Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • 1. díl – Základní informace

    Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná součást každé webové stránky a jedna z důležitých technik SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zpětné odkazy jsou totiž nezbytné pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích. Pokud na web nepovedou žádné odkazy, nebo odkazy z nekvalitních stránek, může se stát, že web budou vyhledávače úplně ignorovat.Ovšem není odkaz, jako odkaz, v následujících několika dílech tohoto seriálu si řekneme, jak na zpětné odkazy, co může pomoci a co naopak může vašemu webu uškodit. Je mnoho technik a názorů na zpětné odkazy, jelikož nikdo nedokáže s přesností říci, který způsob je nejlepší, nejefektivnější a nejvýhodnější. Navíc záleží na opravdu velkém množství faktorů, které si také popíšeme a vysvětlíme.Základní postupy a pravidla, které je potřeba dodržovatNebudu nyní popisovat efektivitu odkazů z pohledu uživatele, nýbrž z pohledu vyhledávačů.Skalní zastánci názoru, že se koupený odkaz nepřinese uživateli vůbec nic budou jistě oponovat, že by se měly odkazy tvořit přirozeně, jinak to nemá pro uživatele žádný smysl. Toto tvrzení je ovšem matoucí a zavádějící, protože i koupený odkaz na dobrém webu a pozici návštěvníky přiláká. Osobně nevidím rozdíl (s ohledem na předešlý názor) mezi koupeným odkazem přímo od majitele stránek a PPC reklamou, např. od Google, nebo Seznamu.PPC reklamy kupodivu těmto „odpůrcům“ nevadí, což moc nechápu. Pokud tvrdím, že jakýkoliv koupený odkaz (často i s doplňujícím textem) není pro uživatele přínos, proč by měla mít přínos PPC reklama? Vždyť je to v podstatě to samé, což jim ale nikdy nidko nevysvětlí a budou tvrdit pořád to samé. Nicméně se zde budeme bavit o tom, jak zpětný odkaz získáme sami a vliv odkazů na vyhledávače.Samozřejmě nejefektivnější jsou tzv. přirozené odkazy. Tedy odkazy, které na váš web vytvořili sami uživatelé například na svých blozích, v různých fórech atd. Ovšem není zrovna jednoduché, takové odkazy získat, proto se velmi často tyto odkazy vytvářejí způsobem, aby se jako přirozené tvářily. Vždy při linkbuildingu přemýšlejte a vybírejte, kam odkaz umístit. Dávejte své odkazy do tématicky podobných webů ideálně jako články.Přirozený odkazOdkaz například v článku, který koresponduje s tématem webu, na kterém je umístěn a odkazuje na web stejného, nebo podobného zaměření. Tyto odkazy mají největší váhu z pohledu vyhledávačů. Pokud ovšem budete mít článek s tématem „Výroba uzenin“ na webu, který je zaměřen na injekční stříkačky, tak z něho velký (spíše žádný) užitek nebude mít web ani vy. Opravdu je důležitá tématičnost a také „kvalita“ webu, což zjednodušeně zamená, že stránka která na váš web odkazuje, má kvalitní odkazový profil a aktualizovaný obsah.Nepřirozený odkazOdkaz umístěný například někde v patičce – toto opravdu tvůrci vyhledávačů nemají v oblibě a tomu i přizpůsobují vyhledávače. Tyto odkazy jsou sice obvykle levné, ale přínos pro web je velice nejistý.Co je u odkazů nejdůležitější?Jednoznačně přirozenost, tématičnost a kvalita webu, který na váš web bude okazovat. Nesnažte se za každou cenu dávat odkazy bezhlavě do tisíců katalogů a podobně, existují daleko efektivnější způsoby a hlavně bezpečné. Důležité jsou také odkazy, které vedou z vašeho webu ven, což není až tak známý fakt, ale je to opravdu důležité. Pokud budete odkazovat v rozumné míře na kvalitní, tématické  a relevantní weby, tak to může webu pomoci v posunu ve výsledcích