Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • Česká exportní banka – stát podporuje vývoz z peněz daňových poplatníků

    Podpora exportu je prospěšná, ale neměla by ohrožovat státní rozpočet. Malá země potřebuje exportní úvěry, aby se prosadila v konkurenci proti silným společnostem. Česká exportní banka (ČEB) poskytuje většinou úvěry pro financování aktivit v Rusku. Je její podpora výhodná?DotaceÚvěry ČEBu jsou v podstatě dotační politikou státu. Stát vlastní v bance 80 % a dalších 20 % vlastní EGAP – exportní garanční a pojišťovací společnost, která je plně vlastněná státem. Do ČEB vysílají a rozhodují o činnosti pracovníci dosazovaní Ministerstvy financí, průmyslu a obchodu, zahraničních věcí a zemědělství. ČEB byl založen, aby poskytl výhodné úvěry, které jsou dotované státem. Dosahují tak nízkých procent, jsou dlouhodobé a běžně je nelze v komerčních bankách získat.Exportní politikaExport tedy platí všichni občané. Podpora exportu má svoje výhody, protože dochází k prodeji českého zboží a investičních celků. Na druhou stranu daňový poplatník doplácí na tuto politiku ze svých peněz. Z hlediska hodnocení má ČEB od ratingové agentury Standard and Poor’s ratingové hodnocení AA- a od agentury Moody’s Investors Services hodnocení A1. Hodnocení není příliš vysoké. U Standard and Poor’s je těsně na hranici velmi kvalitní. Pokles o jeden stupeň by znamenal propad do hodnocení – střední kvalita. Podle Moody´s je ČEB ve střední kvalitě. Nejvyšší hodnocení jsou AAA respektive Aaa.Důsledky nízkého ratinguJak je patrné z hodnocení světově uznávaných agentur, je ČEB poměrně rizikovou bankou přesto, že je vlastněná státem. Stát poskytuje garance této bance, ale její operace zřejmě nevzbuzují jistotu. Česká republika má dlouhodobě hodnocení Standard & Poor’s AA-, což koresponduje s ČEB, ale ve skutečnosti je pro ČEB mnohem horší. Úvěrový rating České republiky se skládá z řady faktorů, kterých je velké množství. Naopak ČEB je hodnocena poměrně jednoduše a protože má garanci státu, měl by její rating být vyšší. Důsledkem nízkého ratingu jsou potom dražší peníze při získávání prostředků k financování.Činnost ČEBČeská exportní banka je také obchodníkem s cennými papíry, kdy za 3.čtvrtletí 2012 zobchodovala v dluhopisech na vlastní účet 2,2 miliardy korun. V měnových derivátech pak dokonce obchodovala s částkou 17 miliard. Pohledávky ČEB ke 30.9.2012 činily 69 miliard a byly ve výši 66 miliard tvořeny pohledávkami za podniky. Úvěrové pohledávky tak byly ve výši 3 miliard. ČEB má také závazek z odložené daňové povinnosti ve výši přes 356 milionů.Problémy ČEBProblémem ČEB je, že je přiliš velká a exportéři si zvykli na jednoduché a levné financování. Proto bylo v prosinci vyměněno vedení banky a do čela byl postaven bývalý nucený správce Agrobanky, který má zkušenosti s řízením rizik. Tento krok se nedal utajit a tím se dostaly na veřejnost zprávy, že ČEB přesáhla míru běžného rizika. V ohrožení je až 10 % pohledávek, což je suma kolem 7 miliard. ČEB si totiž nedostatečně zajistila pohledávky v Rusku a zřejmě bude problém s vymáháním investovaných prostředků.ČEB tak potvrzuje trend posledních let. Jakékoliv prostředky, které obhospodařuje stát, se ztrácejí vinou špatných úředních rozhodnutí. Pokud bude muset banka odepsat 7 miliard, zaplatí tyto peníze stát. Tím podpora exportu ztrácí smysl, protože nepřináší tak velké prostředky, aby se vyplatila. Otázkou tedy zůstává, jak se bude nadále vyvíjet situace s ruskými pohledávkami, jakou částku je ČEB schopna dostat zpět a jak bude řešeno neopatrné a možná úmyslné jednání předchozího vedení.

