ByznysPlac logo
Sledujte nás
  • Sledujte nás na Facebooku
  • Sledujte nás na Twitteru
  • Aktuálně
    • Z Domova
    • Ze Světa
  • Přednášky
  • Seriály
    • Tvoříme zpětné odkazy
    • Začínáme s online podnikáním
  • Návody
  • Tipy,Triky
  • Magazín

Základní informace - ByznysPlac.cz

Publikoval Redakce 28. září 2020
Obrázek příspěvku: Základní informace - ByznysPlac.cz
  • 0zobrazení
  • Email
  • Facebook
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn

Zpětné odkazy (odkazy mířící na váš web z jiných stránek) a jejich tvorba (linkbuilding) je nezbytná součást každé webové stránky a jedna z důležitých technik SEO (optimalizace pro vyhledávače). Zpětné odkazy jsou totiž nezbytné pro dosažení dobrých pozic ve vyhledávačích. Pokud na web nepovedou žádné odkazy, nebo odkazy z nekvalitních stránek, může se stát, že web budou vyhledávače úplně ignorovat.

Ovšem není odkaz, jako odkaz, v následujících několika dílech tohoto seriálu si řekneme, jak na zpětné odkazy, co může pomoci a co naopak může vašemu webu uškodit. Je mnoho technik a názorů na zpětné odkazy, jelikož nikdo nedokáže s přesností říci, který způsob je nejlepší, nejefektivnější a nejvýhodnější. Navíc záleží na opravdu velkém množství faktorů, které si také popíšeme a vysvětlíme.

Základní postupy a pravidla, které je potřeba dodržovat

Nebudu nyní popisovat efektivitu odkazů z pohledu uživatele, nýbrž z pohledu vyhledávačů.

Skalní zastánci názoru, že se koupený odkaz nepřinese uživateli vůbec nic budou jistě oponovat, že by se měly odkazy tvořit přirozeně, jinak to nemá pro uživatele žádný smysl. Toto tvrzení je ovšem matoucí a zavádějící, protože i koupený odkaz na dobrém webu a pozici návštěvníky přiláká. Osobně nevidím rozdíl (s ohledem na předešlý názor) mezi koupeným odkazem přímo od majitele stránek a PPC reklamou, např. od Google, nebo Seznamu.

PPC reklamy kupodivu těmto „odpůrcům“ nevadí, což moc nechápu. Pokud tvrdím, že jakýkoliv koupený odkaz (často i s doplňujícím textem) není pro uživatele přínos, proč by měla mít přínos PPC reklama? Vždyť je to v podstatě to samé, což jim ale nikdy nidko nevysvětlí a budou tvrdit pořád to samé. Nicméně se zde budeme bavit o tom, jak zpětný odkaz získáme sami a vliv odkazů na vyhledávače.

Samozřejmě nejefektivnější jsou tzv. přirozené odkazy. Tedy odkazy, které na váš web vytvořili sami uživatelé například na svých blozích, v různých fórech atd. Ovšem není zrovna jednoduché, takové odkazy získat, proto se velmi často tyto odkazy vytvářejí způsobem, aby se jako přirozené tvářily. Vždy při linkbuildingu přemýšlejte a vybírejte, kam odkaz umístit. Dávejte své odkazy do tématicky podobných webů ideálně jako články.

Přirozený odkaz

Odkaz například v článku, který koresponduje s tématem webu, na kterém je umístěn a odkazuje na web stejného, nebo podobného zaměření. Tyto odkazy mají největší váhu z pohledu vyhledávačů. Pokud ovšem budete mít článek s tématem „Výroba uzenin“ na webu, který je zaměřen na injekční stříkačky, tak z něho velký (spíše žádný) užitek nebude mít web ani vy. Opravdu je důležitá tématičnost a také „kvalita“ webu, což zjednodušeně zamená, že stránka která na váš web odkazuje, má kvalitní odkazový profil a aktualizovaný obsah.