vyhledávání a pro vyhledávače se stává web „lepší“. Poměrně snadno se nechá odkazovat například na wikipedii, kde naleznete většinu tématických věcí, nebo na jiné autoritativní weby (seznam, youtube atd…)Je dobré mít odkazy ze všech podstránek webu?Tzv. side-wide odkazy jsou takové, které jsou v nějakém bloku, který je na všech stránkách stejný, což nejčastějí bývá patička, sidebar atd., nejsou zas takovým přínosem, jak si spousta lidí myslí. Vyhledávače často tyto bloky označují jako méně podstatné, tudíž pro ně nemají skoro žádnou váhu. Takže ikdyž budete mít odkaz na webu, který má 5 tisíc podstránek, nemusí to znamenat, že máte 5 tisíc odkazů.Kolik odkazů mám umístit do článku?Všeobecně rozšířený počet jsou 3 odkazy na článek. Nedá se s jistotou říci, zda je to správně, nebo ne, ale 3 odkazy nikomu nevadí. Jedno důležité pravidlo dodržujte. Do článku nedávejte stejné odkazy, tedy odkazy na stejnou stránku (obvykle index webu), ale rozdělte je i na podstránky. Například první odkaz bude na homepage webu, druhý na nejčtenější články a třetí na seznam kategorií. Držte se pravidla, že z jedné stránky by měl být jeden odkaz na jinou stránku.Stačí jen odkaz, nebo je lepší odkaz s textem?Jistě je lepší, pokud máte tzv. anchor text, což je text, který je prokliknutelný a někam odkazuje, než jen název stránek. Takže místo odkazu ve tvaru: www.vasestranka.cz bude odkaz „Nejlepší stránka, kterou si můžete představit“ a celý tento text bude jako odkaz. Tvaru odkazů se budu věnovat podrobněji ve třetím díle.Co znamená odkazový profil?Odkazový profil obecně znamená soubor všech odkazů, které vedou na váš web. Kvalitní odkazový profil je ten, kam vedou odkazy z různých stránek a to především typově, což znamená kupříkladu blogy, fóra, zpravodajské weby, odkazy z komentářů atd. a neodkazují ze stejného anchor textu (je chyba dělat anchor texty pouze podle klíčových slov), odkazy jsou na tématických webech a ve stejném jazyce, odkazy přibývají postupně časem a další a další. Odkazovému profilu se budeme věnovat hlouběji v některém z následujících dílů, kde ho podrobněji rozeberu.

    19. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 1. díl – Úvod do našeho seriálu

    Říkáte, že vás zaujala virtuální scéna a také se chcete pokusit prorazit v tomto drsném odvětví, které nabízí téměř neomezené možnosti a značnou svobodu při rozhodování? Líbí se vám práce tohoto podmanivého charakteru a myslíte si, že máte trhu co nabídnout? Pokud jste si na výše položené otázky odpověděli v kladném duchu, tak svou pozornost zaměřte k našemu podrobnému průvodci, který vás zve na skvělou výpravu strastiplnou cestu plných zásad a pravidel. Nechceme vás nikterak odradit od vašeho nadšení, ale také s vámi nechceme hrát nečistou hru. V tomto seriálu se dozvíte, co všechno stojí za splněným snem mnohých začínajících webmasteru. Jde o ideálního pomocníka do kapsy, pro každou příležitost. Nezáleží na tom, jak moc jste si svým nápadem jistí, ale na tom, jestli ho budete schopni realizovat a dovézt ke kýženému výsledku.Za mnohaletou historii jsme mohli být svědky nemalého počtu skvělých projektu, které ztroskotali na absenci informací o správném fungování optimalizace, internetové reklamy, výběru poskytovatele prostoru, či designové stránce. Taktéž jsme byli několikrát přesvědčeni, že i na první pohled obyčejný nápad dokázal svému majiteli vynést úspěch, peníze a slávu. V žádném případě nechceme, aby se náš návod stal modlou, či biblí, ale spíše takovou malou inspirací pro všechny, kteří neznají všechna úskalí spojená s tímto oborem. Internet a online svět je hudbou budoucnosti po všech svých stránkách. Právě z těchto důvodů by byla velká škoda se alespoň nepokusit prorazit na trh se svou troškou a obohatit tak nejednoho uživatele o přínosný internetový projekt.  