    16. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 2. díl – Způsoby umístění zpětných odkazů

    Dnes si řekneme, jakým způsobem získat zpětné odkazy, které webu opravdu pomohou. Nechci hodnotit jednotlivé techniky od nejlepší po nejhorší, pouze chci uvést příklady, které jsou jednoduše dostupné. Pokud se rozhodnete pro články, dbejte na jejich kvalitu, článek, který je „nabušen“ jen klíčovými slovy a v souvislém čtení nedává smysl, tak ten žádný přínos mít nebude. Pokud totiž budete psát kvalitní a konkrétní články, které lidi opravdu zajímají, tak na články budou odkazovat a tím získáváte další odkazy v podstatě bez práce. Pamatujte, že je vždy lepší, když článek vypadá jako součást webu, pokud bude na první pohled zřejmé, že se jedná o reklamu, je to už z principu špatně.Nekoukejte příliš na rankyRanky webů jsou jakousi „hodnotou“, kterou určuje vyhledávač, nejznámější je PageRank (google) a S-Rank (seznam). Drtivá většina lidí si vybírá weby na umístění zpětných odkazů podle toho, jak vysoký rank má daná stránka. Tím ovšem nikdy kvalitní linkbuilding nikdo neudělá, pokud se budete zaměřovat na stránky, které mají vysoké ranky (většinou jsou tyto odkazy přemrštěně vysoké), tak už nezbude čas, popř. peníze na odkazy z těch webů, které mohou mít opravdový přínos. Samozřejmě bývá přímo úměrná kvalita webu s hodnotou ranku, ale opravdu bychom se neměli zaměřovat primárně na tuto hodnotu. Navíc pokud máte např. patičkové odkazy na webu s PR 5 a SR 7, tak to ve finále stejně žádný velký přínos pro web není.Placené články na tématických webechTato technika je nazývá „pay per post“ neboli platba za příspěvek. Je to poměrně snadná cesta k získání kvalitního zpětného odkazu. Články si můžete napsat sami, nechat si napsat článek přímo na míru, nebo si zakoupit již napsaný článek, kam jen umístíte své odkazy, možností je celá řada. Důležité je, aby jste jeden článek umístili pouze na 1 web – vyhledávače trestají duplicitní obsah.Odkazy v diskuzních fórech (tématických)Super způsob, jak získat zpětné odkazy. V diskuzních fórech většinou majitelé podporují vkládání odkazů, ovšem pokud budou příspěvky vypadat jako spam, budou příspěvky smazány v tom lepším případě, pokud se bude spamování opakovat, dostanete BAN (zablokování účtu). Musíte tedy psát příspěvky, ve kterých odkazujete na svou stránku s rozvahou a hlavně musí být příspěvky přínosné pro ostatní diskutující. Pokud si myslíte, že „vlítnete“ na fórum, tam „naflákáte“ hromadu odkazů a budete mít vystaráno, tak se do linkbuildingu raději vůbec nepouštějte, protože takhle se to opravdu nedělá, ikdyž je to často k vidění, ale takhle opravdu NE.Vlastní blog, nebo blog na velkých webechTato možnost je určena především pro lidi, kteří jsou schopni psát