Vnitřní obchodní zástupce

Pokud uvažujete o kariéře interního obchodního zástupce, pomůže vám vědět více o pozici. Seznamte se s popisy práce, pracovními povinnostmi a dovednostmi, které vám mohou na cestě pomoci. Důležité je také vědět, kde byste pracovali, kolik peněz můžete vydělat a jak se stát vnitřním obchodním zástupcem. V této příručce naleznete odpovědi na mnoho otázek, které byste mohli mít. 

Popis práce obchodního zástupce uvnitř

Na rozdíl od externího obchodního zástupce, který cestuje, aby se setkal s potenciálními zákazníky tváří v tvář, interní obchodní zástupce provádí veškerý jejich prodej v kanceláři. Jako interní obchodní zástupce můžete svůj prodej provádět telefonicky, e-mailem nebo videochatem. Jakmile provedete prodej, budete odpovědní za udržení pozitivního vztahu se svým zákazníkem. Tyto vztahy jsou důležité, protože vaše výdělky mohou být založeny na provizi. 

Povinnosti a odpovědnosti interního obchodního zástupce 

Znalost povinností a odpovědností této role vám může pomoci rozhodnout se, zda se chcete této kariéře věnovat. Zde je několik příkladů potenciálních pracovních úkolů:  

 

  • Najděte nové zákazníky tím, že budete sledovat potenciální zákazníky nebo volat bez obav
  • Proveďte průzkum potenciálních zákazníků 
  • Řešte dotazy a obavy zákazníků
  • Využijte komunikační a vyjednávací dovednosti k uzavření prodeje
  • Dosáhněte prodejních kvót
  • Udržujte databázi zákazníků a záznamy o prodeji
  • Pravidelně komunikujte s marketingovými partnery
  • Zůstaňte informováni o aktualizacích produktů nebo služeb

Dovednosti, které jsou přínosem pro interního obchodního zástupce

Jako interní obchodní zástupce budete mít prospěch z několika dovedností. Zvládnutí těchto dovedností může pomoci zvýšit váš úspěch v práci. Jedním z příkladů dovednosti, která přináší výhody lidem v oblasti prodeje, je aktivní naslouchání. Když telefonujete, můžete ukázat, že aktivně posloucháte, tím, že nebudete přerušovat, budete se ptát a opakovat, co zákazník říká. Mezi další příklady užitečných dovedností patří:

 

  • Schopnost dobře komunikovat písemně i po telefonu
  • Schopnost dobře pracovat samostatně nebo jako součást týmu
  • Pevné pochopení jakéhokoli softwaru, který vaše společnost používá
  • Schopnost dobře pracovat pod tlakem
  • Dobré dovednosti v řízení času
  • Dobré organizační schopnosti
  • Dobré výzkumné dovednosti

 

Kde mohou obchodní zástupci uvnitř pracovat? 

Prostředí, ve kterém pracujete, závisí na tom, kde jste zaměstnáni. V některých společnostech budete mít vlastní kancelář nebo kóji. V jiných budete mít otevřený prostor s několika stoly, připomínající call centrum. Některé společnosti mohou povolit svým obchodním zástupcům pracovat z domova. Bez ohledu na to, jaký máte pracovní prostor, budete potřebovat dvě klíčové součásti: telefon a počítač. 

Vnitřní mzda obchodního zástupce a pracovní vyhlídky 

Od prosince 2022 je průměrná roční základní mzda interního obchodního zástupce v USA 51 408 USD ročně. S dodatečným platem v peněžních bonusech, podílech na zisku a zvláštní provizi by se tato částka mohla zvýšit na 69 900 $ ročně

Obecně se předpokládá, že podle amerického Úřadu pro statistiku práce (BLS) se pracovní místa v prodeji od roku 2021 do roku 2031 nezmění nebo se nezmění vůbec, což je pomalejší než celostátní průměr [ 2 ] . Obvykle však existují pracovní místa pro obchodní zástupce v odvětvích velkoobchodu a služeb, protože tyto podniky spoléhají na silnou zákaznickou základnu. 

Tipy pro úspěch jako interní obchodní zástupce

V závislosti na vašem produktu nebo službě může být vnitřní prodej konkurenceschopný. Pomocí několika tipů můžete získat náskok před ostatními obchodními zástupci:

Než zavoláte, prozkoumejte potenciální zákazníky.

Bez ohledu na to, zda následujete potenciálního zákazníka nebo telefonujete bez obav, je dobré si zákazníka předem prozkoumat. Mezi dobré zdroje pro výzkum patří firemní webové stránky, profesionální profily na sociálních sítích, tiskové zprávy a někdy jen vyhledávání jména dané osoby. Informace, které můžete chtít shromažďovat, zahrnují:

  • Demografické údaje, jako je věk, pohlaví, místo bydliště, zaměstnání a vzdělání
  • Potřeby dané osoby, pokud jde o vaše produkty nebo služby
  • Minulé používání produktů nebo služeb podobných těm, které prodáváte

Shromažďování těchto informací vám pomůže personalizovat vaši prodejní zprávu. Když se s potenciálními zákazníky spojíte na osobní úrovni, je pravděpodobnější, že uskutečníte prodej. 

Poznejte svůj produkt nebo službu.

Není lepší způsob, jak získat důvěru potenciálního zákazníka, než znát svůj produkt nebo službu zevnitř i zvenčí. Mezi způsoby, jak zjistit, co prodáváte, patří:

  • Získání vlastních zkušeností s používáním produktu nebo služby
  • Čtení firemní literatury, jako jsou brožury a brožury
  • Prozkoumání webových stránek vaší společnosti
  • Kontrola zpětné vazby od zákazníků
  • Pokládání otázek jiným obchodním zástupcům nebo manažerům 

Navázat dobrou komunikaci s marketingovým týmem. 

Prodejní a marketingové týmy sdílejí společný cíl. Oba chtějí zvýšit tržby. Když jsou prodej a marketing na stejné stránce, je dosažení cíle snazší. Chcete-li navázat dobrou komunikaci s marketingovými pracovníky, vyzkoušejte tyto strategie:

  • Požádejte o schůzku, kde si obě oddělení mohou sednout a určit ideálního zákazníka společnosti. 
  • Vytvářejte projekty, které vyžadují týmovou spolupráci mezi odděleními, jako je vytváření nových způsobů řešení potřeb zákazníků.
  • Pořádejte týdenní schůzky, na kterých můžete prodiskutovat nové nápady, aktualizace a výzvy.
  • Požádejte kolegy z prodeje a marketingu, aby vám poskytli zpětnou vazbu ohledně způsobů, jak lépe komunikovat.

Využití technologie. 

Při prodeji zboží nebo služeb hraje klíčovou roli technologie. Například téměř každý obchodní zástupce chápe důležitost softwaru pro řízení vztahů se zákazníky (CRM). Umožňuje společnostem uchovávat všechna data o klientech na jednom centrálním místě, včetně demografických podrobností, kontaktů, informací o účtech, sociálních profilů a zpětné vazby od zákazníků. To zlepšuje efektivitu, komunikaci a spolupráci napříč různými odděleními společnosti. Mezi další technologie, které pomáhají zvýšit prodej společnosti, patří software pro vyhledávání prodejů a software pro volání a sledování.