Jako všude jinde i zde platí osvědčené pravidlo, že přeje připravenému. Před tím, než vstoupíte do ostrých vod, nastudujte si o této oblasti, co možná nejvíc informací, které vám napomohu během krátkého časového horizontu vybudovat respektované stránky. Pokud to tedy myslíte opravdu vážně, tak zasedněte k čistému stolu a pokusme se společnými silami přivést na svět další z mnoha slibných internetových projektů.Jak začít – úmyslPřed samotnou realizací nápadu, popřípadě zakoupení prostoru je velice důležité si srovnat v hlavě, do jaké oblasti se vrhnete. Velice málo začínajících webmasteru si uvědomuje, že na prvním místě na pomyslném žebříčku důležitých faktorů se pohybuje správné rozhodnutí a jasně vyhotovený plán. Teprve až v závěsu za touto skutečností se nachází množství kapitálu určené k investici. Dokonce se dá vytvořit i úspěšný web, který vám bude přinášet nemalé zisky s mizivým počátečním obnosem. Vždy je to o kvalitě nápadu, nikoliv kvantitě nejrůznějších stránek, na kterých si u vás nikdo nekoupí ani reklamní banner. V případě, že se do podnikání na internetu pustíte bez jakékoliv přípravy a jasně stanovených bodů, tak vás celý projekt může stát i milion a stejně na něm ve finále nic nevyděláte.S čím vstoupíte na trh?Ze všeho nejdříve si najděte čistý list papíru a přesně si napište, s čím chcete vstoupit na trh, a proč by měli návštěvníci chodit právě k vám. Jde o to, aby se váš projekt stal v něčem lepší, než konkurence. Úplně nejlepší je se zaměřit na takové projekty, které se na tuzemské scéně stanou raritou. Ovšem v dnešní době je velmi těžké najít zcela nový nápad, který by vás ihned poposunul do popředí zájmu. Ve většině případů se tak stanete jen dalším webem s určitým informativním zaměřením. Pokuste si zmapovat terén a nahlédněte ke konkurenci. Analyzujte jejich již zaběhnuté stránky a ponaučte se z chyb, které oni dělají, nebo naopak se pokuste najít leckteré nedostatky. Spojte všechny nalezené weby v jeden a vytvořte ideální místo pro všechny potencionální čtenáře. Pokud nabídnete lidem moderní a přehledné webové stránky s něčím navíc, tak se k vám návštěvníci dostanou a zabydlí se právě ve vašich vodách. Využijte své nevýhody, že vstupujete na trh až teď a přeměňte ji ve svou výhodu.Rozhodnutí je jen na vásMožná svůj nápad nosíte v hlavě již několik let a jen čekáte na správný okamžik, kdy nastane jeho realizace, a tak by to přesně mělo být. Nechte si v případě potřeby svou představu dozrát a vstupte na trh přesně v takovou chvíli, kterou uznáte za vhodnou. V první řadě si musíte věřit vy sami a nenechat se rozviklat nenechavými a mnohdy i vtíravými komentáři na vaši adresu. Pokud máte jasnou vizi a provedenou analýzu konkurence, tak se toho nebojte a pokuste se o překvapení a zajištění si pravidelného příjmu. Začátek velké většiny známých a úspěšných lidí je spojován s nedůvěrou v jejich ambice a nápady. Nakonec je jejich pečlivost a především vytrvalost dostala přesně tam, kde od samého začátku chtěli být. Jakmile zjistíte odpovědi na nejdůležitější otázky (které obvykle rozhodují o úspěchu či neúspěchu), tak vám nic nebrání v rozletu.O čem projekt bude?V čem bude lepší než konkurence?Mám dostatek času se mu věnovat?Znám cílovou skupinu?Jak velká je poptávka?