kvalitní texty. Samozřejmě existuje i možnost si nechat blog psát například od studenta, to už ovšem bývá finančně náročnější a obvykle nedosahuje kvality, které by měl blog mít. Pokud například plánujete prodávat dětské hračky, pište blog o tomto tématu a odkazujte v rozumné míře na svůj web a především na produkty. Navíc vyhledávače velké weby, jako je například idnes.cz, aktualne.cz, nebo lupa.cz mají „rádi“ a máte poměrně vysokou naději, že články nebudou sloužit jen jako součást linkbuildingu, ale především přinese také uživatele resp. zákazníky. Vše je ale závislé na kvalitě článků, pokud budete psát stylem: Naše dětské hračky jsou ty nejlepší dětské hračky, protože naše dětské hračky jsou prostě ze všech dětských hraček ty nejlepší dětské hračky  tak to určitě nikdo číst nebude a je to pouze ztráta času – mimochodem takhle opravdu jsou lidé schopni psát tzv. PR články, je to jednoduše tragédie.Inzertní webyTato metoda nelze použít pro každý projekt, ale pro většinu ano. Například si zadáte několik různých inzerátů na přední (budeme se bavit o tuzemsku) inzertní servery, jako je například:Bazos.czHyperinzerce.czSbazar.czAvizo.czatd…Popíšete co nabízíte (musíte tak trochu nenápadně, aby to nebylo bráno jen jako reklama). Například budete prodávat kola, tak napíšete inzerát na prodej kola, kde popíšete základní parametry a přidáte odkaz na podrobné technické údaje. Tady máte opravdu vysokou pravděpodobnost, že krom odkazu získáte také nové zákazníky, protože inzerát, kde budete prodávat kolo, bude číst cílová skupina kterou potřebujete.Minisites neboli podpůrné webyOblíbený způsob, který ovšem vyžaduje péči a údržbu webu. Tím, že vytvoříte podpůrný web, prolinkujete ho na hlavní web ničeho nedosáhnete. Vytvoření těchto webů chce již nějakou praxi a nebát se linkovat na jiné kvalitní weby, aby si vyhledávač nemyslel, že se jedná o web, který byl zřízen jen jako podpora vašeho hlavního webu. Každopádně tento druh SEO je vyhledávači brán jako zakázaný, proto musíte dbát na obsah a hlavně na odkazy, které povedou jak na podpůrný web, tak i z něj. Je to běh na dlouhou trať a chce to opravdu velkou trpělivost a především znalosti.Nákup samotných odkazůOdkazy se nechají jednoduše koupit, zde by jste měli být obzvláště opatrní. Vybírejte si pouze relevantní obsahové weby, kde budete moci umístit odkaz nejen do patičky, nebo do sekce „partneři“. Kupování odkazů je samozřejmě zakázaná a především trestaná praktika z pohledu vyhledávače. Musíte být opravdu obezřetní, jelikož penalizace může mít drtivý dopad jak na web, tak na zákazníky, obrat atd…Existuje daších x způsobů, jak tvořit zpětné odkazy, proto jsem napsal pouze několik nejoblíbenějších, vypsat veškeré způsoby a techniky by obsáhlo na samostatnou knihu.