Nepřirozený odkaz

Odkaz umístěný například někde v patičce – toto opravdu tvůrci vyhledávačů nemají v oblibě a tomu i přizpůsobují vyhledávače. Tyto odkazy jsou sice obvykle levné, ale přínos pro web je velice nejistý.

Co je u odkazů nejdůležitější?

Jednoznačně přirozenost, tématičnost a kvalita webu, který na váš web bude okazovat. Nesnažte se za každou cenu dávat odkazy bezhlavě do tisíců katalogů a podobně, existují daleko efektivnější způsoby a hlavně bezpečné. Důležité jsou také odkazy, které vedou z vašeho webu ven, což není až tak známý fakt, ale je to opravdu důležité. Pokud budete odkazovat v rozumné míře na kvalitní, tématické  a relevantní weby, tak to může webu pomoci v posunu ve výsledcích vyhledávání a pro vyhledávače se stává web „lepší“. Poměrně snadno se nechá odkazovat například na wikipedii, kde naleznete většinu tématických věcí, nebo na jiné autoritativní weby (seznam, youtube atd…)

Je dobré mít odkazy ze všech podstránek webu?

Tzv. side-wide odkazy jsou takové, které jsou v nějakém bloku, který je na všech stránkách stejný, což nejčastějí bývá patička, sidebar atd., nejsou zas takovým přínosem, jak si spousta lidí myslí. Vyhledávače často tyto bloky označují jako méně podstatné, tudíž pro ně nemají skoro žádnou váhu. Takže ikdyž budete mít odkaz na webu, který má 5 tisíc podstránek, nemusí to znamenat, že máte 5 tisíc odkazů.

Kolik odkazů mám umístit do článku?

Všeobecně rozšířený počet jsou 3 odkazy na článek. Nedá se s jistotou říci, zda je to správně, nebo ne, ale 3 odkazy nikomu nevadí. Jedno důležité pravidlo dodržujte. Do článku nedávejte stejné odkazy, tedy odkazy na stejnou stránku (obvykle index webu), ale rozdělte je i na podstránky. Například první odkaz bude na homepage webu, druhý na nejčtenější články a třetí na seznam kategorií. Držte se pravidla, že z jedné stránky by měl být jeden odkaz na jinou stránku.

Stačí jen odkaz, nebo je lepší odkaz s textem?

Jistě je lepší, pokud máte tzv. anchor text, což je text, který je prokliknutelný a někam odkazuje, než jen název stránek. Takže místo odkazu ve tvaru: www.vasestranka.cz bude odkaz „Nejlepší stránka, kterou si můžete představit“ a celý tento text bude jako odkaz. Tvaru odkazů se budu věnovat podrobněji ve třetím díle.

Co znamená odkazový profil?

Odkazový profil obecně znamená soubor všech odkazů, které vedou na váš web. Kvalitní odkazový profil je ten, kam vedou odkazy z různých stránek a to především typově, což znamená kupříkladu blogy, fóra, zpravodajské weby, odkazy z komentářů atd. a neodkazují ze stejného anchor textu (je chyba dělat anchor texty pouze podle klíčových slov), odkazy jsou na tématických webech a ve stejném jazyce, odkazy přibývají postupně časem a další a další. Odkazovému profilu se budeme věnovat hlouběji v některém z následujících dílů, kde ho podrobněji rozeberu.

Přiřazené štítky k tomutu článku:

odkazystránekvyhledávačeodkazkterýodkazůnapříkladzpětné odkazykoupený odkaztyto odkazywebu kterýodkazový profil

Co si o tom myslíte?

Podobné články

Tvoříme zpětné odkazy

7. díl – Úvod do SEO: optimalizace pro vyhledávače - ByznysPlac.cz

SEO je mocná zkratka, za kterou se celý „virtuálně kapitalistický“ svět honí, jako by šlo o ..

Zneužívání trestního práva v obchodních věcech - ByznysPlac.cz

Včera proběhla konference o vymahatelnosti práva v České republice. Státní zástupkyně, která si v očích ..

Začínáme s online podnikáním

Školení – velký obchod s nevědomostí - ByznysPlac.cz

Mnoho povyku pro nic. Tak by se daly nazvat mnohé nabídky, které se pěkně čtou, ale nic nepřinášejí. Internet ..

