Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • Potřebujete webové stránky? Zamyslete se nad nimi

    Říci větu „Potřebuji webové stránky.“ je to nejsnadnější, co může podnikatel v jakémkoliv oboru udělat. Často se však jedná o výkřik pod tlakem konkurence nebo různých reklamních kampaní.Následně se lidé vydávají různými cestami. Někteří si chtějí vše vytvořit sami, jiní použijí například šablon. Jak se ovšem můžete dočíst v dalších našich článcích, tyto postupy jsou vhodné spíše pro malé a začínající weby. Pokud máte v hlavě nějaký ambiciózní projekt, určitě budete potřebovat služby odborníka. Více o možnostech, které se vám nabízejí, v tomto článku.Přemýšlejte o tom, co vlastně chcete a potřebujetePokud tedy i vy nad vlastní webovou prezentací uvažujete, v klidu si sedněte a zesumírujte na papír základní body toho, co od ní očekáváte. Pokud se chystáte na internetu podnikat, neměli byste v přípravné fázi podcenit vyhotoveni takzvaného podnikatelského plánu (o podnikatelském plánu více zde).U koho si nechat web vytvořit?Pravda, web dnes dokáže udělat téměř každý. Každý za ním nutně vidí především svůj zisk a je mu v principu jedno, že mu k ničemu nebude. Je to stejné, jako s koupí auta. Také nejdete do obchodu a neřeknete: „Chci koupit auto.“ A pokud ano, možné si koupíte třídveřové sportovní kupé bez ohledu na to, že máte početnou rodinu a více by se vám hodil prostorný vůz. A na takové úvahy je po koupi vozu – nebo po vytvoření webových stránek – dosti pozdě. Proto je vždy nutné znát vaše cíle a kdo je (a bude) typickým návštěvníkem vašeho webu. A teprve jemu na míru může být daný web stavěn.Pochopitelně, pokud v tvorbě stránek nejste zběhlí, je na místě využít služeb některé ze společností na trhu. Přesně specifikujte vaše požadavky. Daná společnost by měla zohlednit, v čem podnikáte, jakým směrem se chcete vydat a kdo je váš zákazník. To vše je nutné ještě před započetím jakékoliv tvorby. Teprve, pokud jsou tyto body vyjasněny, je možné začít se samotným návrhem, který bude plně odpovídat vašim představám.Individuální přístup je základPři výběru společnosti si důkladně prostudujte veškeré reference. Poslední dobou se množí podvodníci, kteří uvádějí falešné reference. Například pod čarou se dočtete, že pro světoznámou firmu nerealizovali webové stránky, jak by se mohlo zdát, ale například vypracovali cenovou nabídku, účastnili se tendru a podobně. Proklikněte si referenci, prohlídněte si ji, ověřte, zda v patičce je uveden stejný dodavatel, případně přímo danému zákazníkovi zavolejte a zeptejte se na zkušenosti, zda by dodavatele mohli doporučit.Nespěchejte a nenechte se do ničeho natlačit, raději se na vše předem vyptejte a chtějte jasné odpovědi. Hodně vám může napovědět již samotný přístup daného odborníka či společnosti. V případě, že nevěnujete výběru odborníka i samotnému průběhu tvorby webu dostatečnou pozornost a čas, riskujete kromě nevalného výsledku i další ztracený čas (a hlavně peníze).Konzultace by se rozhodně neměly odehrávat v rámci několika málo vyměněných emailů, či telefonních hovorů. V drtivé většině případů, kdy nepožadujete pouze základní webovou prezentaci, je nezbytná osobní schůzka, kde vám odborník pomůže ujasnit si, co od stránek očekáváte, jaký je jejich účel a jak jej nejlépe dosáhnout.Projekt stránekVýsledkem by měl být určitý „projekt“ stránek s cenovou kalkulací, jehož zpracování je většinou zdarma. Řada společností nabízí i webovou prezentaci v „balíčku“, což není úplně šťastné. Důkladná cenová kalkulace s vysvětlením toho, co za své peníze dostanete, by měla patřit mezi samozřejmosti.  Každý projekt je však jiný, a pokud má dodavatel brát v potaz potřeby a požadavky klienta, těžko si může s takovýmito „balíčky“ vystačit. To byste před výběrem dodavatelské společnosti měli rozhodně vzít v potaz. Pamatujte, že dobrá práce něco stojí. Nesnažte se za každou cenu vybírat nejlevnější cestu. Ceně totiž zpravidla odpovídá i koncový produkt. I zde však existují obrovské rozdíly mezi dodavateli. Je vhodné si vyžádat reference v požadované cenové hladině.Pokud jste se již rozhodli, kdo vám stránky zpracuje, trvejte na sepsání smlouvy. Ta chrání jak vás, tak zhotovitele. Běžnou součástí těchto smluv bývá i záloha. Následuje proces samotné tvorby stránek, o kterém je vhodné být informován a případné nejasnosti řešit hned, jak se objeví.Kvalita předevšímVýsledkem celého procesu je hotový web. Web, který by měl plně odrážet požadavky zákazníků, kteří na něj přijdou, a měl by jim nabídnout to, co hledají. Jedině tak se z běžných návštěvníků mohou stát skuteční zákazníci.Zlepšete internet!Dokončením samotných stránek pochopitelně práce nekončí, právě naopak. Umístit stránky na web a čekat, že vše už půjde samo, nestačí. Stejně důležitý jako samotná tvorba úspěšných (a případně výdělečných) stránek, je jejich pravidelný rozvoj, aby poskytovaly návštěvníkům užitečný obsah, kvůli kterému se na vaše stránky budou vracet.Internetu bohužel stále ještě dominují nevzhledné weby bez jakéhokoliv účelu. Situace se ovšem postupně zlepšuje. Objevuje se stále více odborníků, kteří poskytují komplexní služby na vysoké úrovni. Spolehlivým dodavatelem webových stránek je například internetová agentura  internetová agentura AW-dev, která zajišťuje komplexní služby od návrhu, přes realizaci až po následný online marketing. Díky tomu si můžete být jisti kvalitou výsledku.

    15. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 1. díl – Základní informace

    Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná součást každé webové stránky a jedna z důležitých technik SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zpětné odkazy jsou totiž nezbytné pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích. Pokud na web nepovedou žádné odkazy, nebo odkazy z nekvalitních stránek, může se stát, že web budou vyhledávače úplně ignorovat.Ovšem není odkaz, jako odkaz, v následujících několika dílech tohoto seriálu si řekneme, jak na zpětné odkazy, co může pomoci a co naopak může vašemu webu uškodit. Je mnoho technik a názorů na zpětné odkazy, jelikož nikdo nedokáže s přesností říci, který způsob je nejlepší, nejefektivnější a nejvýhodnější. Navíc záleží na opravdu velkém množství faktorů, které si také popíšeme a vysvětlíme.Základní postupy a pravidla, které je potřeba dodržovatNebudu nyní popisovat efektivitu odkazů z pohledu uživatele, nýbrž z pohledu vyhledávačů.Skalní zastánci názoru, že se koupený odkaz nepřinese uživateli vůbec nic budou jistě oponovat, že by se měly odkazy tvořit přirozeně, jinak to nemá pro uživatele žádný smysl. Toto tvrzení je ovšem matoucí a zavádějící, protože i koupený odkaz na dobrém webu a pozici návštěvníky přiláká. Osobně nevidím rozdíl (s ohledem na předešlý názor) mezi koupeným odkazem přímo od majitele stránek a PPC reklamou, např. od Google, nebo Seznamu.PPC reklamy kupodivu těmto „odpůrcům“ nevadí, což moc nechápu. Pokud tvrdím, že jakýkoliv koupený odkaz (často i s doplňujícím textem) není pro uživatele přínos, proč by měla mít přínos PPC reklama? Vždyť je to v podstatě to samé, což jim ale nikdy nidko nevysvětlí a budou tvrdit pořád to samé. Nicméně se zde budeme bavit o tom, jak zpětný odkaz získáme sami a vliv odkazů na vyhledávače.Samozřejmě nejefektivnější jsou tzv. přirozené odkazy. Tedy odkazy, které na váš web vytvořili sami uživatelé například na svých blozích, v různých fórech atd. Ovšem není zrovna jednoduché, takové odkazy získat, proto se velmi často tyto odkazy vytvářejí způsobem, aby se jako přirozené tvářily. Vždy při linkbuildingu přemýšlejte a vybírejte, kam odkaz umístit. Dávejte své odkazy do tématicky podobných webů ideálně jako články.Přirozený odkazOdkaz například v článku, který koresponduje s tématem webu, na kterém je umístěn a odkazuje na web stejného, nebo podobného zaměření. Tyto odkazy mají největší váhu z pohledu vyhledávačů. Pokud ovšem budete mít článek s tématem „Výroba uzenin“ na webu, který je zaměřen na injekční stříkačky, tak z něho velký (spíše žádný) užitek nebude mít web ani vy. Opravdu je důležitá tématičnost a také „kvalita“ webu, což zjednodušeně zamená, že stránka která na váš web odkazuje, má kvalitní odkazový profil a aktualizovaný obsah.Nepřirozený odkazOdkaz umístěný například někde v patičce – toto opravdu tvůrci vyhledávačů nemají v oblibě a tomu i přizpůsobují vyhledávače. Tyto odkazy jsou sice obvykle levné, ale přínos pro web je velice nejistý.Co je u odkazů nejdůležitější?Jednoznačně přirozenost, tématičnost a kvalita webu, který na váš web bude okazovat. Nesnažte se za každou cenu dávat odkazy bezhlavě do tisíců katalogů a podobně, existují daleko efektivnější způsoby a hlavně bezpečné. Důležité jsou také odkazy, které vedou z vašeho webu ven, což není až tak známý fakt, ale je to opravdu důležité. Pokud budete odkazovat v rozumné míře na kvalitní, tématické  a relevantní weby, tak to může webu pomoci v posunu ve výsledcích vyhledávání a pro vyhledávače se stává web „lepší“. Poměrně snadno se nechá odkazovat například na wikipedii, kde naleznete většinu tématických věcí, nebo na jiné autoritativní weby (seznam, youtube atd…)Je dobré mít odkazy ze všech podstránek webu?Tzv. side-wide odkazy jsou takové, které jsou v nějakém bloku, který je na všech stránkách stejný, což nejčastějí bývá patička, sidebar atd., nejsou zas takovým přínosem, jak si spousta lidí myslí. Vyhledávače často tyto bloky označují jako méně podstatné, tudíž pro ně nemají skoro žádnou váhu. Takže ikdyž budete mít odkaz na webu, který má 5 tisíc podstránek, nemusí to znamenat, že máte 5 tisíc odkazů.Kolik odkazů mám umístit do článku?Všeobecně rozšířený počet jsou 3 odkazy na článek. Nedá se s jistotou říci, zda je to správně, nebo ne, ale 3 odkazy nikomu nevadí. Jedno důležité pravidlo dodržujte. Do článku nedávejte stejné odkazy, tedy odkazy na stejnou stránku (obvykle index webu), ale rozdělte je i na podstránky. Například první odkaz bude na homepage webu, druhý na nejčtenější články a třetí na seznam kategorií. Držte se pravidla, že z jedné stránky by měl být jeden odkaz na jinou stránku.Stačí jen odkaz, nebo je lepší odkaz s textem?Jistě je lepší, pokud máte tzv. anchor text, což je text, který je prokliknutelný a někam odkazuje, než jen název stránek. Takže místo odkazu ve tvaru: www.vasestranka.cz bude odkaz „Nejlepší stránka, kterou si můžete představit“ a celý tento text bude jako odkaz. Tvaru odkazů se budu věnovat podrobněji ve třetím díle.Co znamená odkazový profil?Odkazový profil obecně znamená soubor všech odkazů, které vedou na váš web. Kvalitní odkazový profil je ten, kam vedou odkazy z různých stránek a to především typově, což znamená kupříkladu blogy, fóra, zpravodajské weby, odkazy z komentářů atd. a neodkazují ze stejného anchor textu (je chyba dělat anchor texty pouze podle klíčových slov), odkazy jsou na tématických webech a ve stejném jazyce, odkazy přibývají postupně časem a další a další. Odkazovému profilu se budeme věnovat hlouběji v některém z následujících dílů, kde ho podrobněji rozeberu.

    19. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 1. díl – Úvod do našeho seriálu

