1. díl – Základní informace
Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná ..
Dnes si řekneme, kam nejlépe odkazovat a jak používat longtailové výrazy. Pro příklad si představte, že máte eshop a prodáváte televize. Největší chyba při SEO je snaha, být na předních pozicích např. na slovo televize. Je to opravdu častá a zásadní chyba, kterou dělá skoro každý začátečník. Zpětné odkazy a především anchor texty jsou životně důležité pro umístění ve vyhledávačích, takže musíme naplánovat, jakým textem budeme odkazovat. Je sice hezké, být na velice konkurenční slovo na 1 pozici, ovšem ač se to zdá nesmyslné, tak to žádný velký konverzní poměr nepřinese (konverze = změna návštěvníka v zákazníka). Takže se budete radovat z velké návštěvnosti, která vás mimochodem bude stát neskutečně moc peněz, ale nevyděláte nic.
Příklad: různá klíčová slova a jejich průměrná měsíční hledanost dle Seznamu
televize: 116 940 LG 42lw570s: 615
Pokud se na web návštěvníci dostanou longtailem LG 42lw570s, máte kupříkladu šanci, že bude konverzní poměr 6%, ovšem na slovo televize nebude konverzní poměr ani 0,02% (berte tyto procenta jako orientaci a pro představu). Jak je to možné? Je to zcela jednoduché i logické. Uživatel, který na web přijde na longtail LG 42lw570s přesně ví, co hledá a proto je daleko větší šance z návštěvníka udělat zákazníka (tady už to pak záleží na samotném eshopu a především na ceně). Kdežto uživatel, který hledá televize, tak zřejmě jen hledá a shání informace. Sice se na váš web dostane, ovšem prozatím si jen vybírá a obvykle nemá v plánu nakoupit ihned, takže ikdyž se na vašem webu rozhodne, jaký model si koupí, tak pravděpodobně se podívá i po jiných webech a nechá si koupi projít hlavou. Za pár dní už bude rozhodnut a do vyhledávače zadá přesně model, který si vybral a tady musíte číhat se svým longtailem, který ho na stránky přivede a zde nakoupí. Samozřejmě neznamená, že kvůli jednomu odkazu budete první ve vyhledávači na longtail, ale budete podporovat stránku, kterou potřebujete na tento výraz dostat do popředí. Největší efekt mají longtaily v PPC reklamách, ovšem to je jiná kategorie.
Neodkazujte pouze na homepage
Nejčastější chybou se stává, pokud odkazy vedou pouze na hlavní stránku webu. Nebojte se odkazovat na různé podstránky webu, protože tady se dělá byznys. Homepage obvykle žádné peníze nevydělá a ani nemá takovou hodnotu pro uživatele, jako stránka s konkrétním produktem, nebo stránka, na které řešíte určitý problém. Tyto stránky jsou přínosné a vydělávají peníze, proto je skoro nutné na ně odkazovat. Navíc, pokud budete neustále odkazovat jedním anchor textem na stejnou stránku, tak to je pro vyhledávače znamení, že by se mohlo jednat o nepřirozené odkazy a už máte zaděláno na problém (pokud budete mít 20 stejných odkazů, tak se samozřejmě nic neděje).
Odkazový profil
Linkbuilding je běh na dlouhou trať. Nestačí udělat 1 vlnu linkbuildingu a pak si myslet, že je hotovo a víc se o odkazy nemusíte starat. Musíte neustále udržovat svůj odkazový profil, aby byl „kvalitní a aktuální“. Ve své podstatě nikdo nedokáže s jistotou říci, kolik odkazů je správně, kolik je málo a kolik je moc, takže těmto číslům se věnovat nebudeme, ale zaměříme se především na kvalitu zpětných odkazů. Odkazový profil je tvořen všemi odkazy, které na váš web odkazují, je jedno na jakou stránku, bere se to jako celek. Je velice důležité, aby zpětné odkazy přibývaly průběžně, neustále, v malém množství a především z různých webů. Pokud provedete registraci do 1000 obecných katalogů, webu moc nepomůžete, spíše naopak, a to nemluvím o případné penalizaci za nedovolené praktiky. Snažte se vždy shánět obsahově podobné a tématické weby, které jsou tím největším přínosem – tomuto tématu bude věnován příští díl. Samozřejmě existují teorie, podle kterých vám může konkurence web poškodit, ovšem nevím ani o jednom případu, kdy by se něco podobného stalo a navíc google přišel s novým nástrojem, na odstranění tzv. škodlivých odkazů. Je to tedy hodně kontroverzní téma, ale zase je vidět, že se google snaží tyto nekalé praktiky nějakým způsobem eliminovat. Pro správu a údržbu svého odkazového profilu je dobré používat dostupné nástroje, zřejmě nejlepší se ukázalo MajesticSEO, můžete zde sledovat opravdu hodně důležité parametry nejen svoje, ale i konkurence a podle toho se přizpůsobovat.
Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná ..
Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná ..
Dnes si řekneme, jakým způsobem získat zpětné odkazy, které webu opravdu pomohou. Nechci hodnotit jednotlivé ..
Říkáte, že vás zaujala virtuální scéna a také se chcete pokusit prorazit v tomto drsném odvětví, které ..
SEO je mocná zkratka, za kterou se celý „virtuálně kapitalistický“ svět honí, jako by šlo o ..
Tentokrát jsem si pro vás připravil díl na téma "Elektrická kytara", když totiž poslední dobou přinesu svoji kytaru někam mezi ne-muzikanty, spousta lidí se mě ptá "Co dělá tahle páčka?" a "Co se stane když tímhle otočím?".Kytara je nástroj založený na zkracování menzury ..
Pokud někdo zakládá nový web, nebo se chystá na redesign toho stávajícího, zřejmě se nevyhne spolupráci s webdesignérem. Webdesign jako profese se neustále rozšiřuje. V dnešní době je velice obtížné najít univerzálního webdesignera a proto vznikají celé týmy lidí. Ale ..
Základy stavby rodinného domuZákladové konstrukce stavby tvoří důležitou část. Musí odpovídat základovým podmínkám na pozemku a zajistit stabilitu celé stavby. Pro realizaci základů stavby rodinného domku se používá většinou prostý beton tř. B15. Betonová směs se ..
Jediné co musíte udělat, pokud nechcete trápit své tělo před zraky ostatních v posilovně, je zvolit si doma vhodnou místnost či pro méně náročné vhodný kout k posilování a také si samozřejmě vyčlenit peníze na nákup základních posilovacích pomůcek. Pokud ovšem patříte ..
Výběr způsobu výstavby rodinného domuV období, kdy pořizujeme projektovou dokumentaci pro výstavbu rodinného domu, se zabýváme otázkou jaký způsob výstavby rodinného domu zvolíme. Rozhodujeme o tom, zda si necháme postavit náš rodinný dům tzv. "na klíč" nebo zvolíme ..
Pokud chcete získávat upozornění na novinky a zajímavé články z webu byznysplac.cz vložte níže vaši emailovou adresu.
Co si o tom myslíte?