    24. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 7. díl – Úvod do SEO: optimalizace pro vyhledávače - ByznysPlac.cz

    SEO je mocná zkratka, za kterou se celý „virtuálně kapitalistický“ svět honí, jako by šlo o nejdůležitější prvek v pomyslném kyberprostoru. A ono tomu tak skutečně je.Jedná se o velmi rozšířený pojem, o kterém bylo již mnoho napsáno. Na internetu se objevuje značné množství informací, včetně polopravd a mýtů. Vlastnit kvalitně optimalizované webové stránky z pohledu SEO přináší více zákazníků, čtenářů a společně s tím i výdělků. Pro všechny začínající webmastery máme skvělou zprávu: díky čerstvému začátku se mohou ponaučit z chyb ostatních a rozjet své stránky ve velkém stylu.Co je vlastně SEOSEO je anglickou zkratkou pro výraz Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Google a Seznam jsou nejpoužívanějšími vyhledávači v České republice a každý webmaster si přeje obsadit přední pozice právě zde. Z těchto míst totiž nejčastěji přicházejí potenciální zákazníci. Máte značnou šanci, že k vám zákazník přejde, když se budete nacházet na první stránce ve fulltextovém vyhledávání. Každou další stranou se vaše šance výrazně snižují. Právě z těchto důvodů je optimalizace tak důležitá.Jde o celý komplex úkonů, které vás budou doprovázet na vaší cestě za vytouženými webovými stránkami. Je třeba se optimalizaci věnovat průběžně, a to nejlépe se stabilní frekvencí. Pokud jste v této oblasti začátečník, je nejlepší svěřit tento úkol do rukou lidem, kteří SEO doopravdy rozumí.Opatrnost až na prvním místěPřed najmutím profesionálů buďte ovšem velice opatrní. Jak už to tak bývá, i zde se nachází nezanedbatelné procento lidí, jež se za odborníky pouze vydávají a pod zdánlivým seriózním vystupováním váš web mohou naopak nezvratně poškodit. Pečlivost při výběru je na místě i z pohledu finanční stránky, jelikož ta není nikterak zanedbatelná. Nutno ovšem podotknout, ž není na místě takové investice litovat. Pokud své prostředky vynaložíte účelně, vložené peníze a úsilí se vám mnohonásobně vrátí.SEO od samého začátku je výhodouPokud zvažujete najmutí profesionála, je vhodné se seznámit s tím, jak takové vyhledávače fungují. Nastudujte si alespoň základní informace. Jen tak předejdete tomu, že se na vás nějaká společnost nebo jednotlivec sprostě přiživí. Služby samotné jsou vhodné zejména při změně designu stránek či zakládání stránek zcela nových. Tak získáváte výhodu, že si stránky přizpůsobíte současným trendům hned od začátku. Stránky spolupracující s vyhledávači a mají předpoklad stát se úspěšnými.Kvalitně vyhotovený virtuální projekt s tímto musí nutně počítat. Pokud narazíte na kvalitního profesionála, dokáže vám pomoci i se stávajícími stránkami. Nebojte se jich oslovit více a pečlivě si vybrat. Nemůžeme vám zaručit, že se dostanete do těch nejlepších rukou, jež se k vám na české scéně natahují. Můžeme vám ale poradit, jak svoje šance výrazně zvýšit.Jak vybrat kvalitního „optimalizátora“Nezapomeňte, že vy jste zákazník a objednáváte si službu stejně, jako když si kupujete rohlík. Tvrdé nebo plesnivé pečivo si také nekoupíte a to jde o investici v řádech korun. Naprosto stejným způsobem přistupujte i k výběru společnosti, či jednotlivce, který se uchází o optimalizaci vašich stránek. Ptejte se. Určitě se zajímejte minimálně o níže uvedené – můžete se tak vyhnout nekvalitním službám.Některé otázky pro případného kandidáta„Povězte mi o vašich předchozích úspěších. Máte nějaké doložitelné reference – jaké?