    Říkáte, že vás zaujala virtuální scéna a také se chcete pokusit prorazit v tomto drsném odvětví, které nabízí téměř neomezené možnosti a značnou svobodu při rozhodování? Líbí se vám práce tohoto podmanivého charakteru a myslíte si, že máte trhu co nabídnout? Pokud jste si na výše položené otázky odpověděli v kladném duchu, tak svou pozornost zaměřte k našemu podrobnému průvodci, který vás zve na skvělou výpravu strastiplnou cestu plných zásad a pravidel. Nechceme vás nikterak odradit od vašeho nadšení, ale také s vámi nechceme hrát nečistou hru. V tomto seriálu se dozvíte, co všechno stojí za splněným snem mnohých začínajících webmasteru. Jde o ideálního pomocníka do kapsy, pro každou příležitost. Nezáleží na tom, jak moc jste si svým nápadem jistí, ale na tom, jestli ho budete schopni realizovat a dovézt ke kýženému výsledku.Za mnohaletou historii jsme mohli být svědky nemalého počtu skvělých projektu, které ztroskotali na absenci informací o správném fungování optimalizace, internetové reklamy, výběru poskytovatele prostoru, či designové stránce. Taktéž jsme byli několikrát přesvědčeni, že i na první pohled obyčejný nápad dokázal svému majiteli vynést úspěch, peníze a slávu. V žádném případě nechceme, aby se náš návod stal modlou, či biblí, ale spíše takovou malou inspirací pro všechny, kteří neznají všechna úskalí spojená s tímto oborem. Internet a online svět je hudbou budoucnosti po všech svých stránkách. Právě z těchto důvodů by byla velká škoda se alespoň nepokusit prorazit na trh se svou troškou a obohatit tak nejednoho uživatele o přínosný internetový projekt.  Jako všude jinde i zde platí osvědčené pravidlo, že přeje připravenému. Před tím, než vstoupíte do ostrých vod, nastudujte si o této oblasti, co možná nejvíc informací, které vám napomohu během krátkého časového horizontu vybudovat respektované stránky. Pokud to tedy myslíte opravdu vážně, tak zasedněte k čistému stolu a pokusme se společnými silami přivést na svět další z mnoha slibných internetových projektů.Jak začít – úmyslPřed samotnou realizací nápadu, popřípadě zakoupení prostoru je velice důležité si srovnat v hlavě, do jaké oblasti se vrhnete. Velice málo začínajících webmasteru si uvědomuje, že na prvním místě na pomyslném žebříčku důležitých faktorů se pohybuje správné rozhodnutí a jasně vyhotovený plán. Teprve až v závěsu za touto skutečností se nachází množství kapitálu určené k investici. Dokonce se dá vytvořit i úspěšný web, který vám bude přinášet nemalé zisky s mizivým počátečním obnosem. Vždy je to o kvalitě nápadu, nikoliv kvantitě nejrůznějších stránek, na kterých si u vás nikdo nekoupí ani reklamní banner. V případě, že se do podnikání na internetu pustíte bez jakékoliv přípravy a jasně stanovených bodů, tak vás celý projekt může stát i milion a stejně na něm ve finále nic nevyděláte.S čím vstoupíte na trh?Ze všeho nejdříve si najděte čistý list papíru a přesně si napište, s čím chcete vstoupit na trh, a proč by měli návštěvníci chodit právě k vám. Jde o to, aby se váš projekt stal v něčem lepší, než konkurence. Úplně nejlepší je se zaměřit na takové projekty, které se na tuzemské scéně stanou raritou. Ovšem v dnešní době je velmi těžké najít zcela nový nápad, který by vás ihned poposunul do popředí zájmu. Ve většině případů se tak stanete jen dalším webem s určitým informativním zaměřením. Pokuste si zmapovat terén a nahlédněte ke konkurenci. Analyzujte jejich již zaběhnuté stránky a ponaučte se z chyb, které oni dělají, nebo naopak se pokuste najít leckteré nedostatky. Spojte všechny nalezené weby v jeden a vytvořte ideální místo pro všechny potencionální čtenáře. Pokud nabídnete lidem moderní a přehledné webové stránky s něčím navíc, tak se k vám návštěvníci dostanou a zabydlí se právě ve vašich vodách. Využijte své nevýhody, že vstupujete na trh až teď a přeměňte ji ve svou výhodu.Rozhodnutí je jen na vásMožná svůj nápad nosíte v hlavě již několik let a jen čekáte na správný okamžik, kdy nastane jeho realizace, a tak by to přesně mělo být. Nechte si v případě potřeby svou představu dozrát a vstupte na trh přesně v takovou chvíli, kterou uznáte za vhodnou. V první řadě si musíte věřit vy sami a nenechat se rozviklat nenechavými a mnohdy i vtíravými komentáři na vaši adresu. Pokud máte jasnou vizi a provedenou analýzu konkurence, tak se toho nebojte a pokuste se o překvapení a zajištění si pravidelného příjmu. Začátek velké většiny známých a úspěšných lidí je spojován s nedůvěrou v jejich ambice a nápady. Nakonec je jejich pečlivost a především vytrvalost dostala přesně tam, kde od samého začátku chtěli být. Jakmile zjistíte odpovědi na nejdůležitější otázky (které obvykle rozhodují o úspěchu či neúspěchu), tak vám nic nebrání v rozletu.O čem projekt bude?V čem bude lepší než konkurence?Mám dostatek času se mu věnovat?Znám cílovou skupinu?Jak velká je poptávka?

    24. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 7. díl – Úvod do SEO: optimalizace pro vyhledávače - ByznysPlac.cz

    SEO je mocná zkratka, za kterou se celý „virtuálně kapitalistický“ svět honí, jako by šlo o nejdůležitější prvek v pomyslném kyberprostoru. A ono tomu tak skutečně je.Jedná se o velmi rozšířený pojem, o kterém bylo již mnoho napsáno. Na internetu se objevuje značné množství informací, včetně polopravd a mýtů. Vlastnit kvalitně optimalizované webové stránky z pohledu SEO přináší více zákazníků, čtenářů a společně s tím i výdělků. Pro všechny začínající webmastery máme skvělou zprávu: díky čerstvému začátku se mohou ponaučit z chyb ostatních a rozjet své stránky ve velkém stylu.Co je vlastně SEOSEO je anglickou zkratkou pro výraz Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Google a Seznam jsou nejpoužívanějšími vyhledávači v České republice a každý webmaster si přeje obsadit přední pozice právě zde. Z těchto míst totiž nejčastěji přicházejí potenciální zákazníci. Máte značnou šanci, že k vám zákazník přejde, když se budete nacházet na první stránce ve fulltextovém vyhledávání. Každou další stranou se vaše šance výrazně snižují. Právě z těchto důvodů je optimalizace tak důležitá.Jde o celý komplex úkonů, které vás budou doprovázet na vaší cestě za vytouženými webovými stránkami. Je třeba se optimalizaci věnovat průběžně, a to nejlépe se stabilní frekvencí. Pokud jste v této oblasti začátečník, je nejlepší svěřit tento úkol do rukou lidem, kteří SEO doopravdy rozumí.Opatrnost až na prvním místěPřed najmutím profesionálů buďte ovšem velice opatrní. Jak už to tak bývá, i zde se nachází nezanedbatelné procento lidí, jež se za odborníky pouze vydávají a pod zdánlivým seriózním vystupováním váš web mohou naopak nezvratně poškodit. Pečlivost při výběru je na místě i z pohledu finanční stránky, jelikož ta není nikterak zanedbatelná. Nutno ovšem podotknout, ž není na místě takové investice litovat. Pokud své prostředky vynaložíte účelně, vložené peníze a úsilí se vám mnohonásobně vrátí.SEO od samého začátku je výhodouPokud zvažujete najmutí profesionála, je vhodné se seznámit s tím, jak takové vyhledávače fungují. Nastudujte si alespoň základní informace. Jen tak předejdete tomu, že se na vás nějaká společnost nebo jednotlivec sprostě přiživí. Služby samotné jsou vhodné zejména při změně designu stránek či zakládání stránek zcela nových. Tak získáváte výhodu, že si stránky přizpůsobíte současným trendům hned od začátku. Stránky spolupracující s vyhledávači a mají předpoklad stát se úspěšnými.Kvalitně vyhotovený virtuální projekt s tímto musí nutně počítat. Pokud narazíte na kvalitního profesionála, dokáže vám pomoci i se stávajícími stránkami. Nebojte se jich oslovit více a pečlivě si vybrat. Nemůžeme vám zaručit, že se dostanete do těch nejlepších rukou, jež se k vám na české scéně natahují. Můžeme vám ale poradit, jak svoje šance výrazně zvýšit.Jak vybrat kvalitního „optimalizátora“Nezapomeňte, že vy jste zákazník a objednáváte si službu stejně, jako když si kupujete rohlík. Tvrdé nebo plesnivé pečivo si také nekoupíte a to jde o investici v řádech korun. Naprosto stejným způsobem přistupujte i k výběru společnosti, či jednotlivce, který se uchází o optimalizaci vašich stránek. Ptejte se. Určitě se zajímejte minimálně o níže uvedené – můžete se tak vyhnout nekvalitním službám.Některé otázky pro případného kandidáta„Povězte mi o vašich předchozích úspěších. Máte nějaké doložitelné reference – jaké?„Dodržujete zásady a pokyny vyhledávačů, které poskytují na svých stránkách?“„Co vše mi můžete v rámci SEO nabídnout a nabízíte i nějaké nadstavbové služby?“„Máte zkušenosti v mém oboru?“„Jakými technikami chcete mé stránky dostat na přední pozice?“„Jak dlouho už se pohybujete ve svém oboru?“Uhrovitý SEO mágToto jsou některé ze základních otázek, které by měly zaznít před uzavřením smlouvy a výkonem samotné práce/služby. Jak už to tak bývá, mezi celou řadou kvalitních profesionálů se nachází pár černých ovcí, které na tento obor vrhají stín vyvolávající pochybnosti. Ne nadarmo můžete občas narazit na vtipy o „uhrovatých SEO mázích“, kteří vám s finesou Jirky Babicy naservírují pořádnou SEO-patlanici.Buďte při výběru obezřetní. Bez řádné optimalizace se nikam nedostanete. Jakmile se dostanete do spárů nějakého „patlala“, který ani pořádně neví, co dělá, může se stát, že vás Google a jiné vyhledávače penalizují, či vyškrtnou z indexu. Podvodných technik je velké množství – o těch si trochu blíže povykládáme v následujícím díle. Vždy se snažte sledovat veškeré dění kole optimalizace vašeho projektu. Stejně tak si vyžádejte všechny informace o jakýchkoliv krocích ze stran najatého odborníka. Existuje velké množství faktorů, které vám zavčas napoví, že nejednáte s fér člověkem, který se na vás chce přiživit nekvalitní prací.Na co si dát pozorPředevším neodpovídejte na nevyžádanou poštu, která se vám pokouší podstrčit svou „nejlákavější nabídku“. K nevyžádané poště je zkrátka třeba přistupovat velice obezřetně. Už tím, že posílá spam mnohým lidem na sebe prozrazuje, že dokáže udělat úplně cokoliv pro rychlý zisk. Na takové optimalizátory pozor.Zaručuje vám někdo jasné výhody v podobě zajištění předních pozic ve fulltextovém vyhledávání? Nenechte se ošálit. Něco takového vám nemůže zaručit nikdo na světě. Zde hraje roli velmi mnoho faktorů. Vylepšení pozice určitě nastane, ovšem do jaké míry to bude, záleží především na kvalitě profesionála, vašem oboru, konkurenci a dalších aspektech. Nedejte tedy na obdobné pohádkové slogany.Pokud vám dotyčný neodpovídá zpříma a vyhýbá se odpovědím, tak od něj dejte ruce pryč a poohlédněte se někde jinde. Jakmile vyhledávač zjistí, že vaše stránky porušují pravidla a zásady optimalizace, tak vás může na doživotí vyřadit z indexu. Následky za najatou společnost nesete pouze vy. Odstraňování takové penalizace je pak velmi složitým procesem, který vás bude stát další čas, nervy a peníze.Občas se vyskytne i nátlak ze strany optimalizátora k umístění odkazu na jeho stránky. K takovým praktikám by nemělo ve slušných sférách vůbec dojít. Nevede k žádným prokazatelným výhodám, i když vám může být předkládáno zcela jiné odůvodnění tohoto kroku.V příštím díleVždy vybírejte moudře a neskákejte do neprobádaných vod po hlavě. Náraz může být i smrtelný. Dohledejte si reference, prozkoumejte si vyhledávač a hledejte ty nejkvalitnější ze všech. Jen tak si zajistíte, že vaše stránky budou úspěšné. V příštím díle si popíšeme nekalé praktiky, které vás mohou ve velmi krátkém časovém sledu dostat na černou listinu. Buďte i nadále věrní našemu seriálu a stanete se kvalitním webmasterem.

