Výsledky vyhledávání v sekci: Seriály
  • Potřebujete webové stránky? Zamyslete se nad nimi

    Říci větu „Potřebuji webové stránky.“ je to nejsnadnější, co může podnikatel v jakémkoliv oboru udělat. Často se však jedná o výkřik pod tlakem konkurence nebo různých reklamních kampaní.Následně se lidé vydávají různými cestami. Někteří si chtějí vše vytvořit sami, jiní použijí například šablon. Jak se ovšem můžete dočíst v dalších našich článcích, tyto postupy jsou vhodné spíše pro malé a začínající weby. Pokud máte v hlavě nějaký ambiciózní projekt, určitě budete potřebovat služby odborníka. Více o možnostech, které se vám nabízejí, v tomto článku.Přemýšlejte o tom, co vlastně chcete a potřebujetePokud tedy i vy nad vlastní webovou prezentací uvažujete, v klidu si sedněte a zesumírujte na papír základní body toho, co od ní očekáváte. Pokud se chystáte na internetu podnikat, neměli byste v přípravné fázi podcenit vyhotoveni takzvaného podnikatelského plánu (o podnikatelském plánu více zde).U koho si nechat web vytvořit?Pravda, web dnes dokáže udělat téměř každý. Každý za ním nutně vidí především svůj zisk a je mu v principu jedno, že mu k ničemu nebude. Je to stejné, jako s koupí auta. Také nejdete do obchodu a neřeknete: „Chci koupit auto.“ A pokud ano, možné si koupíte třídveřové sportovní kupé bez ohledu na to, že máte početnou rodinu a více by se vám hodil prostorný vůz. A na takové úvahy je po koupi vozu – nebo po vytvoření webových stránek – dosti pozdě. Proto je vždy nutné znát vaše cíle a kdo je (a bude) typickým návštěvníkem vašeho webu. A teprve jemu na míru může být daný web stavěn.Pochopitelně, pokud v tvorbě stránek nejste zběhlí, je na místě využít služeb některé ze společností na trhu. Přesně specifikujte vaše požadavky. Daná společnost by měla zohlednit, v čem podnikáte, jakým směrem se chcete vydat a kdo je váš zákazník. To vše je nutné ještě před započetím jakékoliv tvorby. Teprve, pokud jsou tyto body vyjasněny, je možné začít se samotným návrhem, který bude plně odpovídat vašim představám.Individuální přístup je základPři výběru společnosti si důkladně prostudujte veškeré reference. Poslední dobou se množí podvodníci, kteří uvádějí falešné reference. Například pod čarou se dočtete, že pro světoznámou firmu nerealizovali webové stránky, jak by se mohlo zdát, ale například vypracovali cenovou nabídku, účastnili se tendru a podobně. Proklikněte si referenci, prohlídněte si ji, ověřte, zda v patičce je uveden stejný dodavatel, případně přímo danému zákazníkovi zavolejte a zeptejte se na zkušenosti, zda by dodavatele mohli doporučit.Nespěchejte a nenechte se do ničeho natlačit, raději se na vše předem vyptejte a chtějte jasné odpovědi. Hodně vám může napovědět již samotný přístup daného odborníka či společnosti. V případě, že nevěnujete výběru odborníka i samotnému průběhu tvorby webu dostatečnou pozornost a čas, riskujete kromě nevalného výsledku i další ztracený čas (a hlavně peníze).Konzultace by se rozhodně neměly odehrávat v rámci několika málo vyměněných emailů, či telefonních hovorů. V drtivé většině případů, kdy nepožadujete pouze základní webovou prezentaci, je nezbytná osobní schůzka, kde vám odborník pomůže ujasnit si, co od stránek očekáváte, jaký je jejich účel a jak jej nejlépe dosáhnout.Projekt stránekVýsledkem by měl být určitý „projekt“ stránek s cenovou kalkulací, jehož zpracování je většinou zdarma. Řada společností nabízí i webovou prezentaci v „balíčku“, což není úplně šťastné. Důkladná cenová kalkulace s vysvětlením toho, co za své peníze dostanete, by měla patřit mezi samozřejmosti.  Každý projekt je však jiný, a pokud má dodavatel brát v potaz potřeby a požadavky klienta, těžko si může s takovýmito „balíčky“ vystačit. To byste před výběrem dodavatelské společnosti měli rozhodně vzít v potaz. Pamatujte, že dobrá práce něco stojí. Nesnažte se za každou cenu vybírat nejlevnější cestu. Ceně totiž zpravidla odpovídá i koncový produkt. I zde však existují obrovské rozdíly mezi dodavateli. Je vhodné si vyžádat reference v požadované cenové hladině.Pokud jste se již rozhodli, kdo vám stránky zpracuje, trvejte na sepsání smlouvy. Ta chrání jak vás, tak zhotovitele. Běžnou součástí těchto smluv bývá i záloha. Následuje proces samotné tvorby stránek, o kterém je vhodné být informován a případné nejasnosti řešit hned, jak se objeví.Kvalita předevšímVýsledkem celého procesu je hotový web. Web, který by měl plně odrážet požadavky zákazníků, kteří na něj přijdou, a měl by jim nabídnout to, co hledají. Jedině tak se z běžných návštěvníků mohou stát skuteční zákazníci.Zlepšete internet!Dokončením samotných stránek pochopitelně práce nekončí, právě naopak. Umístit stránky na web a čekat, že vše už půjde samo, nestačí. Stejně důležitý jako samotná tvorba úspěšných (a případně výdělečných) stránek, je jejich pravidelný rozvoj, aby poskytovaly návštěvníkům užitečný obsah, kvůli kterému se na vaše stránky budou vracet.Internetu bohužel stále ještě dominují nevzhledné weby bez jakéhokoliv účelu. Situace se ovšem postupně zlepšuje. Objevuje se stále více odborníků, kteří poskytují komplexní služby na vysoké úrovni. Spolehlivým dodavatelem webových stránek je například internetová agentura  internetová agentura AW-dev, která zajišťuje komplexní služby od návrhu, přes realizaci až po následný online marketing. Díky tomu si můžete být jisti kvalitou výsledku.