„Dodržujete zásady a pokyny vyhledávačů, které poskytují na svých stránkách?“„Co vše mi můžete v rámci SEO nabídnout a nabízíte i nějaké nadstavbové služby?“„Máte zkušenosti v mém oboru?“„Jakými technikami chcete mé stránky dostat na přední pozice?“„Jak dlouho už se pohybujete ve svém oboru?“Uhrovitý SEO mágToto jsou některé ze základních otázek, které by měly zaznít před uzavřením smlouvy a výkonem samotné práce/služby. Jak už to tak bývá, mezi celou řadou kvalitních profesionálů se nachází pár černých ovcí, které na tento obor vrhají stín vyvolávající pochybnosti. Ne nadarmo můžete občas narazit na vtipy o „uhrovatých SEO mázích“, kteří vám s finesou Jirky Babicy naservírují pořádnou SEO-patlanici.Buďte při výběru obezřetní. Bez řádné optimalizace se nikam nedostanete. Jakmile se dostanete do spárů nějakého „patlala“, který ani pořádně neví, co dělá, může se stát, že vás Google a jiné vyhledávače penalizují, či vyškrtnou z indexu. Podvodných technik je velké množství – o těch si trochu blíže povykládáme v následujícím díle. Vždy se snažte sledovat veškeré dění kole optimalizace vašeho projektu. Stejně tak si vyžádejte všechny informace o jakýchkoliv krocích ze stran najatého odborníka. Existuje velké množství faktorů, které vám zavčas napoví, že nejednáte s fér člověkem, který se na vás chce přiživit nekvalitní prací.Na co si dát pozorPředevším neodpovídejte na nevyžádanou poštu, která se vám pokouší podstrčit svou „nejlákavější nabídku“. K nevyžádané poště je zkrátka třeba přistupovat velice obezřetně. Už tím, že posílá spam mnohým lidem na sebe prozrazuje, že dokáže udělat úplně cokoliv pro rychlý zisk. Na takové optimalizátory pozor.Zaručuje vám někdo jasné výhody v podobě zajištění předních pozic ve fulltextovém vyhledávání? Nenechte se ošálit. Něco takového vám nemůže zaručit nikdo na světě. Zde hraje roli velmi mnoho faktorů. Vylepšení pozice určitě nastane, ovšem do jaké míry to bude, záleží především na kvalitě profesionála, vašem oboru, konkurenci a dalších aspektech. Nedejte tedy na obdobné pohádkové slogany.Pokud vám dotyčný neodpovídá zpříma a vyhýbá se odpovědím, tak od něj dejte ruce pryč a poohlédněte se někde jinde. Jakmile vyhledávač zjistí, že vaše stránky porušují pravidla a zásady optimalizace, tak vás může na doživotí vyřadit z indexu. Následky za najatou společnost nesete pouze vy. Odstraňování takové penalizace je pak velmi složitým procesem, který vás bude stát další čas, nervy a peníze.Občas se vyskytne i nátlak ze strany optimalizátora k umístění odkazu na jeho stránky. K takovým praktikám by nemělo ve slušných sférách vůbec dojít. Nevede k žádným prokazatelným výhodám, i když vám může být předkládáno zcela jiné odůvodnění tohoto kroku.V příštím díleVždy vybírejte moudře a neskákejte do neprobádaných vod po hlavě. Náraz může být i smrtelný. Dohledejte si reference, prozkoumejte si vyhledávač a hledejte ty nejkvalitnější ze všech. Jen tak si zajistíte, že vaše stránky budou úspěšné. V příštím díle si popíšeme nekalé praktiky, které vás mohou ve velmi krátkém časovém sledu dostat na černou listinu. Buďte i nadále věrní našemu seriálu a stanete se kvalitním webmasterem.