    17. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Sonda do některých zajímavých webových stránek - ByznysPlac.cz

    V poslední době se uživatelé internetu pohybují stále dokola a klikají na vyčpělé adresy Facebooku, Googlu, Seznamu, Idnes a jiných internetových škvárů. Kdo chce něco nového, přes SEO optimalizaci ani nemůže najít vhodný objekt zájmu. Do popředí se derou jen známé firmy, které mají peníze na propagaci, ale mnohdy nemají dost invence.Žádná propagacePřijít občas někam, kde jsme nebyli, se vyplatí. Surfování by mělo rozšiřovat obzory a v tuto dobu je na trochu vykolejení z běžného rytmu dost času. Nejde o reklamu, ale o jiný pohled na internetový svět. A často jsou nové weby lepší než zavedené.Být sociálníPokud chcete vyjádřit nějakou svoji zkušenost a ocenit ji slovem Amen nebo Hell no, pak Getamen.com vás ráda uvidí. Můžete se podělit zkušenostmi, vyjádřit názory a poučit se. Switchcam.com je zdrojem koncertů DJ hudby. Poskytuje seznamy a playlisty z různých koncertů a vystoupení a hlavně si můžete takový playlist sestavit podle různých kritérií. Frequency.com zase umí vyhledávat a zálohovat videoobsah internetu v reálném čase. Zajímavá videa z různých kanálů a oblíbených stránek vám tak nikdy neutečou.Trochu si pohrátGiftrocket.com je personifikovaným dárkem budoucnosti. Trochu materialistickým, ale potěšujícím. Přes tento systém můžete komukoliv poslat jako dárek peníze. Neváhejte, protože inflace je nemilosrdná. TourWrist.com je zase na čele závodu o nový typ fotografie: dynamické, virtuální a plně panoramatické, kterou lehce vytvoříte ze smartphonu nebo iPadu. A sdílet se světem můžete lépe než u Instagramu. Váš příští mejdan by se mohl nést v duchu témat, které tvoří velké a známé značky. HouseParty.com podporuje domácí párty a zařídí vše na klíč. To ovšem v ČR příliš neoceníme.Ještě legráckySkvělý Chill.com najde nové video na základě vašich zájmů a vkusu přátel. Sledujte několik uživatelů se stejnými zájmy a prohlížejte si zajímavá videa buď z proudu všech, nebo kliknutím na každého uživatele, který ani netuší, že jej sledujete. TheFancy.com je webová stránka, která nabízí celý katalog obrázků a výrobků, které mají svou inspiraci a jsou jedinečné a občas jdou i koupit. Podobně jako Pinterest je všechno na prodej nebo jen pro pobavení. GrubWithUs.com je zajímavý nápad. Takový malý groupomat. Pokud potřebujete hromadnou slevu v restauraci, spojte se a povečeřte společně s cizinci. Mohou to být vaši budoucí přátelé nebo partneři.Sociální vzrušeníCowbird.com je jiný druh Tweeteru pro toho, komu nestačí jen 140 znaků. Tady se můžete vyřádit se svými historkami a užít si také zábavy s ostatními birdaři. ResumUp.com změní váš nudný životopis na literární dílo. Tato webová stránka vytvoří lákavý a snad i pravdivý životopis přitažlivý vizualizací a odborností. Můžete se vzájemně přitahovat s poutavým vizuálním resumé sami nebo s celou vaší internetovou společnostíi. Vytvořte si originální život na obrazovce. Hubii.com je zase pro ty, co nechtějí dlouho hledat nové zprávy. Tady si vyberete pouze z mapy a čtete to nejzajímavější. Stránky GetPocket.com jsou zase pomůckou pro zapomnětlivé. Pocket kapsa (dříve známý jako Read It Later) vám uchová události, které jste jednou našli na internetu a chcete se k nim vrátit. Umožní uložit, co chcete číst nebo se podívat do minulosti.A užitek…Pokud potřebujete rychle poslat soubory nebo větší objem dat, použijte WeTransfer.com – můžete posílat fotky, videa, hudbu, prezentaci, dokumenty nebo jakékoliv jiné formy souborů až do 2 GB. Pokud se chystáte na odchod z tohoto světa, jistě jste si položili otázku. Co chcete udělat před koncem pozemského bytí? Stránky BeforeIDieIWantTo.org vám pomohou s odpovědí. A nakonec užitek a odpočinek od otravných emailů. Unsubscribr.com dokáže vyhledat ve vaší schránce všemožnou havěť, odhlásit z odběru a navždy se tak vyhnout konkrétní poště.V internetovém světě se stále něco děje. Úspěch neznamená jen být velkým, ale také být příjemným pro uživatele a snadným na obsluhu. Menší weby jsou mnohdy přehlednější než obrovské a zahlcené sociální sítě, které myslí jen na zisk. Zkusit něco nového tak může být nejen příjemným zpestřením. Třeba se zrovna objeví stránka, která se trefí do vašeho vkusu. 