    19. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Kdo řídí internet? - ByznysPlac.cz

    Nedávno se pokusily některé státy v čele s Ruskem a Čínou dostat internet pod vládní kontrolu. Chtěli tak dokázat, že svoboda je příliš velká a ohrožuje nebohého občana. Cenzura v Rusku a Číně skutečně filtruje obsah a ráda by přes OSN a Mezinárodní telekomunikační unii dokázala zvládnout celou mezinárodní síť. USA a státy EU se postavily proti. Kdo skutečně řídí internet?Základní děleníJestliže vezmeme Internet jako vrchol pyramidy, tak hlavní dvě linie jsou ICANN a ISOC. První znamená Internet Corporation for Assigned Names and Numbers – tedy Internetová korporace pro přidělování jmen a čísel a druhá část je jednoduše Internet Society – internetová společnost. Dále se ICANN dělí na IANA, ASO, CCNSO, GNSO, Network Solution a Accredited Registrars a ISOC na IAB, IETF a IRTF. Mnoho zkratek je pohromou pro neznalé, ale ICANN řídí IP adresy a domény a ISOC internetové technologie.ISOCMéně známá část internetu je zastřešující organizací, která vznikla v roce 1992. Je volným sdružením více než 100 organizací a tisíce fyzických osob. Má za úkol koordinovat mezinárodní spolupráci při zavádění internetových technologií a zastřešuje dvě dobrovolné organizace IAB a IETF, které nemají právní subjektivitu. ISOC dohlíží na ostatní organizace řízení internetu a v některých případech poskytuje finanční a jinou podporu. Každoročně pořádá mezinárodní konferenci (INET) a koordinuje s Internetem související veřejnou politiku, obchodní činnosti, regionální a místní řízení, standardizaci a řídí mezinárodní sekretariát. Jednou z nejdůležitějších právních činností ISOC je obrana volného použití slova „internet“, zajištění, že zůstává obecný výraz, který není ochrannou známkou nebo ve vlastnictví libovolné fyzické nebo právnické osoby. Členové dostávají dvouměsíčník s názvem „OnTheInternet“ a měsíční bulletin s názvem „ISOC Forum“ a slevy na různé produkty a služby. ISOC podporuje celou řadu vzdělávacích programů – například ThinkQuest, pořádá mezinárodní soutěže, poskytuje stipendia pro studenty středních škol, kteří rozvíjejí vzdělávací nástroje pro web a v říjnu 2002 získala práva na řízení org domény.ICANNICANN popisuje svůj cíl jako zachování centrální koordinační funkce globálního Internetu pro veřejné blaho. ICANN má odpovědnost za přidělování parametrů protokolu Internet, dohled nad systémem doménových jmen, přidělování IP adres a řízení systému kořenového serveru. ICANN se skládá ze tří podpůrných organizací. ASO řídí IP adresní prostor a jeho rozdělení do různých organizací a je podporována třemi stávajícími regionálními internetovými registry – APNIC, ARIN a RIPE NCC. NSO je subjekt odpovědný za rozvoj a souhlas pozic a doporučení globální politiky týkající se kódů země a nejvyšších domén (prvního řádu). GSO radí ICANN ve vztahu k politickým otázkám týkajícím se Domain Name System (systému domén). Každá z těchto podpůrných organizací má povinnost jmenovat tří představitele v radě ICANN.Podpora ICANNNásledující výbory také podporují ICANN. Vládní poradní výbor GAC poskytuje poradenství vlády v otázkách veřejné politiky tam, kde může být interakce mezi politikou ICANN a národních zákonů nebo mezinárodních dohod. ALAC je zodpovědný za poskytování poradenství ICANN v otázkách, které mají vliv na zájmy jednotlivých uživatelů internetu a IANA podporuje ICANN v řízení a přiřazování parametrů internetových protokolů potřebných k tomu, aby internet fungovat v praxi. IANN je dále podporována různými organizacemi včetně Internet Engineering Task Force, World Wide Web Consortium, ITU – Mezinárodní telekomunikační unií a Evropským standardizačním telekomunikačním institutem – ETSI.Pro mnohé uživatele je jistě způsob a rozdělení pravomocí na internetu nepřehledné. V jedné otázce mají kritici pravdu, když tvrdí, že internet je amerikanizovaný. Tato amerikanizace se zatím osvědčila z hlediska, že je zachována svoboda internetu, internet funguje a v USA se nachází nejpokrokovější technologická základna. Je také jasné, že společnosti v USA nepotřebují státní kontrolu různých zemí, protože by to narušilo jejich globální význam. Internet je svým systémem řízení unikátní. V podstatě existuje na dobrovolné a společenské bázi a kupodivu nepotřebuje státní byrokracii. Je typickou občanskou společností, což vzbuzuje nelibost vlád a různých politiků. Dokazuje totiž, že bez nich to jde také a mnohem lépe.