    15. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • 1. díl – Úvod do našeho seriálu

    Říkáte, že vás zaujala virtuální scéna a také se chcete pokusit prorazit v tomto drsném odvětví, které nabízí téměř neomezené možnosti a značnou svobodu při rozhodování? Líbí se vám práce tohoto podmanivého charakteru a myslíte si, že máte trhu co nabídnout? Pokud jste si na výše položené otázky odpověděli v kladném duchu, tak svou pozornost zaměřte k našemu podrobnému průvodci, který vás zve na skvělou výpravu strastiplnou cestu plných zásad a pravidel. Nechceme vás nikterak odradit od vašeho nadšení, ale také s vámi nechceme hrát nečistou hru. V tomto seriálu se dozvíte, co všechno stojí za splněným snem mnohých začínajících webmasteru. Jde o ideálního pomocníka do kapsy, pro každou příležitost. Nezáleží na tom, jak moc jste si svým nápadem jistí, ale na tom, jestli ho budete schopni realizovat a dovézt ke kýženému výsledku.Za mnohaletou historii jsme mohli být svědky nemalého počtu skvělých projektu, které ztroskotali na absenci informací o správném fungování optimalizace, internetové reklamy, výběru poskytovatele prostoru, či designové stránce. Taktéž jsme byli několikrát přesvědčeni, že i na první pohled obyčejný nápad dokázal svému majiteli vynést úspěch, peníze a slávu. V žádném případě nechceme, aby se náš návod stal modlou, či biblí, ale spíše takovou malou inspirací pro všechny, kteří neznají všechna úskalí spojená s tímto oborem. Internet a online svět je hudbou budoucnosti po všech svých stránkách. Právě z těchto důvodů by byla velká škoda se alespoň nepokusit prorazit na trh se svou troškou a obohatit tak nejednoho uživatele o přínosný internetový projekt.  Jako všude jinde i zde platí osvědčené pravidlo, že přeje připravenému. Před tím, než vstoupíte do ostrých vod, nastudujte si o této oblasti, co možná nejvíc informací, které vám napomohu během krátkého časového horizontu vybudovat respektované stránky. Pokud to tedy myslíte opravdu vážně, tak zasedněte k čistému stolu a pokusme se společnými silami přivést na svět další z mnoha slibných internetových projektů.Jak začít – úmyslPřed samotnou realizací nápadu, popřípadě zakoupení prostoru je velice důležité si srovnat v hlavě, do jaké oblasti se vrhnete. Velice málo začínajících webmasteru si uvědomuje, že na prvním místě na pomyslném žebříčku důležitých faktorů se pohybuje správné rozhodnutí a jasně vyhotovený plán. Teprve až v závěsu za touto skutečností se nachází množství kapitálu určené k investici. Dokonce se dá vytvořit i úspěšný web, který vám bude přinášet nemalé zisky s mizivým počátečním obnosem. Vždy je to o kvalitě nápadu, nikoliv kvantitě nejrůznějších stránek, na kterých si u vás nikdo nekoupí ani reklamní banner. V případě, že se do podnikání na internetu pustíte bez jakékoliv přípravy a jasně stanovených bodů, tak vás celý projekt může stát i milion a stejně na něm ve finále nic nevyděláte.S čím vstoupíte na trh?Ze všeho nejdříve si najděte čistý list papíru a přesně si napište, s čím chcete vstoupit na trh, a proč by měli návštěvníci chodit právě k vám. Jde o to, aby se váš projekt stal v něčem lepší, než konkurence. Úplně nejlepší je se zaměřit na takové projekty, které se na tuzemské scéně stanou raritou. Ovšem v dnešní době je velmi těžké najít zcela nový nápad, který by vás ihned poposunul do popředí zájmu. Ve většině případů se tak stanete jen dalším webem s určitým informativním zaměřením. Pokuste si zmapovat terén a nahlédněte ke konkurenci. Analyzujte jejich již zaběhnuté stránky a ponaučte se z chyb, které oni dělají, nebo naopak se pokuste najít leckteré nedostatky. Spojte všechny nalezené weby v jeden a vytvořte ideální místo pro všechny potencionální čtenáře. Pokud nabídnete lidem moderní a přehledné webové stránky s něčím navíc, tak se k vám návštěvníci dostanou a zabydlí se právě ve vašich vodách. Využijte své nevýhody, že vstupujete na trh až teď a přeměňte ji ve svou výhodu.Rozhodnutí je jen na vásMožná svůj nápad nosíte v hlavě již několik let a jen čekáte na správný okamžik, kdy nastane jeho realizace, a tak by to přesně mělo být. Nechte si v případě potřeby svou představu dozrát a vstupte na trh přesně v takovou chvíli, kterou uznáte za vhodnou. V první řadě si musíte věřit vy sami a nenechat se rozviklat nenechavými a mnohdy i vtíravými komentáři na vaši adresu. Pokud máte jasnou vizi a provedenou analýzu konkurence, tak se toho nebojte a pokuste se o překvapení a zajištění si pravidelného příjmu. Začátek velké většiny známých a úspěšných lidí je spojován s nedůvěrou v jejich ambice a nápady. Nakonec je jejich pečlivost a především vytrvalost dostala přesně tam, kde od samého začátku chtěli být. Jakmile zjistíte odpovědi na nejdůležitější otázky (které obvykle rozhodují o úspěchu či neúspěchu), tak vám nic nebrání v rozletu.O čem projekt bude?V čem bude lepší než konkurence?Mám dostatek času se mu věnovat?Znám cílovou skupinu?Jak velká je poptávka?