    19. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Koupit fanoušky na Facebooku – ano či ne? - ByznysPlac.cz

    Snad žádná firma, která chce být vidět na internetu, se už neobejde bez vlastních internetových stránek. S tím souvisí i snaha firem být vidět na sociálních sítích, které dnes využívá většina národa. Firmy si šmahem založily své především Facebookové stránky, na které lákají nové a nové fanoušky. Jenže jak je získat – co je třeba koupit?Fanoušky si koupímeSamozřejmě ne každé firmě se poštěstí to, že se od založení stránky na Facebooku fanoušci přidávají sami. Většinou je nutné jim nějak „pomoci“, například soutěží či vybídnutím při vstupu na samotný web společnosti. Pokud ani to nepomůže, existuje ještě jedna cesta, která je však velmi snadná – a to si fanoušky koupit. Stačí tak kontaktovat někoho, kdo se „prodejem“ fanoušků zabývá. Během jediného dne tak není problémem nárůst třeba o tisíce nových likes. Má to však jeden háček. Ačkoliv se může jednat o reálné lidi, stali se fanoušky jenom proto, aby jim mohla být zpřístupněna například vybraná aplikace, či fotografie.K čemu takoví fanoušci jsou?Převládají názory, že jsou jednoduše k ničemu. Na druhou stranu není třeba být tak skeptický, efekt mnoha fanoušků na vašich stránkách na Facebooku zkrátka působí psychologickým dojmem. Zatímco na fan stránku, kde je sotva pár likes se přidá jenom málokdo, na takovou, kde je jich několik desítek tisíc se často chce přidat „každý“. Proč? Když tam je tolik lidí, tak to pravděpodobně bude dobré. A právě ti, kteří se připojí dodatečně, patří mezi aktivní fanoušky, které firma zajímá, a mohou tak být na profilu společnosti velkým přínosem – třeba v diskusích. A právě díky koupeným fanouškům se podařilo přivést ty správné.I koupení se dají využítSamozřejmě když už fanoušky na dané facebookové stránce máme, měli bychom se je snažit aktivně zapojovat. Zatímco společnost prodávající produkty pro CNC stroje jenom těžko takové necílené lidi zapojí a investice do koupě fanoušků se tak rovná vyhozeným penězům, slevový portál nebo prodejce mobilů či elektroniky již má pozici zcela jinou. Stačí zveřejnit zajímavou slevu. Rázem se lidé začnou zajímat o to, co je vlastně v nabídce. Výsledné konverze se tak mohou dostavit i z těch lidí, kteří původně fungovali pouze jako lákadlo. A právě díky jejich získání na svou stranu se z nich pomalu, ale jistě, stávají ti aktivní.Vyplatí se to?Samozřejmě ne vždy se takový proces může vyplatit. Důležité je totiž najít tu nabídku, která nám na stránku doslova nažene takové fanoušky, které potřebujeme. V našich končinách je ideální cílit na fanoušky z České republiky, jejichž ceny se pohybují v řádech desetníků za jednu takovou osobu. Stačí poté několik úspěšných konverzí a návratnost investice se dostavila. Proto i koupení fanoušci mohou být v určitých případech prospěšní, záleží pouze na konkrétním oboru a na tom, jakým způsobem se vám je podaří zaujmout.Totéž se ostatně týká i často zatracovaného necíleného mailingu, který taktéž mnozí považují za naprosto neefektivní. Stačí se však podívat do vaší emailové stránky, kolik opakovaných spamů vám do schránky chodí. A za každý odeslaný email společnost zaplatí. Myslíte si, že by v dané činnosti pokračovala, pokud by za ní neviděla alespoň minimální efektivitu?Fanoušky kupuje každýA na závěr si zkuste prohlédnout weby opravdu známých internetových služeb. Jejich facebookové stránky mají fanoušků desetitisíce a statisíce. A rozhodně se můžete spolehnout na to, že často většinu těch prvních získali přesně tím způsobem, který většina lidí odsuzuje. Zkrátka je získali tím, že si je koupili.Má tedy cenu si fanoušky koupit?Jestliže i vy máte začínající projekt, a chcete ho nastartovat i na Facebooku, koupě fanoušků do začátku nemusí být nutně špatným rozhodnutím. Právě naopak, jelikož se v konečném důsledku skutečně může vyplatit. Je ale potřeba mít plán nejen pro samotnou koupi fanoušků, ale i pro následnou cílenou práci s nimi, která je vždy k úspěchu na sociálních sítích klíčová. Situace ovšem může být odlišná, pokud již máte slušně zaběhnutou stránku na Facebooku a jen dumáte nad tím, jak na ni dostat další fanoušky. Na toto téma vám můžeme doporučit tento článek o rizicích, spojených s takovým nákupem. Rovněž vám můžeme prozradit, že v blízké době uveřejníme článek o soutěžích na Facebooku – ty mohou být mocným nástrojem k získání nových fanoušků pro vaši stránku.Máte zkušenosti s nákupem fanoušků na Facebooku? Podělte se s námi v komentářích!

    26. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Práce doma bez podvodu? – 2. část - ByznysPlac.cz

    V první části našeho dvoudílného seriálu o práci doma jsme se zaměřili na nejčastější podvody v této oblasti. Dnes si představíme několik možností, které nás přesvědčí o tom, že práce doma skutečně existuje. Vyžaduje ale píli, úsilí a snahu si peníze vydělat. Bez práce jako takové to totiž opravdu nejde.Svobodná povolání vedouIdeálním příkladem práce doma mohou být různá svobodná povolání. Nejčastěji se tito lidé nazývají jako freelanceři, a zabývají se zakázkovou tvorbou. Nejčastěji se jedná o různou grafiku – ať už tištěnou nebo webovou. Může se jednat i o grafiku pro webové stránky. Stejně tak mezi svobodná povolání spadá třeba psaní textů ať už pro tištěné nebo webové magazíny a internetové stránky obecně. Do této kategorie lze zařadit i řadu skladatelů hudby, která slouží jako podbarvení různých videí, klipů a dalších prvků.Ať už tito lidé pracují na živnostenský list (tedy sami na sebe), nebo jsou zaměstnáni v některé ze společností, jejich práce jim často umožní vykonávat ji z domu. S tím však souvisí i jisté problémy, které jsme si zmínili v minulém článku.Místo je i pro různé brigádySamozřejmě ne každý se podobným profesím může věnovat. Často nevyžadují jenom talent a nadání, ale hlavně, především v případě grafiky a hudby, i speciální programy, které rozhodně nejsou levnou záležitostí. Existuje však i řada prací, které doma lze vykonávat, přitom jediné, co je k tomu potřeba, je umět s počítačem. Český trh je totiž známý tím, že je zde největší koncentrace e-shopů v Evropě a ne všechny umí veškeré importy a úpravy automaticky – ty je tak nutné vykonávat ručně.E-shopy – zajímavá brigádaMajitelé se většinou musí věnovat rozvoji a propagaci a proto tyto práce nechávají brigádníkům. Často se nejedná o nic náročného, ale i tak je nutné pracovat rychle. Ceny se totiž odvíjí od jedné položky, nikoliv od hodiny. To je samozřejmě logické, jelikož zaměstnavatel nemůže svého brigádníka fyzicky kontrolovat, proto je platba za položku či jiný úkon spravedlivou možností, jak vyplatit odměnu. Jestliže si myslíte, že byste to zvládli, buď prohlížejte inzeráty z tohoto odvětví, nebo zkuste jednotlivé e-shopy oslovit sami. Řada z nich určitě pomoc potřebuje.Vydělávejte prostřednictvím internetuVydělávat však můžete i sami na sebe, třeba prostřednictvím svých webových stránek. Ty stačí vytvořit, nabídnout zajímavý obsah a čekat, až přijde dostatek návštěvníků. Potom už je nutné nasadit některou z možností, která umí generovat zisk. Mohou to být například reklamní systémy od Googlu či Seznamu, kdy za každé kliknutí na danou reklamu získáváte peníze. Ty jsou ideální pro weby obecnějšího zaměření.Affiliate programy – zajímavá možnostPokud však máte web zaměřený konkrétně, třeba na značku, výrobek nebo odvětví, jsou ideální volbou takzvané affiliate programy.  Díky nim tak přivedete návštěvníka do partnerského e-shopu. Pokud nakoupí, získáváte z jeho nákupu provizi. A to aniž byste sami museli něco prodávat, balit nebo odesílat. I tato možnost je jednou z těch, jak vydělávat z pohodlí domova. Je však stejně jako svobodná povolání založena hlavně na vaší iniciativě. Ukázkou, že tento systém skutečně funguje, mohou být lidí, kteří na affiliate programu postavili svůj byznys.Hlavně vytrvatAť už se rozhodnete pro hledání brigády nebo se zkusíte postavit na vlastní nohy a začnete sami, vždy mějte na paměti, že je třeba vytrvat. Bez úsilí a práce si zkrátka nevyděláte vůbec nic. A to je chybou hlavně mladých lidí, kteří se rozhodnou spustit svůj projekt, ale po pár týdnech či měsících ho ukončí. A to jenom proto, že jim ihned nezačal generovat mnohatisícové zisky.