    17. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Základní informace - ByznysPlac.cz

    Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná součást každé webové stránky a jedna z důležitých technik SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zpětné odkazy jsou totiž nezbytné pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích. Pokud na web nepovedou žádné odkazy, nebo odkazy z nekvalitních stránek, může se stát, že web budou vyhledávače úplně ignorovat.Ovšem není odkaz, jako odkaz, v následujících několika dílech tohoto seriálu si řekneme, jak na zpětné odkazy, co může pomoci a co naopak může vašemu webu uškodit. Je mnoho technik a názorů na zpětné odkazy, jelikož nikdo nedokáže s přesností říci, který způsob je nejlepší, nejefektivnější a nejvýhodnější. Navíc záleží na opravdu velkém množství faktorů, které si také popíšeme a vysvětlíme.Základní postupy a pravidla, které je potřeba dodržovatNebudu nyní popisovat efektivitu odkazů z pohledu uživatele, nýbrž z pohledu vyhledávačů.Skalní zastánci názoru, že se koupený odkaz nepřinese uživateli vůbec nic budou jistě oponovat, že by se měly odkazy tvořit přirozeně, jinak to nemá pro uživatele žádný smysl. Toto tvrzení je ovšem matoucí a zavádějící, protože i koupený odkaz na dobrém webu a pozici návštěvníky přiláká. Osobně nevidím rozdíl (s ohledem na předešlý názor) mezi koupeným odkazem přímo od majitele stránek a PPC reklamou, např. od Google, nebo Seznamu.PPC reklamy kupodivu těmto „odpůrcům“ nevadí, což moc nechápu. Pokud tvrdím, že jakýkoliv koupený odkaz (často i s doplňujícím textem) není pro uživatele přínos, proč by měla mít přínos PPC reklama? Vždyť je to v podstatě to samé, což jim ale nikdy nidko nevysvětlí a budou tvrdit pořád to samé. Nicméně se zde budeme bavit o tom, jak zpětný odkaz získáme sami a vliv odkazů na vyhledávače.Samozřejmě nejefektivnější jsou tzv. přirozené odkazy. Tedy odkazy, které na váš web vytvořili sami uživatelé například na svých blozích, v různých fórech atd. Ovšem není zrovna jednoduché, takové odkazy získat, proto se velmi často tyto odkazy vytvářejí způsobem, aby se jako přirozené tvářily. Vždy při linkbuildingu přemýšlejte a vybírejte, kam odkaz umístit. Dávejte své odkazy do tématicky podobných webů ideálně jako články.Přirozený odkazOdkaz například v článku, který koresponduje s tématem webu, na kterém je umístěn a odkazuje na web stejného, nebo podobného zaměření. Tyto odkazy mají největší váhu z pohledu vyhledávačů. Pokud ovšem budete mít článek s tématem „Výroba uzenin“ na webu, který je zaměřen na injekční stříkačky, tak z něho velký (spíše žádný) užitek nebude mít web ani vy. Opravdu je důležitá tématičnost a také „kvalita“ webu, což zjednodušeně zamená, že stránka která na váš web odkazuje, má kvalitní odkazový profil a aktualizovaný obsah.Nepřirozený odkazOdkaz umístěný například někde v patičce – toto opravdu tvůrci vyhledávačů nemají v oblibě a tomu i přizpůsobují vyhledávače. Tyto odkazy jsou sice obvykle levné, ale přínos pro web je velice nejistý.Co je u odkazů nejdůležitější?Jednoznačně přirozenost, tématičnost a kvalita webu, který na váš web bude okazovat. Nesnažte se za každou cenu dávat odkazy bezhlavě do tisíců katalogů a podobně, existují daleko efektivnější způsoby a hlavně bezpečné. Důležité jsou také odkazy, které vedou z vašeho webu ven, což není až tak známý fakt, ale je to opravdu důležité. Pokud budete odkazovat v rozumné míře na kvalitní, tématické  a relevantní weby, tak to může webu pomoci v posunu ve výsledcích vyhledávání a pro vyhledávače se stává web „lepší“. Poměrně snadno se nechá odkazovat například na wikipedii, kde naleznete většinu tématických věcí, nebo na jiné autoritativní weby (seznam, youtube atd…)Je dobré mít odkazy ze všech podstránek webu?Tzv. side-wide odkazy jsou takové, které jsou v nějakém bloku, který je na všech stránkách stejný, což nejčastějí bývá patička, sidebar atd., nejsou zas takovým přínosem, jak si spousta lidí myslí. Vyhledávače často tyto bloky označují jako méně podstatné, tudíž pro ně nemají skoro žádnou váhu. Takže ikdyž budete mít odkaz na webu, který má 5 tisíc podstránek, nemusí to znamenat, že máte 5 tisíc odkazů.Kolik odkazů mám umístit do článku?Všeobecně rozšířený počet jsou 3 odkazy na článek. Nedá se s jistotou říci, zda je to správně, nebo ne, ale 3 odkazy nikomu nevadí. Jedno důležité pravidlo dodržujte. Do článku nedávejte stejné odkazy, tedy odkazy na stejnou stránku (obvykle index webu), ale rozdělte je i na podstránky. Například první odkaz bude na homepage webu, druhý na nejčtenější články a třetí na seznam kategorií. Držte se pravidla, že z jedné stránky by měl být jeden odkaz na jinou stránku.Stačí jen odkaz, nebo je lepší odkaz s textem?Jistě je lepší, pokud máte tzv. anchor text, což je text, který je prokliknutelný a někam odkazuje, než jen název stránek. Takže místo odkazu ve tvaru: www.vasestranka.cz bude odkaz „Nejlepší stránka, kterou si můžete představit“ a celý tento text bude jako odkaz. Tvaru odkazů se budu věnovat podrobněji ve třetím díle.Co znamená odkazový profil?Odkazový profil obecně znamená soubor všech odkazů, které vedou na váš web. Kvalitní odkazový profil je ten, kam vedou odkazy z různých stránek a to především typově, což znamená kupříkladu blogy, fóra, zpravodajské weby, odkazy z komentářů atd. a neodkazují ze stejného anchor textu (je chyba dělat anchor texty pouze podle klíčových slov), odkazy jsou na tématických webech a ve stejném jazyce, odkazy přibývají postupně časem a další a další. Odkazovému profilu se budeme věnovat hlouběji v některém z následujících dílů, kde ho podrobněji rozeberu.