    24. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Kdo řídí internet? - ByznysPlac.cz

    Nedávno se pokusily některé státy v čele s Ruskem a Čínou dostat internet pod vládní kontrolu. Chtěli tak dokázat, že svoboda je příliš velká a ohrožuje nebohého občana. Cenzura v Rusku a Číně skutečně filtruje obsah a ráda by přes OSN a Mezinárodní telekomunikační unii dokázala zvládnout celou mezinárodní síť. USA a státy EU se postavily proti. Kdo skutečně řídí internet?Základní děleníJestliže vezmeme Internet jako vrchol pyramidy, tak hlavní dvě linie jsou ICANN a ISOC. První znamená Internet Corporation for Assigned Names and Numbers – tedy Internetová korporace pro přidělování jmen a čísel a druhá část je jednoduše Internet Society – internetová společnost. Dále se ICANN dělí na IANA, ASO, CCNSO, GNSO, Network Solution a Accredited Registrars a ISOC na IAB, IETF a IRTF. Mnoho zkratek je pohromou pro neznalé, ale ICANN řídí IP adresy a domény a ISOC internetové technologie.ISOCMéně známá část internetu je zastřešující organizací, která vznikla v roce 1992. Je volným sdružením více než 100 organizací a tisíce fyzických osob. Má za úkol koordinovat mezinárodní spolupráci při zavádění internetových technologií a zastřešuje dvě dobrovolné organizace IAB a IETF, které nemají právní subjektivitu. ISOC dohlíží na ostatní organizace řízení internetu a v některých případech poskytuje finanční a jinou podporu. Každoročně pořádá mezinárodní konferenci (INET) a koordinuje s Internetem související veřejnou politiku, obchodní činnosti, regionální a místní řízení, standardizaci a řídí mezinárodní sekretariát. Jednou z nejdůležitějších právních činností ISOC je obrana volného použití slova „internet“, zajištění, že zůstává obecný výraz, který není ochrannou známkou nebo ve vlastnictví libovolné fyzické nebo právnické osoby. Členové dostávají dvouměsíčník s názvem „OnTheInternet“ a měsíční bulletin s názvem „ISOC Forum“ a slevy na různé produkty a služby. ISOC podporuje celou řadu vzdělávacích programů – například ThinkQuest, pořádá mezinárodní soutěže, poskytuje stipendia pro studenty středních škol, kteří rozvíjejí vzdělávací nástroje pro web a v říjnu 2002 získala práva na řízení org domény.ICANNICANN popisuje svůj cíl jako zachování centrální koordinační funkce globálního Internetu pro veřejné blaho. ICANN má odpovědnost za přidělování parametrů protokolu Internet, dohled nad systémem doménových jmen, přidělování IP adres a řízení systému kořenového serveru. ICANN se skládá ze tří podpůrných organizací. ASO řídí IP adresní prostor a jeho rozdělení do různých organizací a je podporována třemi stávajícími regionálními internetovými registry – APNIC, ARIN a RIPE NCC. NSO je subjekt odpovědný za rozvoj a souhlas pozic a doporučení globální politiky týkající se kódů země a nejvyšších domén (prvního řádu). GSO radí ICANN ve vztahu k politickým otázkám týkajícím se Domain Name System (systému domén). Každá z těchto podpůrných organizací má povinnost jmenovat tří představitele v radě ICANN.Podpora ICANNNásledující výbory také podporují ICANN. Vládní poradní výbor GAC poskytuje poradenství vlády v otázkách veřejné politiky tam, kde může být interakce mezi politikou ICANN a národních zákonů nebo mezinárodních dohod. ALAC je zodpovědný za poskytování poradenství ICANN v otázkách, které mají vliv na zájmy jednotlivých uživatelů internetu a IANA podporuje ICANN v řízení a přiřazování parametrů internetových protokolů potřebných k tomu, aby internet fungovat v praxi. IANN je dále podporována různými organizacemi včetně Internet Engineering Task Force, World Wide Web Consortium, ITU – Mezinárodní telekomunikační unií a Evropským standardizačním telekomunikačním institutem – ETSI.Pro mnohé uživatele je jistě způsob a rozdělení pravomocí na internetu nepřehledné. V jedné otázce mají kritici pravdu, když tvrdí, že internet je amerikanizovaný. Tato amerikanizace se zatím osvědčila z hlediska, že je zachována svoboda internetu, internet funguje a v USA se nachází nejpokrokovější technologická základna. Je také jasné, že společnosti v USA nepotřebují státní kontrolu různých zemí, protože by to narušilo jejich globální význam. Internet je svým systémem řízení unikátní. V podstatě existuje na dobrovolné a společenské bázi a kupodivu nepotřebuje státní byrokracii. Je typickou občanskou společností, což vzbuzuje nelibost vlád a různých politiků. Dokazuje totiž, že bez nich to jde také a mnohem lépe.

    31. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Školení – velký obchod s nevědomostí - ByznysPlac.cz