    16. červenec 2020 - Napsal: Redakce

  • Základní informace - ByznysPlac.cz

    Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná součást každé webové stránky a jedna z důležitých technik SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zpětné odkazy jsou totiž nezbytné pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích. Pokud na web nepovedou žádné odkazy, nebo odkazy z nekvalitních stránek, může se stát, že web budou vyhledávače úplně ignorovat.Ovšem není odkaz, jako odkaz, v následujících několika dílech tohoto seriálu si řekneme, jak na zpětné odkazy, co může pomoci a co naopak může vašemu webu uškodit. Je mnoho technik a názorů na zpětné odkazy, jelikož nikdo nedokáže s přesností říci, který způsob je nejlepší, nejefektivnější a nejvýhodnější. Navíc záleží na opravdu velkém množství faktorů, které si také popíšeme a vysvětlíme.Základní postupy a pravidla, které je potřeba dodržovatNebudu nyní popisovat efektivitu odkazů z pohledu uživatele, nýbrž z pohledu vyhledávačů.Skalní zastánci názoru, že se koupený odkaz nepřinese uživateli vůbec nic budou jistě oponovat, že by se měly odkazy tvořit přirozeně, jinak to nemá pro uživatele žádný smysl. Toto tvrzení je ovšem matoucí a zavádějící, protože i koupený odkaz na dobrém webu a pozici návštěvníky přiláká. Osobně nevidím rozdíl (s ohledem na předešlý názor) mezi koupeným odkazem přímo od majitele stránek a PPC reklamou, např. od Google, nebo Seznamu.PPC reklamy kupodivu těmto „odpůrcům“ nevadí, což moc nechápu. Pokud tvrdím, že jakýkoliv koupený odkaz (často i s doplňujícím textem) není pro uživatele přínos, proč by měla mít přínos PPC reklama? Vždyť je to v podstatě to samé, což jim ale nikdy nidko nevysvětlí a budou tvrdit pořád to samé. Nicméně se zde budeme bavit o tom, jak zpětný odkaz získáme sami a vliv odkazů na vyhledávače.Samozřejmě nejefektivnější jsou tzv. přirozené odkazy. Tedy odkazy, které na váš web vytvořili sami uživatelé například na svých blozích, v různých fórech atd. Ovšem není zrovna jednoduché, takové odkazy získat, proto se velmi často tyto odkazy vytvářejí způsobem, aby se jako přirozené tvářily. Vždy při linkbuildingu přemýšlejte a vybírejte, kam odkaz umístit. Dávejte své odkazy do tématicky podobných webů ideálně jako články.Přirozený odkazOdkaz například v článku, který koresponduje s tématem webu, na kterém je umístěn a odkazuje na web stejného, nebo podobného zaměření. Tyto odkazy mají největší váhu z pohledu vyhledávačů. Pokud ovšem budete mít článek s tématem „Výroba uzenin“ na webu, který je zaměřen na injekční stříkačky, tak z něho velký (spíše žádný) užitek nebude mít web ani vy. Opravdu je důležitá tématičnost a také „kvalita“ webu, což zjednodušeně zamená, že stránka která na váš web odkazuje, má kvalitní odkazový profil a aktualizovaný obsah.Nepřirozený odkazOdkaz umístěný například někde v patičce – toto opravdu tvůrci vyhledávačů nemají v oblibě a tomu i přizpůsobují vyhledávače. Tyto odkazy jsou sice obvykle levné, ale přínos pro web je velice nejistý.Co je u odkazů nejdůležitější?Jednoznačně přirozenost, tématičnost a kvalita webu, který na váš web bude okazovat. Nesnažte se za každou cenu dávat odkazy bezhlavě do tisíců katalogů a podobně, existují daleko efektivnější způsoby a hlavně bezpečné. Důležité jsou také odkazy, které vedou z vašeho webu ven, což není až tak známý fakt, ale je to opravdu důležité. Pokud budete odkazovat v rozumné míře na kvalitní, tématické  a relevantní weby, tak to může webu pomoci v posunu ve výsledcích vyhledávání a pro vyhledávače se stává web „lepší“. Poměrně snadno se nechá odkazovat například na wikipedii, kde naleznete většinu tématických věcí, nebo na jiné autoritativní weby (seznam, youtube atd…)Je dobré mít odkazy ze všech podstránek webu?Tzv. side-wide odkazy jsou takové, které jsou v nějakém bloku, který je na všech stránkách stejný, což nejčastějí bývá patička, sidebar atd., nejsou zas takovým přínosem, jak si spousta lidí myslí. Vyhledávače často tyto bloky označují jako méně podstatné, tudíž pro ně nemají skoro žádnou váhu. Takže ikdyž budete mít odkaz na webu, který má 5 tisíc podstránek, nemusí to znamenat, že máte 5 tisíc odkazů.Kolik odkazů mám umístit do článku?Všeobecně rozšířený počet jsou 3 odkazy na článek. Nedá se s jistotou říci, zda je to správně, nebo ne, ale 3 odkazy nikomu nevadí. Jedno důležité pravidlo dodržujte. Do článku nedávejte stejné odkazy, tedy odkazy na stejnou stránku (obvykle index webu), ale rozdělte je i na podstránky. Například první odkaz bude na homepage webu, druhý na nejčtenější články a třetí na seznam kategorií. Držte se pravidla, že z jedné stránky by měl být jeden odkaz na jinou stránku.Stačí jen odkaz, nebo je lepší odkaz s textem?Jistě je lepší, pokud máte tzv. anchor text, což je text, který je prokliknutelný a někam odkazuje, než jen název stránek. Takže místo odkazu ve tvaru: www.vasestranka.cz bude odkaz „Nejlepší stránka, kterou si můžete představit“ a celý tento text bude jako odkaz. Tvaru odkazů se budu věnovat podrobněji ve třetím díle.Co znamená odkazový profil?Odkazový profil obecně znamená soubor všech odkazů, které vedou na váš web. Kvalitní odkazový profil je ten, kam vedou odkazy z různých stránek a to především typově, což znamená kupříkladu blogy, fóra, zpravodajské weby, odkazy z komentářů atd. a neodkazují ze stejného anchor textu (je chyba dělat anchor texty pouze podle klíčových slov), odkazy jsou na tématických webech a ve stejném jazyce, odkazy přibývají postupně časem a další a další. Odkazovému profilu se budeme věnovat hlouběji v některém z následujících dílů, kde ho podrobněji rozeberu.

