Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • Startupy, které nás inspirují - ByznysPlac.cz

    Slovo „startup“ zná asi každý, kdo se v současné době třeba jen malinko zajímá o podnikání především na internetové scéně. Které jsou ty dobře našlápnuté a úspěšné? To vám prozradí dnešní článek.Jak odstartovaly startupyVelký boom startupů je přisuzován zvláště takzvané internetové horečce, která vypukla v letech 1996 až 2001. Rozhodně však můžeme pozorovat, že se nyní objevila kvanta dalších projektů na českém internetu, které stojí za zmínku. V žádném případě je nelze vyjmenovat všechny – téměř každý den totiž vznikne nový nápad, který může a nemusí v dnešním světě najít úspěch a uplatnění.Pokud se budeme o současné startupy zajímat více, je poměrně výhodné zavítat například do databáze startupů portálu Lupa.cz, provozující mimo jiné i pěkný a hlavně aktualizovaný katalog těchto začínajících projektů. A které z nich nejvíce zaujaly mě?Leyter.comJako první mi do oka padl projekt Leyter.com, a to především proto, že ho na Lupě mají v kategorii nejžhavějších startupů. Samozřejmě by se dalo polemizovat i o tom, zdali jde o holý fakt či výhodnou reklamu. Tak či jinak, dovolme si o projektu napsat pár slov. Dle provozovatelů jde o seznamovací a sociální síť, která ovšem funguje trochu jinak, než ty klasické.Namísto toho, abyste zde hledali své staré známé, nabízí se vám možnost najít přátele nové. Jednoduše můžete například na mapě nastavit svoji pozici, najít lidi z okolí a zajít s nimi na skleničku, squash či do kina. Sama si něco takového příliš neumím představit, ale na druhou stranu…proč by ne? Leyter preferuje na rozdíl od jiných sociálních sítí především takové lidi, kteří se chtějí skutečně setkat a nezůstávat tak v kontaktu pouze elektronicky. Může se tak tedy zdát, že jde i o jakousi reakci na výtky, které mají mnozí uživatelé například k Facebooku.Krejčomat.czDalším zajímavým a velice inspirujícím projektem z tohoto katalogu může být například Krejčomat.cz. Jak již název napovídá, jedná se o web, pomocí kterého si můžete nechat ušít oděv na míru. A nejen to – vyberete si i barvu, střih, styl kapes a spoustu dalších věcí. Sám majitel této služby, Ondřej Musil, měl dobrý důvod k jejímu založení, dovolme si jej tedy citovat:„Rád bych touto cestou informoval čtenáře o spuštění nového projektu, který dosud nemá v České republice srovnání. Nápad pokusit se stvořit podobnou službu mám v hlavě delší dobu. Motivovaly mě především moje vlastní zkušenosti s nákupem kalhot a oblečení obecně. Jsem vysoký přes 190 cm a kdykoliv jsem sháněl kalhoty, řešil jsem buď jednu, nebo obě tyto situace: buď jsem nesehnal vůbec velikost, nebo měly podivný střih.“Na webové stránce Krejčomat.cz prozatím naleznete pouze nabídku dámských a pánských kalhot, pokud si vše však pořádně prohlédnete, zjistíte, že si můžete opravdu dost vybírat a splnit si v této oblasti jakékoli přání. Nejde o nápad zcela originální, mnoho takovýchto shopů je totiž provozováno na zahraničních webech.Zádrhelem pro některé potenciální zákazníky však může být cena, která je u každého kousku 1999 Kč. Na druhou stranu zboží vypadá kvalitně a poštovné je zcela zdarma. Projektu bych jednoznačně dala velké plus a doufám, že se také patřičně rozšíří o další sortiment.Voocall.czDo třetice již vybírám opravdu zcela náhodně a zrak mi padá na Voocall.cz, projekt nabízející levné volání. Zní to pěkně a asi všichni víme, na co zakladatel