    31. květen 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Daň z přidané hodnoty – a kde je hodnota - ByznysPlac.cz

    Bylo by zajímavé, kdyby se skutečně daň z přidané hodnoty počítala z hodnoty, která vznikla pouze nějakou přirážkou. Alespoň tak navozuje DPH svůj smysl. Protože žádnou takovou hodnotu nalézt nelze a co kdyby se zboží prodávalo za výrobní cenu, existuje stále se zvyšující daň z celkové hodnoty. Podstata DPHJako nepřímá daň není DPH úměrná žádnému zisku, výkonu nebo objemu práce. Z vyššího platu se platí vyšší daně, minimální zisk se ani nezdaňuje a odpočet z daňového základu je také stále stejný. Zato DPH se prostě připočte a koncový spotřebitel platí. Daň se nasazuje prakticky na všechno, co se může stát předmětem nákupu a prodeje, včetně služeb. A státy daň při exportu sice odpočtou, ale na dovozu se opět dopočítá.Podvody s DPHPrincip DPH svádí k různému využití a obohacení. Na Finanční úřad se pošle žádost o navrácení DPH, která byla na vstupu zaplacena a stát peníze vrací. Je nutné připomenout, že společnosti účtují nikoliv podle skutečných plateb, ale podle daňových dokladů, tedy faktur. Společnost tak nemusela na vstupu nic zaplatit, protože za fakturu peníze neposlala, ale z této faktury při nadměrném odpočtu jí vzniká nárok na vrácení daně. Stát se brání jak může, ale vždy bude existovat nejen podvodným způsobem získaná DPH, ale také skutečně nezaplacená z důvodu nesolventnosti společnosti.Změny v DPHOd roku 2013 dochází nejen ke zvýšení DPH o 1 % u každé sazby, ale také ke změně plateb za DPH. Zda zákon o DPH vstoupí v platnost v lednu nebo jindy, je zatím otázkou, protože ještě proběhne hlasování v senátu, ten zřejmě zákon vrátí, parlament senát přehlasuje a potom se bude čekat na prezidenta. Od roku 2013 se v případě, že plátce splní některou podmínku pro to, aby se stal plátcem DPH urychlí o měsíc registrace. Do 15 dní v následujícím měsíci musí podat přihlášku k DPH a hned od 1.dne dalšího měsíce daň platit.Další změnaDůležitou změnou je platba DPH u přijetí plnění ze zahraničí. Toto DPH sice bude nadále muset plátce odpočítávat a přiznávat, ale nestane se plátcem DPH v tuzemsku. Znamená to tedy, že nebude muset v ČR platit, účtovat a odvádět DPH, respektive bude moci nadále poskytovat nebo přijímat plnění bez DPH. Ještě pro upozornění – povinnost registrace DPH u plnění ze zahraničí je vázána dosažením částky 326.000 Kč. Nyní musel ten, kdo přijal plnění ze zahraničí stát se plátcem DPH v tuzemsku. Tuto DPH bude vracet plátci místní správce daně podle sídla společnosti nebo podnikatele.Daň z přidané hodnoty se stále komplikuje a státy vymýšlejí, jak se co nejvíce touto daní zásobit. Skomírající rozpočty totiž nedávají dostatek možností manipulace s prostředky občanů. DPH za dobu svojí existence vyrostla několikanásobně. Ve Francii tvoří až 60 % rozpočtu státu. Poplatník podává přiznání k dani měsíčně nebo čtvrtletně, a proto má Finanční úřad přehled o hospodaření. DPH tak zatlačuje přímé daně jako je daň z příjmu a její základní sazba je v ČR dnes nižší. Daň z příjmu je totiž 15 %, DPH od roku 2013 21 % a snížená DPH 15 %. Státům se tato fiktivně nadhodnotová daň evidentně zalíbila. A tak z ní žijí a ždímají co se dá. 

    17. červen 2020 - Napsal: Redakce