    28. září 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Pražský Magistrát zdražuje svoje „prodělečné“ služby

    Dopravní odbor Magistrátu hlavního města Prahy je zajímavé komunální zařízení. Řada odborníků, kteří pracují za městské prostředky ve svých funkcích, má zřejmě nedostatky ve vzdělání. Nákup elektrobusů byl obtížným oříškem z hlediska platného práva a nyní jsou nedostatky v oblasti ekonomie. Jak jinak totiž nazvat údajně prodělečnou odtahovku?Odtahová službaJe pravdou, že pražané odtahovou donucovací službu příliš nemilují. Parkovat není kde a oblíbená místa, kde se stojí ve druhých, třetích řadách nebo na různých zákazech, má odtahovka dobře přečtené. Stačí se na pár minut zastavit v kanceláři, jít si vyřídit něco na úřad a vozidlo se nemilosrdně nakládá a odváží k nedobrovolnému parkování. Telefonát na policii je potom plný nervního očekávání, zda auto skončilo v rukou zlodějů nebo strážců zákona.Skvělý byznysNa odtazích se krásně vydělává, protože náklady této služby nejsou vysoké. Investice se vyplácí rychlou návratností a pokud má obec ještě na rychlostní radar, prostředky do rozpočtu jen tečou. V Praze odtahová služba prodělává. Je to malý ekonomický zázrak, který ukazuje na zoufalé ekonomické neznalosti propočtu zisku.Cena odtahuPodle informací ze stránek Městské policie Praha stojí odtah vozidla 1.300 Kč a parkovné za první den 150 Kč, za další dny po 200 Kč. Parkovné je vcelku přiměřené, dražší je spíše cesta taxislužbou za vozem. Ovšem odtahová služba AlfaOmega dokáže vozidlo paušálně naložit, složit a odvézt po celém území Prahy za 1.200 Kč. Jiná odtahová služba nabízí stejnou službu po Praze za paušál 1.000 Kč a Odtahová služba Praha malou odtahovku počítá 1.200 Kč a velkou 1.500 Kč (ta není na osobní vůz třeba). Magistrát hlavního města Prahy dospěl k názoru, že pod 1.900 Kč nemůže na odtazích vydělat a tuto částku chce stanovit vyhláškou jako závaznou pro neukázněné řidiče.Soukromníci zřejmě prodělávajíJe jasné, že soukromé odtahové služby jsou velmi prodělečné podnikání. Parky vozidel, dobře placení zaměstnanci a každoroční zisky tomu tak úplně nenasvědčují, ale kdoví z čeho odtahovky vlastně žijí. Jsou totiž minimálně o 100 Kč levnější a měly by produkovat nejen splátky svých leasingů, platy zaměstnanců, ale majitelé jistě chtějí z něčeho žít. Magistrát je o 100 Kč dražší a prodělává.Někdo prodělává, někdo vyděláváMagistrát buď špatně hospodaří nebo opět dokázal uzavřít s odtahovými službami „výhodné“ smlouvy. A protože vztahy odtahových služeb a potřeb úředníků budou zřejmě v značné nerovnováze a je potřeba vytřískat více peněz, uvažuje se o zdražení na 1.900 Kč. Obava řidičů z odtažení se tak spíše stává obavou o zdravý rozum úředníků. Pokud nasadí úřad takovou cenu, bude vydělávat z 1.900 Kč celých 700 Kč. Ale bude tomu skutečně tak? Neuzavře třeba Magistrát smlouvy na odtah za 2.000 Kč, aby mohl prodělávat a lát, že je to nevýhodné a že musí kvůli cenám benzínu a všeho možného zase zdražit?Nechte se odtáhnout dobrovolněKdoví, co se honí hlavami úředníků z Magistrátu. Rozhodně to nebudou žádné ekonomické nebo finanční myšlenky. O zastupování občanů nemluvě, protože prodělávat tam, kde jiný vydělává, není zrovna terno. A řidiči? Existuje jedna možnost. Až špatně zaparkujete, zaplaťte pokutu a zavolejte si soukromou odtahovku. Ta Vás odtáhne o 37 % levněji. A ten rozdíl složte do pokladny magistrátu. Ať má Praha peníze na svoji levnou a efektivní činnost, případně na proškolení zaměstnanců v ekonomickém směru.

    20. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Opravdu chcete vědět, kdy umřete?