tohoto startupu reaguje. Pojďme se na to tedy podívat:Přehledný, ovšem trochu nedotažený design webu. Hned na první stránce nás vítá ceník tohoto virtuálního operátora. Rozhodně bych to však společnosti nevytýkala, protože jde v tomto případě o věc, která nás zajímá nejvíce. Přejít k Voocall můžete od svého starého operátora, založit je možné i číslo zcela nové. Největším balíčkem služeb je tarif Maximum Plus, který nabízí 1000 MB internetu zdarma, 100 volných minut do všech sítí v ČR, další volání a SMS ve vlastní síti za 0.59Kč/jednotka. Celková cena za tyto služby je 499 Kč měsíčně, což je vcelku pěkné. Ale co pokrytí? Bude nám služba všude dobře fungovat? Kupodivu ano, pokrytí je totiž shodné s operátorem T-Mobile.Služba se jeví rozhodně jako zajímavá, z podnikatelského hlediska je však třeba brát v úvahu opravdu velkou konkurenci operátorů, kteří se přetahují o zákazníky, jak jen to jde.Úspěšné startupy minulých letAby nebyla řeč jen o začínajících projektech, zmíníme i takové, které již mají o popularitu postaráno. Za takový považuji například portál DámeJídlo.cz, tedy nejvíce rozšířený rozvoz jídel po České republice. I když jejich pokrytí rozvozu ani zdaleka nesahá do všech našich měst, pořád je výrazně lepší, než u konkurence. To jsou například Foodpanda.cz, RozvozJídla.cz či JídloTeď.cz. A v čem tkví úspěch právě služby Dámejídlo.cz, když máme takový výběr mnohých dalších? Je to především rychlost, velké množství smluvených restaurací a očividně výborný business plán. Zakladatelem je Tomáš Čupr, který mimo jiné stojí i za úspěšným projektem Slevomat.cz. Já osobně mám se službou Dámejídlo.cz výborné zkušenosti. Chválím přehledný web, obrovský výběr pokrmů a rychlé dodání (které však již závisí na konkrétní restauraci).Abychom zmínili i start-up jiného zakladatele a z jiné oblasti, nabízí se nám například portál NejPomocníci.cz, který funguje jako pracovní tržiště sdružující nabídku a poptávku. Projekt je poměrně úspěšný, zájem o práci veliký a nabízené služby propracované. Pokud se například vžijete do role člověka, který potřebuje zařídit pár pochůzek navíc (možná se ani vžívat nemusíte), můžete si představit následující situaci, za které byste portál využili:Pracuji, nestíhám, potřebuji vyzvednout poštu, zajistit roznos letáků a k tomu třeba i doručit oběd do kanceláře. Co udělám? Zadám tento úkol do tržiště na webu NejPomocníci.cz, chvilku počkám a během několika minut mě kontaktuje člověk, kterému mohu tyto úkoly svěřit za rozumnou cenu. Platím přes zabezpečený systém online a mám zaručenou kvalitu od prověřeného pracovníka, u jehož profilu si mohu přečíst i komentáře od ostatních zaměstnavatelů. Neobvyklá a zajímavá služba, která je dostupná v Praze a Brně. Již má své zákazníky, ale zároveň je třeba udělat ještě velký kus práce. Uvidíme, jak se bude vyvíjet dál.Já chci vlastní start-up!Máte nápad? Výborně, nepouštějte se však do realizace s horkou hlavou. Vše si rozmyslete, projděte služby případné konkurence a zjistěte, zda můžete svým potenciálním zákazníkům vůbec nabídnout něco nového a zároveň potřebného. Není totiž většího zklamání, než projekt, kterému věnujete několik měsíců svého života a usilovné práce bez jakéhokoli úspěchu. Podnikání je sice rizikem snad v každém případě, nápady je však třeba nechat trochu uležet.A co si o tom vlastně myslíte vy sami? Je nějaká nová služba, která vás v poslední době zaujala nebo překvapila? Neváhejte a pište, váš názor nás zajímá!