    Mnoho povyku pro nic. Tak by se daly nazvat mnohé nabídky, které se pěkně čtou, ale nic nepřinášejí. Internet je rejdištěm různých podvodníků. Krýt se anonymitou webu je totiž velice snadné. Někdy dokonce dostanete požadovanou službu nebo nabídku, ale v jaké kvalitě?Jednoduchá propagaceŠkolení je termín, který vzbuzuje zajímavé a často neoprávněné naděje. K získání určitých dovedností se upíná usilí na zlepšení vlastní finanční situace a úspěch v podnikání. Školení často využívá neznalosti a obklopuje se zajímavými a záhadnými termíny. Po absolvování takového školení by měl platící zákazník získat zkušenosti a výhody na trhu, které mu zajistí prosperitu. Ve skutečnosti jen vytáhnou peníze z kapsy.Obecná školeníU konkrétních školení, kde zájemce ví, co chce, je obtížné oklamat protistranu. Ale podobných nabídek, jako jsou školení typu – „jak podnikat na internetu“ jsou mraky. Co si myslí člověk, který zaplatí několik tisíc za školení přes Skype o svojí situaci, když zvolí naprosto obecné vzdělání a nicneříkající pojmy? Každá dovednost a vědomost přece vychází ze znalostí a dovedností, které jsou zcela specifické. Nic není zadarmo a za úspěchem stojí vlastní sebezdokonalování.Vědět a znátInternet nabízí mnoho možností uplatnění. Široká škála odborností našla na internetu svoji pozici, která přinesla také patřičné ohodnocení. Pokud pomineme křiklavé příklady jako je Facebook nebo český Seznam, pak na internetu se uplatní celá řada profesí, která vychází z vlastních možností a znalostí. Technické obory vůbec protkaly celý internet. Ale uplatní se také pisálci, právníci, kuchaři a lidé s jakýmikoliv nápady. Potřebují ale základní vědomosti o fungování internetu. Proto mají obecná a předražená školení úspěch.Odborník je nejlevnějšíNež se školit za mnoho tisíc a potom se na vlastních chybách učit a prodělávat, je nejlepší si dojednat rovnou odborníka. V první chvíli může vypadat jeho pomoc drahá. V konečném důsledku je však nejlevnější. Bezobsažné školení stojí peníze, čas a je většinou obecné. Vyškolený „odborník“ musí stejně získat praktické zkušenosti a to trvá dlouho a pokud se nedostavuje úspěch, může i dobrý nápad skončit problémem pouhé realizace.Nedozvíte se nic novéhoUvedená obecná školení jsou většinou opředena různými výrazy a termíny. Nic z toho ale nepotřebujete. Stačí si sednout a najít na internetu konkrétní dotaz. Ke každému tématu si zjistíte řadu informací a mnoho projektů můžete porovnávat, protože není nic úplně nové a nic úplně nepodobné. Ne, že by se mělo opisovat. Ale zkušenost se předává a jen nerozumný člověk se nepoučí z chyb druhých.Školit se je potřeba v konkrétní oblasti. Přesně tomu, co potřebujete. Při začátku podnikání na internetu musíte vyjít ze svých vědomostí a obecné informace si přečíst a zapamatovat v odborných publikacích. Placení deseti tisíc, abyste se dozvěděli, že hlavně musíte mít návštěvnost webu a prodávat, je vyhozením peněz. A právě na to se některá školení zaměřují. A peníze již nikdy znovu neuvidíte. Školení je zboží, u kterého se musí přesně posoudit kvalita. Vycházejte proto ze svých vědomostí a ty uplatňujte. Další zkušenost přijde sama a na mnoho projektů si odborníky najdete nebo prostě budete spolupracovat.