    Občas se uvedená morbidní reklama objeví ve vyhledávačích. Stává se populárním, aby člověk věděl, zda má cenu si šetřit na důchod nebo by měl jíst zdravě? Stránky dying-test mají jinou formu a způsob tahání peněz z uživatelů.Test není zdarmaZa provedení testu se platí na území ČR 99 Kč. Což je poměrně vysoká částka, když na zadání několika údajů stačí prostá kalkulačka. Uvedené stránky tak inkasují za důvěřivost a naivitu občanů. Peníze se posílají pomocí SMS zprávy přes společnost FORTUMO, za kterou stránky nenesou odpovědnost. Za testem stojí společnost LARPET GROUP, která vznikla teprve 29. 1. 2013.Co je FORTUMOTato společnost operuje jako poskytovatel placených sms služeb ve více než 70 zemích a smlouvy má s více než 250 mobilními operátory. Je plátcem DPH, takže každá platba obsahuje 21 % přirážky. Platba 99 Kč, tak znamená jen 81,82 Kč. Výhodou plateb je bezplatná registrace a nulové poplatky. Službu si můžete zavést pouhým vyplněním formuláře a integrací do svých stránek. Problémem je ale odpočet ceny. Mobilní operátor si účtuje 40 – 60 % ceny sms jako svoji platbu. Posílá tedy jen malou část zpět. V České republice tak z částky 81,82 Kč zůstane jen 40,91 Kč. Ani poslání peněz není příliš rychlé. Po měsíci placení se teprve další měsíc zúčtují platby a převedou od operátora na FORTUMO. A až následný měsíc po odečtení provize 2 – 3 % dostanete svoje prostředky. Lednovou platbu tedy obdržíte v dubnu.Obchodní podmínkySamotný provozovatel testu tedy z vašeho vyplnění a zodpovězení otázek dostane 40 Kč, což je i tak poměrně slušná částka. LARPET se zavazuje neposkytnout konkrétní údaje o uživateli, ale ponechává si vás v databázi. Naopak je nepříjemným faktem, že si vyhrazuje právo kontaktu kdykoliv v souvislosti s testem podle vlastního uvážení. Údajně se testu zúčastnilo kolem 100.000 osob, které jsou nyní v databázi pro rozesílání reklamy a informací. Pokud by tedy inkasoval za tento test cca 40 Kč, pak by již měl kolem 4.000.000 Kč zisk.Průběh testuV testu se zadávají základní údaje. Nejprve pohlaví a poté věk, který je rozložen na období 0-10, 11 – 15, 16 – 22, 23 – 35, 36 – 50, 51 – 60, 61 a více let. Potřebný je údaj o místě života, který spočívá v určení, zda žijete v místě s více než 100.000 obyvateli, do 100.000 a pod 10.000 obyvatel. Potom se musí uživatel přiznat k četnosti řízení vozidla (denně, týdně, občas nebo vůbec), k pití alkoholu (denně, týdně, měsíčně a abstinent), kouření (ano, ne, příležitostně) a k užívání tvrdých drog (ano x ne). Sami si také musíte odpovědět, zda jíte zdravě, kolik vypijete denně tekutin (0,5 – 1 litr, 1 – 1,5 litru, 1,5 a více), jakého typu je zaměstnání (sedavé, smíšené, aktivní), kolik hodin denně spíte (6 hodin a méně, 6 – 7 hodin, 7 – 8 hodin, 8 hodin a více), kolik hodin sedíte po práci u počítače (0 – 1 hodinu, 1 – 2 hodiny, 2 hodiny a více), zda bydlíte v blízkosti továrny nebo elektrárny, jak jste vysoký/á (do 160 cm, 161 – 170 cm, 171 – 180 cm, 181 – 190 cm, 191 cm a více, kolik vážíte (méně než 40 kg, 41 – 50 kg, 51 – 60 kg, 61 – 70 kg, 71 – 80 kg, 81 – 90 kg, 91 – 100 kg, 101 – 110 kg, více než 111 kg) a odkud pocházíte (Evropa, Asie, Amerika, Austrálie – s Afrikou se nepočítá). Po demografických otázkách se opět vracíme ke zdraví. Otázky směřují na zrak, návštěvu solária, obecnou otázku, zda rodiče trpí dědičnými chorobami, zda jste alergik, jak často navštěvujete lékaře, jak často pijete kávu, zda vůbec máte děti, jak často jíte maso, jak často se pohybujete v zakouřených místnostech, zda jíte sladkosti, zda jste spokojený s životem, zda jste ženatý či s partnerem, zda máte problémy s tlakem, zda bydlíte sám, jíte BIO potraviny, vyskytujete se na horách, jezdíte na dovolenou, provozujete adrenalinové sporty, zda máte hlad a nakonec musíte napsat datum narození.Spousta všeobecných otázek zde byla popsána, protože v podstatě jsou jen spekulativním způsobem určení délky života. Mnohé jsou velmi nekonkrétní a nelze z nich samozřejmě nic dovodit. Například dědičné choroby se podílejí na délce života velice podstatnou měrou a třeba alergie má různé formy a podoby. Test je dost zpřeházen, takže na sebe nenavazují zdravotní údaje, stravovací návyky nebo životní styl. Otázek je téměř 40 a mají spíše vypadat jako podrobný test, ale setkáte se s nimi v podstatě všude. Dobu smrti takto nelze vůbec určit. A test ani nedostanete. Museli byste na konci na telefonní číslo 90703 poslat sms s textem FOR ADA a tím se zbavit nepotřebných 99 Kč. Test je v podstatě nanic, ale vypadá jakoby zajímavě. Chcete tedy vědět, kdy určitě neumřete?

    24. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Ochrana osobních údajů a rodná čísla -ByznysPlac.cz

    Rodné číslo je údaj, který pomocí číslic bezpečně identifikuje konkrétní osobu. Znalost rodného čísla se považuje za znalost, která významně spojuje informovanou osobu s dotyčným člověkem. Proto je také rodné číslo chráněným údajem podle Zákona o ochraně osobních údajů. Jedná se však o úřední schizofrenii či vyhovění zcela nemožné podmínce?Rodné čísloZ rodného čísla je možné bezpečně a nezaměnitelně identifikovat konkrétní osobu a nezaměnit ji tak s žádnou druhou. Zároveň se z rodného čísla dá vyčíst pohlaví a datum narození. Pro osoby narozené ve stejný den je rozlišením ještě číslo za lomítkem, které je pro konkrétní den jedinečné. Rok je uveden bez tisíciletí a století. Rodné číslo tak obsahuje dvojčíslí roku, měsíce a dne  s lomítkem a pořadím přiděleným v den narození. Rodné číslo tedy obsahuje údaje, které si mnoho osob nepřeje zveřejnit.Změna zákonaOchrana rodných čísel je téměř nemožná. Mnoho zákonů, právních norem a předpisů stanovovalo, že rodné číslo je součástí veřejných seznamů, sbírek, dat zaměstnavatelů a dokladů. Zcela legálně si bylo možné zjistit rodné číslo téměř kohokoliv pouhým vyhledáním v internetu. Od roku 2012 se situace změnila. Nicméně ochrana není zcela jednoznačná.Obchodní rejstříkPokud je podnikatel zapsán do obchodního rejstříku nebo je součástí nějaké právnické osoby, jeho údaje jsou zaneseny do tohoto seznamu. Tady došlo k převratné změně a již rodná čísla nejsou uváděna ve výpisech nebo informacích z justičního portálu. Ke jménu osob, které se zapisují do OR je připojeno pouze datum narození. K tomu také odpadla povinnost dávat na OR vzor podpisu, což byla naprosto nesmyslná podmínka. Znalost veškerých údajů o konkrétní osobě a přesného podpisu byla rájem pro padělatele a podvodníky. Rodné číslo nyní není veřejně uváděno. Je ovšem dohledatelné v listinách a to dokonce i digitalizovaných. Obchodní rejstřík tak nadále eviduje rodná čísla, ačkoliv to zákon neumožňuje. Při hledání konkrétní osoby je tedy třeba znát název právnické osoby a nahlédnout místo do výpisu do sbírky listin a najít si dokument (třeba notářský zápis) s rodným číslem.Živnostenský rejstříkV současné době neexistuje forma vydávání klasického Živnostenského listu v papírové podobě. Živnostníci jsou evidování v rejstříku, který obsahuje jméno, adresu, datum založení živnosti, identifikační číslo a předmět činnosti. Rodné číslo uvedeno není. Získat je tedy možné rodné číslo pouze z dříve vydaných Živnostenských listů nebo z dříve vydaných výpisů. Pokud byly Živnostenské listy součástí webových stránek nebo se nacházely v soukromých seznamech, stále jsou na internetu k dohledání.Katastr nemovitostíPři nahlížení do Katastru nemovitostí podle jakéhokoliv parametru se rodné číslo najít nedá. Nestačí tedy znát adresu dotyčné osoby a virtuálně zalistovat Katastrem nemovitostí. Tento veřejný seznam neobsahuje ani sbírku listin, kde rodná čísla jsou uváděna při podání změn v katastru. Při návštěvě katastru nebo placeným přístupem lze získat například Výpis z Katastru nemovitosti, který v části A rodné číslo obsahuje. Stejně tak lze získat kopii kupní smlouvy, kde rodné číslo musí být obsaženo. Zde je pouze podmínkou uvést účel a nechat se identifikovat právě z důvodu, aby chráněné údaje nebyly zneužity.Ochrana rodného čísla je u většiny občanů prakticky nemožná a tento identifikátor se dávno překonal. Je možné, že dojde k nějaké změně, která bude řešit přísněji otázku rodných čísel. Zatím ale Obchodní zákoník připouští ukládání a získání rodných čísel a následují jej jiné zákony. Historicky bylo také nakládáno s rodnými čísly libovolně a veřejně. Náprava tohoto stavu je téměř nemožná. Ochrana rodných čísel je tak podle známého pořekadla …mírným pokrokem v mezích zákona…

    29. květen 2020 - Napsal: Redakce