v místě s více než 100.000 obyvateli, do 100.000 a pod 10.000 obyvatel. Potom se musí uživatel přiznat k četnosti řízení vozidla (denně, týdně, občas nebo vůbec), k pití alkoholu (denně, týdně, měsíčně a abstinent), kouření (ano, ne, příležitostně) a k užívání tvrdých drog (ano x ne). Sami si také musíte odpovědět, zda jíte zdravě, kolik vypijete denně tekutin (0,5 – 1 litr, 1 – 1,5 litru, 1,5 a více), jakého typu je zaměstnání (sedavé, smíšené, aktivní), kolik hodin denně spíte (6 hodin a méně, 6 – 7 hodin, 7 – 8 hodin, 8 hodin a více), kolik hodin sedíte po práci u počítače (0 – 1 hodinu, 1 – 2 hodiny, 2 hodiny a více), zda bydlíte v blízkosti továrny nebo elektrárny, jak jste vysoký/á (do 160 cm, 161 – 170 cm, 171 – 180 cm, 181 – 190 cm, 191 cm a více, kolik vážíte (méně než 40 kg, 41 – 50 kg, 51 – 60 kg, 61 – 70 kg, 71 – 80 kg, 81 – 90 kg, 91 – 100 kg, 101 – 110 kg, více než 111 kg) a odkud pocházíte (Evropa, Asie, Amerika, Austrálie – s Afrikou se nepočítá). Po demografických otázkách se opět vracíme ke zdraví. Otázky směřují na zrak, návštěvu solária, obecnou otázku, zda rodiče trpí dědičnými chorobami, zda jste alergik, jak často navštěvujete lékaře, jak často pijete kávu, zda vůbec máte děti, jak často jíte maso, jak často se pohybujete v zakouřených místnostech, zda jíte sladkosti, zda jste spokojený s životem, zda jste ženatý či s partnerem, zda máte problémy s tlakem, zda bydlíte sám, jíte BIO potraviny, vyskytujete se na horách, jezdíte na dovolenou, provozujete adrenalinové sporty, zda máte hlad a nakonec musíte napsat datum narození.Spousta všeobecných otázek zde byla popsána, protože v podstatě jsou jen spekulativním způsobem určení délky života. Mnohé jsou velmi nekonkrétní a nelze z nich samozřejmě nic dovodit. Například dědičné choroby se podílejí na délce života velice podstatnou měrou a třeba alergie má různé formy a podoby. Test je dost zpřeházen, takže na sebe nenavazují zdravotní údaje, stravovací návyky nebo životní styl. Otázek je téměř 40 a mají spíše vypadat jako podrobný test, ale setkáte se s nimi v podstatě všude. Dobu smrti takto nelze vůbec určit. A test ani nedostanete. Museli byste na konci na telefonní číslo 90703 poslat sms s textem FOR ADA a tím se zbavit nepotřebných 99 Kč. Test je v podstatě nanic, ale vypadá jakoby zajímavě. Chcete tedy vědět, kdy určitě neumřete?

    24. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Ochrana osobních údajů a rodná čísla -ByznysPlac.cz

    Rodné číslo je údaj, který pomocí číslic bezpečně identifikuje konkrétní osobu. Znalost rodného čísla se považuje za znalost, která významně spojuje informovanou osobu s dotyčným člověkem. Proto je také rodné číslo chráněným údajem podle Zákona o ochraně osobních údajů. Jedná se však o úřední schizofrenii či vyhovění zcela nemožné podmínce?Rodné čísloZ rodného čísla je možné bezpečně a nezaměnitelně identifikovat konkrétní osobu a nezaměnit ji tak s žádnou druhou. Zároveň se z rodného čísla dá vyčíst pohlaví a datum narození. Pro osoby narozené ve stejný den je rozlišením ještě číslo za lomítkem, které je pro konkrétní den jedinečné. Rok je uveden bez tisíciletí a století. Rodné číslo tak obsahuje dvojčíslí roku, měsíce a dne  s lomítkem a pořadím přiděleným v den narození. Rodné číslo tedy obsahuje údaje, které si mnoho osob nepřeje zveřejnit.Změna zákonaOchrana rodných čísel je téměř nemožná. Mnoho zákonů, právních norem a předpisů stanovovalo, že rodné číslo je součástí veřejných seznamů, sbírek, dat zaměstnavatelů a dokladů. Zcela legálně si bylo možné zjistit rodné číslo téměř kohokoliv pouhým vyhledáním v internetu. Od roku 2012 se situace změnila. Nicméně ochrana není zcela jednoznačná.Obchodní rejstříkPokud je podnikatel zapsán do obchodního rejstříku nebo je součástí nějaké právnické osoby, jeho údaje jsou zaneseny do tohoto seznamu. Tady došlo k převratné změně a již rodná čísla nejsou uváděna ve výpisech nebo informacích z justičního portálu. Ke jménu osob, které se zapisují do OR je připojeno pouze datum narození. K tomu také odpadla povinnost dávat na OR vzor podpisu, což byla naprosto nesmyslná podmínka. Znalost veškerých údajů o konkrétní osobě a přesného podpisu byla rájem pro padělatele a podvodníky. Rodné číslo nyní není veřejně uváděno. Je ovšem dohledatelné v listinách a to dokonce i digitalizovaných. Obchodní rejstřík tak nadále eviduje rodná čísla, ačkoliv to zákon neumožňuje. Při hledání konkrétní osoby je tedy třeba znát název právnické osoby a nahlédnout místo do výpisu do sbírky listin a najít si dokument (třeba notářský zápis) s rodným číslem.Živnostenský rejstříkV současné době neexistuje forma vydávání klasického Živnostenského listu v papírové podobě. Živnostníci jsou evidování v rejstříku, který obsahuje jméno, adresu, datum založení živnosti, identifikační číslo a předmět činnosti. Rodné číslo uvedeno není. Získat je tedy možné rodné číslo pouze z dříve vydaných Živnostenských listů nebo z dříve vydaných výpisů. Pokud byly Živnostenské listy součástí webových stránek nebo se nacházely v soukromých seznamech, stále jsou na internetu k dohledání.Katastr nemovitostíPři nahlížení do Katastru nemovitostí podle jakéhokoliv parametru se rodné číslo najít nedá. Nestačí tedy znát adresu dotyčné osoby a virtuálně zalistovat Katastrem nemovitostí. Tento veřejný seznam neobsahuje ani sbírku listin, kde rodná čísla jsou uváděna při podání změn v katastru. Při návštěvě katastru nebo placeným přístupem lze získat například Výpis z Katastru nemovitosti, který v části A rodné číslo obsahuje. Stejně tak lze získat kopii kupní smlouvy, kde rodné číslo musí být obsaženo. Zde je pouze podmínkou uvést účel a nechat se identifikovat právě z důvodu, aby chráněné údaje nebyly zneužity.Ochrana rodného čísla je u většiny občanů prakticky nemožná a tento identifikátor se dávno překonal. Je možné, že dojde k nějaké změně, která bude řešit přísněji otázku rodných čísel. Zatím ale Obchodní zákoník připouští ukládání a získání rodných čísel a následují jej jiné zákony. Historicky bylo také nakládáno s rodnými čísly libovolně a veřejně. Náprava tohoto stavu je téměř nemožná. Ochrana rodných čísel je tak podle známého pořekadla …mírným pokrokem v mezích zákona…

    29. květen 2020 - Napsal: Redakce