    04. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Sonda do některých zajímavých webových stránek - ByznysPlac.cz

    V poslední době se uživatelé internetu pohybují stále dokola a klikají na vyčpělé adresy Facebooku, Googlu, Seznamu, Idnes a jiných internetových škvárů. Kdo chce něco nového, přes SEO optimalizaci ani nemůže najít vhodný objekt zájmu. Do popředí se derou jen známé firmy, které mají peníze na propagaci, ale mnohdy nemají dost invence.Žádná propagacePřijít občas někam, kde jsme nebyli, se vyplatí. Surfování by mělo rozšiřovat obzory a v tuto dobu je na trochu vykolejení z běžného rytmu dost času. Nejde o reklamu, ale o jiný pohled na internetový svět. A často jsou nové weby lepší než zavedené.Být sociálníPokud chcete vyjádřit nějakou svoji zkušenost a ocenit ji slovem Amen nebo Hell no, pak Getamen.com vás ráda uvidí. Můžete se podělit zkušenostmi, vyjádřit názory a poučit se. Switchcam.com je zdrojem koncertů DJ hudby. Poskytuje seznamy a playlisty z různých koncertů a vystoupení a hlavně si můžete takový playlist sestavit podle různých kritérií. Frequency.com zase umí vyhledávat a zálohovat videoobsah internetu v reálném čase. Zajímavá videa z různých kanálů a oblíbených stránek vám tak nikdy neutečou.Trochu si pohrátGiftrocket.com je personifikovaným dárkem budoucnosti. Trochu materialistickým, ale potěšujícím. Přes tento systém můžete komukoliv poslat jako dárek peníze. Neváhejte, protože inflace je nemilosrdná. TourWrist.com je zase na čele závodu o nový typ fotografie: dynamické, virtuální a plně panoramatické, kterou lehce vytvoříte ze smartphonu nebo iPadu. A sdílet se světem můžete lépe než u Instagramu. Váš příští mejdan by se mohl nést v duchu témat, které tvoří velké a známé značky. HouseParty.com podporuje domácí párty a zařídí vše na klíč. To ovšem v ČR příliš neoceníme.Ještě legráckySkvělý Chill.com najde nové video na základě vašich zájmů a vkusu přátel. Sledujte několik uživatelů se stejnými zájmy a prohlížejte si zajímavá videa buď z proudu všech, nebo kliknutím na každého uživatele, který ani netuší, že jej sledujete. TheFancy.com je webová stránka, která nabízí celý katalog obrázků a výrobků, které mají svou inspiraci a jsou jedinečné a občas jdou i koupit. Podobně jako Pinterest je všechno na prodej nebo jen pro pobavení. GrubWithUs.com je zajímavý nápad. Takový malý groupomat. Pokud potřebujete hromadnou slevu v restauraci, spojte se a povečeřte společně s cizinci. Mohou to být vaši budoucí přátelé nebo partneři.Sociální vzrušeníCowbird.com je jiný druh Tweeteru pro toho, komu nestačí jen 140 znaků. Tady se můžete vyřádit se svými historkami a užít si také zábavy s ostatními birdaři. ResumUp.com změní váš nudný životopis na literární dílo. Tato webová stránka vytvoří lákavý a snad i pravdivý životopis přitažlivý vizualizací a odborností. Můžete se vzájemně přitahovat s poutavým vizuálním resumé sami nebo s celou vaší internetovou společnostíi. Vytvořte si originální život na obrazovce. Hubii.com je zase pro ty, co nechtějí dlouho hledat nové zprávy. Tady si vyberete pouze z mapy a čtete to nejzajímavější. Stránky GetPocket.com jsou zase pomůckou pro zapomnětlivé. Pocket kapsa (dříve známý jako Read It Later) vám uchová události, které jste jednou našli na internetu a chcete se k nim vrátit. Umožní uložit, co chcete číst nebo se podívat do minulosti.A užitek…Pokud potřebujete rychle poslat soubory nebo větší objem dat, použijte WeTransfer.com – můžete posílat fotky, videa, hudbu, prezentaci, dokumenty nebo jakékoliv jiné formy souborů až do 2 GB. Pokud se chystáte na odchod z tohoto světa, jistě jste si položili otázku. Co chcete udělat před koncem pozemského bytí? Stránky BeforeIDieIWantTo.org vám pomohou s odpovědí. A nakonec užitek a odpočinek od otravných emailů. Unsubscribr.com dokáže vyhledat ve vaší schránce všemožnou havěť, odhlásit z odběru a navždy se tak vyhnout konkrétní poště.V internetovém světě se stále něco děje. Úspěch neznamená jen být velkým, ale také být příjemným pro uživatele a snadným na obsluhu. Menší weby jsou mnohdy přehlednější než obrovské a zahlcené sociální sítě, které myslí jen na zisk. Zkusit něco nového tak může být nejen příjemným zpestřením. Třeba se zrovna objeví stránka, která se trefí do vašeho vkusu. 