    28. září 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Martin Schlemmer – Webtrh jsem založil, aby se mohli setkávat lidé podnikající přes internet

    Martin Schlemmer, zakladatel velice úspěšného portálu pro podnikatele Webtrh, který byl dříve znám spíše pod přezdívkou Retal. Právě na Webtrh je mířený i dnešní rozhovor.Jaká byla původní idea projektu Webtrh.cz při jeho založení a co jste od toho očekával?Webtrh jsem založil, aby se mohli setkávat lidé podnikající přes internet. Postupně se nabalovala další témata a další funkce. Nedávno jsme spustili nové uživatelské profily, přes které se lidé můžou pozvat na oběd nebo na kávu. Základní myšlenka je tedy pořád stejná: Seznámit lidi, kteří si budou rozumět.Dnes je na Webtrhu zaregistrováno přes 39 tisíc uživatelů, kolik je potřeba lidí v týmu, aby se takové fórum dalo moderovat a podle čeho si lidi vybíráte?Na Webtrhu pracujeme dva na plný úvazek, já a Pavel Kubas. Pomáhá nám několik moderátorů, kteří se starají o určité kategorie. Protože moderátory často zpočátku neznám osobně, je pro mě nejdůležitější jejich vystupování a jestli věří stejným hodnotám, které jsme zapsali do komunitního kódu.Kolik času jste webtrhu přibližně věnoval první rok fungování a kolik teď?Řekl bych, že to je pořád podobné – několik hodin denně. Když vyvíjíme nové funkce a dostanu se do pracovního vytržení, může to být dvanáct hodin denně. Když mám dovolenou, třeba jen dvacet minut na nejdůležitější povinnosti.Určitě  musíte řešit porušování pravidel ze strany uživatelů. Jaké jsou nejčastější způsoby porušování a jaké byly nejhorší?Nejzávažnější jsou jednoznačně finanční podvody – smluvené příhozy v aukci, nesplácené půjčky, notorický zadavatel neplatič. Pokud se prokáže úmyslný podvod, účty okamžitě blokujeme. Občas si vyžádá informace policie a kvůli jednomu závažnému případu jsem byl dokonce pozvaný vypovídat na oddělení hospodářské kriminality.Kromě toho nesnáším, když někdo chce obchodovat s emaily. Proč chtějí zhoršovat náš internetový život šířením spamu?Nedokážu říct, co je nejčastější. Moderace je pestrá a přináší každý den nové situace.Před časem byly zpoplatněny nabídky na Webtrhu. Jaký byl hlavní důvod k tomuto kroku? Bylo to kvůli nákladům na provoz fóra, nebo je to hlavně snaha o zkvalitnění nabídek?Nejdůležitější byla změna obchodního modelu. Před zpoplatněním jsme vydělávali prodejem reklamy, prodejem pozornosti členů Webtrhu a jejich posíláním pryč. Teď jsme placení podle toho, jak jsou lidé spokojení, a v případě aukcí pouze, pokud se najde kupec. Zatímco při prodeji reklamy pro nás tedy bylo důležité, jestli jsou spokojení externí inzerenti, teď je pro nás důležité, jak jsou spokojení naši členové.Vzniklo několik, dalo by se říci, klonů Webtrhu. Ty ale nemají takový úspěch, čemu to přisuzujete? A měl jste obavy, když tato fóra začínala, že „přetáhnou“ webtržníky?Klony vznikly, když jsme sloučili sekce SEO, Affiliate marketing a Domény do sekce Marketing. Věděli jsme, že někteří lidé odejdou za