Z Domova

Rodina dostala od úřadů další ránu – nucený pobyt - ByznysPlac.cz

Stát pokračuje v likvidaci rodiny. Po novele zákona, která umožnila zabavit majetek, příjmy a vybrat peníze z ..

Ručitelem bez omezení – takové jsou některé zákony - ByznysPlac.cz

Možná jste nikdy neporušili žádný zákon ani nezůstali nic dlužní. Pečlivě si hlídáte svoje platby a ..

Mohlo by vás také zajímat

ceskolipskyweb.cz

Grandslam u Ploučnice – dvouhra muži – sobota 19.9.2020 - Ceskolipskyweb.cz

Zdravím všechny tenisové nadšence a hráče rekreačního tenisu. Dnes Vám napíšu informace o průběhu největšího singlového turnaje v historii spolku Tenisová rodina s mezinárodní účastí 32 hráčů. Turnaj se nám mimořádně podařil. Do areálu u řeky Ploučnice v České ..

stavimbarak.cz

Interiér a vybavení domácnosti

V této kapitole Vám přiblížíme téma ohledně interiéru a vybavení domácnosti, pojdme tedy na to. Interiér moderního domuProstor a barva Prostor každé místnosti utváří několik prvků, na které se nesmí zapomenout v žádném objektu. Jsou to především jasné rozměry ..

ceskolipskyweb.cz

Posledního turnaje ze soutěžní série Tennis Family Tour 2020 je minulostí - Ceskolipskyweb.cz

Zdravím všechny tenisové fanoušky a fanynky, zdravím všechny rekreační tenisové hráče a hráčky a také všechny členy a členky spolku Tenisová rodina. V sobotu 26.9.2020 byla ukončena soutěžní série tenisových turnajů pod názvem Tennis Family Tour 2020. Poslední venkovní ..

stavimbarak.cz

Kompletujeme stavbu

Povrchová úprava stěnVnitřní omítky v rodinném domku realizujeme různými materiály zejména podle toho, z čeho jsou postaveny stěny. Klasické omítky na cihelné zdivo jsou třívrstvé a skládají se z cementového podhozu (špric), hrubých vápenných omítek s přidáním cementu a ..

stavimbarak.cz

Zahrada a okolí domu

Dům jste si vybrali, co se zahradou? Zahrada je pro každý rodinný dům jeho cennou součástí. O dům, který ji nemá, není velký zájem, ani obraz přece nekupujeme bez rámu. Samozřejmě chceme, aby náš krásný nový dům měl i dokonalý rám - svoji zahradu. Jak na to? ..

Odebírejte náš Newsletter

Pokud chcete získávat upozornění na novinky a zajímavé články z webu byznysplac.cz vložte níže vaši emailovou adresu.

Kategorie
  • Tvoříme zpětné odkazy
  • Začínáme s online podnikáním
Sledujte nás na sociálních sítích
Nepřehlédněte
  • Chcete být identifikovanou osobou? - ..

    10. červen 2020
  • Potřebujete webové stránky? Zamyslete se ..

    15. květen 2020
  • 7. díl – Úvod do SEO: optimalizace pro ..

    17. červen 2020
Mohlo by vás zajímat
  • Posledního turnaje ze soutěžní série ..

    Zdravím všechny tenisové fanoušky a ..

    28. září 2020
  • Grandslam u Ploučnice – dvouhra muži – ..

    Zdravím všechny tenisové nadšence a ..

    21. září 2020
  • Záverečný podnik se odehrál včera ve ..

    Vsobotu 12.9.2020 se ve Cvikově ..

    13. září 2020
Nepřehlédněte
  • Chcete být ..

    Identifikací prochází za život člověk ..

    10. červen 2020
  • Potřebujete webové ..

    Říci větu „Potřebuji webové ..

    15. květen 2020
  • 7. díl – Úvod do SEO: ..

    SEO je mocná zkratka, za kterou se celý ..

    17. červen 2020
© 2021 byznysplac.cz
  • RSS