    19. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Koupit fanoušky na Facebooku – ano či ne? - ByznysPlac.cz

    Snad žádná firma, která chce být vidět na internetu, se už neobejde bez vlastních internetových stránek. S tím souvisí i snaha firem být vidět na sociálních sítích, které dnes využívá většina národa. Firmy si šmahem založily své především Facebookové stránky, na které lákají nové a nové fanoušky. Jenže jak je získat – co je třeba koupit?Fanoušky si koupímeSamozřejmě ne každé firmě se poštěstí to, že se od založení stránky na Facebooku fanoušci přidávají sami. Většinou je nutné jim nějak „pomoci“, například soutěží či vybídnutím při vstupu na samotný web společnosti. Pokud ani to nepomůže, existuje ještě jedna cesta, která je však velmi snadná – a to si fanoušky koupit. Stačí tak kontaktovat někoho, kdo se „prodejem“ fanoušků zabývá. Během jediného dne tak není problémem nárůst třeba o tisíce nových likes. Má to však jeden háček. Ačkoliv se může jednat o reálné lidi, stali se fanoušky jenom proto, aby jim mohla být zpřístupněna například vybraná aplikace, či fotografie.K čemu takoví fanoušci jsou?Převládají názory, že jsou jednoduše k ničemu. Na druhou stranu není třeba být tak skeptický, efekt mnoha fanoušků na vašich stránkách na Facebooku zkrátka působí psychologickým dojmem. Zatímco na fan stránku, kde je sotva pár likes se přidá jenom málokdo, na takovou, kde je jich několik desítek tisíc se často chce přidat „každý“. Proč? Když tam je tolik lidí, tak to pravděpodobně bude dobré. A právě ti, kteří se připojí dodatečně, patří mezi aktivní fanoušky, které firma zajímá, a mohou tak být na profilu společnosti velkým přínosem – třeba v diskusích. A právě díky koupeným fanouškům se podařilo přivést ty správné.I koupení se dají využítSamozřejmě když už fanoušky na dané facebookové stránce máme, měli bychom se je snažit aktivně zapojovat. Zatímco společnost prodávající produkty pro CNC stroje jenom těžko takové necílené lidi zapojí a investice do koupě fanoušků se tak rovná vyhozeným penězům, slevový portál nebo prodejce mobilů či elektroniky již má pozici zcela jinou. Stačí zveřejnit zajímavou slevu. Rázem se lidé začnou zajímat o to, co je vlastně v nabídce. Výsledné konverze se tak mohou dostavit i z těch lidí, kteří původně fungovali pouze jako lákadlo. A právě díky jejich získání na svou stranu se z nich pomalu, ale jistě, stávají ti aktivní.Vyplatí se to?Samozřejmě ne vždy se takový proces může vyplatit. Důležité je totiž najít tu nabídku, která nám na stránku doslova nažene takové fanoušky, které potřebujeme. V našich končinách je ideální cílit na fanoušky z České republiky, jejichž ceny se pohybují v řádech desetníků za jednu takovou osobu. Stačí poté několik úspěšných konverzí a návratnost investice se dostavila. Proto i koupení fanoušci mohou být v určitých případech prospěšní, záleží pouze na konkrétním oboru a na tom, jakým způsobem se vám je podaří zaujmout.Totéž se ostatně týká i často zatracovaného necíleného mailingu, který taktéž mnozí považují za naprosto neefektivní. Stačí se však podívat do vaší emailové stránky, kolik opakovaných spamů vám do schránky chodí. A za každý odeslaný email společnost zaplatí. Myslíte si, že by v dané činnosti pokračovala, pokud by za ní neviděla alespoň minimální efektivitu?Fanoušky kupuje každýA na závěr si zkuste prohlédnout weby opravdu známých internetových služeb. Jejich facebookové stránky mají fanoušků desetitisíce a statisíce. A rozhodně se můžete spolehnout na to, že často většinu těch prvních získali přesně tím způsobem, který většina lidí odsuzuje. Zkrátka je získali tím, že si je koupili.Má tedy cenu si fanoušky koupit?Jestliže i vy máte začínající projekt, a chcete ho nastartovat i na Facebooku, koupě fanoušků do začátku nemusí být nutně špatným rozhodnutím. Právě naopak, jelikož se v konečném důsledku skutečně může vyplatit. Je ale potřeba mít plán nejen pro samotnou koupi fanoušků, ale i pro následnou cílenou práci s nimi, která je vždy k úspěchu na sociálních sítích klíčová. Situace ovšem může být odlišná, pokud již máte slušně zaběhnutou stránku na Facebooku a jen dumáte nad tím, jak na ni dostat další fanoušky. Na toto téma vám můžeme doporučit tento článek o rizicích, spojených s takovým nákupem. Rovněž vám můžeme prozradit, že v blízké době uveřejníme článek o soutěžích na Facebooku – ty mohou být mocným nástrojem k získání nových fanoušků pro vaši stránku.Máte zkušenosti s nákupem fanoušků na Facebooku? Podělte se s námi v komentářích!

    26. červen 2020 - Napsal: Redakce