Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • 2. díl – Způsoby umístění zpětných odkazů

    Dnes si řekneme, jakým způsobem získat zpětné odkazy, které webu opravdu pomohou. Nechci hodnotit jednotlivé techniky od nejlepší po nejhorší, pouze chci uvést příklady, které jsou jednoduše dostupné. Pokud se rozhodnete pro články, dbejte na jejich kvalitu, článek, který je „nabušen“ jen klíčovými slovy a v souvislém čtení nedává smysl, tak ten žádný přínos mít nebude. Pokud totiž budete psát kvalitní a konkrétní články, které lidi opravdu zajímají, tak na články budou odkazovat a tím získáváte další odkazy v podstatě bez práce. Pamatujte, že je vždy lepší, když článek vypadá jako součást webu, pokud bude na první pohled zřejmé, že se jedná o reklamu, je to už z principu špatně.Nekoukejte příliš na rankyRanky webů jsou jakousi „hodnotou“, kterou určuje vyhledávač, nejznámější je PageRank (google) a S-Rank (seznam). Drtivá většina lidí si vybírá weby na umístění zpětných odkazů podle toho, jak vysoký rank má daná stránka. Tím ovšem nikdy kvalitní linkbuilding nikdo neudělá, pokud se budete zaměřovat na stránky, které mají vysoké ranky (většinou jsou tyto odkazy přemrštěně vysoké), tak už nezbude čas, popř. peníze na odkazy z těch webů, které mohou mít opravdový přínos. Samozřejmě bývá přímo úměrná kvalita webu s hodnotou ranku, ale opravdu bychom se neměli zaměřovat primárně na tuto hodnotu. Navíc pokud máte např. patičkové odkazy na webu s PR 5 a SR 7, tak to ve finále stejně žádný velký přínos pro web není.Placené články na tématických webechTato technika je nazývá „pay per post“ neboli platba za příspěvek. Je to poměrně snadná cesta k získání kvalitního zpětného odkazu. Články si můžete napsat sami, nechat si napsat článek přímo na míru, nebo si zakoupit již napsaný článek, kam jen umístíte své odkazy, možností je celá řada. Důležité je, aby jste jeden článek umístili pouze na 1 web – vyhledávače trestají duplicitní obsah.Odkazy v diskuzních fórech (tématických)Super způsob, jak získat zpětné odkazy. V diskuzních fórech většinou majitelé podporují vkládání odkazů, ovšem pokud budou příspěvky vypadat jako spam, budou příspěvky smazány v tom lepším případě, pokud se bude spamování opakovat, dostanete BAN (zablokování účtu). Musíte tedy psát příspěvky, ve kterých odkazujete na svou stránku s rozvahou a hlavně musí být příspěvky přínosné pro ostatní diskutující. Pokud si myslíte, že „vlítnete“ na fórum, tam „naflákáte“ hromadu odkazů a budete mít vystaráno, tak se do linkbuildingu raději vůbec nepouštějte, protože takhle se to opravdu nedělá, ikdyž je to často k vidění, ale takhle opravdu NE.Vlastní blog, nebo blog na velkých webechTato možnost je určena především pro lidi, kteří jsou schopni psát kvalitní texty. Samozřejmě existuje i možnost si nechat blog psát například od studenta, to už ovšem bývá finančně náročnější a obvykle nedosahuje kvality, které by měl blog mít. Pokud například plánujete prodávat dětské hračky, pište blog o tomto tématu a odkazujte v rozumné míře na svůj web a především na produkty. Navíc vyhledávače velké weby, jako je například idnes.cz, aktualne.cz, nebo lupa.cz mají „rádi“ a máte poměrně vysokou naději, že články nebudou sloužit jen jako součást linkbuildingu, ale především přinese také uživatele resp. zákazníky. Vše je ale závislé na kvalitě článků, pokud budete psát stylem: Naše dětské hračky jsou ty nejlepší dětské hračky, protože naše dětské hračky jsou prostě ze všech dětských hraček ty nejlepší dětské hračky  tak to určitě nikdo číst nebude a je to pouze ztráta času – mimochodem takhle opravdu jsou lidé schopni psát tzv. PR články, je to jednoduše tragédie.Inzertní webyTato metoda nelze použít pro každý projekt, ale pro většinu ano. Například si zadáte několik různých inzerátů na přední (budeme se bavit o tuzemsku) inzertní servery, jako je například:Bazos.czHyperinzerce.czSbazar.czAvizo.czatd…Popíšete co nabízíte (musíte tak trochu nenápadně, aby to nebylo bráno jen jako reklama). Například budete prodávat kola, tak napíšete inzerát na prodej kola, kde popíšete základní parametry a přidáte odkaz na podrobné technické údaje. Tady máte opravdu vysokou pravděpodobnost, že krom odkazu získáte také nové zákazníky, protože inzerát, kde budete prodávat kolo, bude číst cílová skupina kterou potřebujete.Minisites neboli podpůrné webyOblíbený způsob, který ovšem vyžaduje péči a údržbu webu. Tím, že vytvoříte podpůrný web, prolinkujete ho na hlavní web ničeho nedosáhnete. Vytvoření těchto webů chce již nějakou praxi a nebát se linkovat na jiné kvalitní weby, aby si vyhledávač nemyslel, že se jedná o web, který byl zřízen jen jako podpora vašeho hlavního webu. Každopádně tento druh SEO je vyhledávači brán jako zakázaný, proto musíte dbát na obsah a hlavně na odkazy, které povedou jak na podpůrný web, tak i z něj. Je to běh na dlouhou trať a chce to opravdu velkou trpělivost a především znalosti.Nákup samotných odkazůOdkazy se nechají jednoduše koupit, zde by jste měli být obzvláště opatrní. Vybírejte si pouze relevantní obsahové weby, kde budete moci umístit odkaz nejen do patičky, nebo do sekce „partneři“. Kupování odkazů je samozřejmě zakázaná a především trestaná praktika z pohledu vyhledávače. Musíte být opravdu obezřetní, jelikož penalizace může mít drtivý dopad jak na web, tak na zákazníky, obrat atd…Existuje daších x způsobů, jak tvořit zpětné odkazy, proto jsem napsal pouze několik nejoblíbenějších, vypsat veškeré způsoby a techniky by obsáhlo na samostatnou knihu.

    19. květen 2020 - Napsal: Redakce