starými tématy, ale většinou chodí zároveň pořád i na Webtrh.Ta změna byla pro komunitu bolestivá, ne z pohledu čísel a návštěvnosti, ale z pohledu atmosféry. Někteří staří členové nám to sloučení dosud nemůžou prominout. Možná, protože jsme to nazvali „změnou směru“. Z mého pohledu to ale bylo nutné a správné. Všechny ty diskuse jsou jen součástí širšího tématu – internetového marketingu. A nikoho ke konci už nebavilo desetkrát denně číst o změnách výsledků vyhledávání nebo důležitosti optimalizace atributem title.Pokud vím, přežil jen jeden klon, který vede poctivý a pilný člověk. Jde svou cestou a snaží se od Webtrhu odlišit. Držím mu palce. Diskuze určitě sledujete a máte také tzv. bonzovací tlačítko. Jakým způsobem pak posuzujete, zda diskuzi popřípadě příspěvky smazat? Několikrát jsem zahlédl, že se diskutér rozčiloval, že byl jeho příspěvek smazán a že vlastně nic špatného neudělal.Mažeme příspěvky, které porušují naše pravidla nebo komunitní kód. Někdy si člověk neuvědomí, kam může jeho příspěvek vést. Zjemní nadávku smajlíkem, opře se do osoby diskutujícího, zeptá se na nesouvisející věc a všechno se zdá v pořádku. Dokud mu někdo neodpoví a téma se nevykolejí. Viděl jsem všechny diskusní chyby za deset let moderování na Webtrhu a dalších komunitních serverech mockrát a zachytím ty negativní vzory často dřív, než si to uvědomí diskutující. Bohužel nemůžu všechna rozhodnutí podrobně vysvětlit, ačkoliv bych chtěl. Z toho pak plyne občasný rozčílený diskutér se smazaným příspěvkem z vaší otázky. Nebyl by rozčílený, kdyby znal náš důvod a dokázal se na něj podívat jako nezávislá osoba. Někdy samozřejmě uděláme chybu, a hlavně teď už nestiháme všechny příspěvky číst. Stačí sednout do auta a jet za rodinou a už vám uteklo několik set nových příspěvků. Musím říct, že komunita na Webtrhu je vesměs skvělá a lidé rozumí, jak vypadá podnětná diskuse.Máte nějaké vize s Webtrhem do blízké budoucnosti? Chcete ho ponechat tak, jak je, nebo plánujete nějaké zásadní změny, vylepšení, nebo funkce?Plánujeme toho hodně. Ukažte, proberu se hromadou zápisků na stole… Redesign. O tom mluvíme už dlouho, já vím. Některé věci se nedají uspěchat. Chceme poskytovat víc informací o důvěryhodnosti účtů. Jen obchodní hodnocení je málo. Hodnocení samotné budeme předělávat, aby bylo užitečné nejen jako číslo, ale i zpětná vazba a reference. Chceme Webtrh převést kompletně na HTTPS. A v neposlední řadě nám vyplynulo z dotazníku, že musíme něco udělat s poštou, aby fungovala jako moderní komunikační nástroj a ne jako dlouhé SMSky.Kdybyste měl zájemce, který by nabídl opravdu lákavou cenu za Webtrh, prodal byste ho? Nebo to berete jako svoje „dítě“ a nedokážete si představit, že byste o něj přišel?Odpověděl jste si sám. Kdyby byla cena opravdu lákavá, Webtrh bych prodal.  Ale vážně, vidíte, že máme velké plány. Rád bych před jakýmikoliv úvahami o prodeji dostal Webtrh do takového stavu, abych se na něj mohl podívat s uspokojením nad vykonanou prací.

    16. květen 2020 - Napsal: Redakce