    01. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Startupy, které nás inspirují - ByznysPlac.cz

    Slovo „startup“ zná asi každý, kdo se v současné době třeba jen malinko zajímá o podnikání především na internetové scéně. Které jsou ty dobře našlápnuté a úspěšné? To vám prozradí dnešní článek.Jak odstartovaly startupyVelký boom startupů je přisuzován zvláště takzvané internetové horečce, která vypukla v letech 1996 až 2001. Rozhodně však můžeme pozorovat, že se nyní objevila kvanta dalších projektů na českém internetu, které stojí za zmínku. V žádném případě je nelze vyjmenovat všechny – téměř každý den totiž vznikne nový nápad, který může a nemusí v dnešním světě najít úspěch a uplatnění.Pokud se budeme o současné startupy zajímat více, je poměrně výhodné zavítat například do databáze startupů portálu Lupa.cz, provozující mimo jiné i pěkný a hlavně aktualizovaný katalog těchto začínajících projektů. A které z nich nejvíce zaujaly mě?Leyter.comJako první mi do oka padl projekt Leyter.com, a to především proto, že ho na Lupě mají v kategorii nejžhavějších startupů. Samozřejmě by se dalo polemizovat i o tom, zdali jde o holý fakt či výhodnou reklamu. Tak či jinak, dovolme si o projektu napsat pár slov. Dle provozovatelů jde o seznamovací a sociální síť, která ovšem funguje trochu jinak, než ty klasické.Namísto toho, abyste zde hledali své staré známé, nabízí se vám možnost najít přátele nové. Jednoduše můžete například na mapě nastavit svoji pozici, najít lidi z okolí a zajít s nimi na skleničku, squash či do kina. Sama si něco takového příliš neumím představit, ale na druhou stranu…proč by ne? Leyter preferuje na rozdíl od jiných sociálních sítí především takové lidi, kteří se chtějí skutečně setkat a nezůstávat tak v kontaktu pouze elektronicky. Může se tak tedy zdát, že jde i o jakousi reakci na výtky, které mají mnozí uživatelé například k Facebooku.Krejčomat.czDalším zajímavým a velice inspirujícím projektem z tohoto katalogu může být například Krejčomat.cz. Jak již název napovídá, jedná se o web, pomocí kterého si můžete nechat ušít oděv na míru. A nejen to – vyberete si i barvu, střih, styl kapes a spoustu dalších věcí. Sám majitel této služby, Ondřej Musil, měl dobrý důvod k jejímu založení, dovolme si jej tedy citovat:„Rád bych touto cestou informoval čtenáře o spuštění nového projektu, který dosud nemá v České republice srovnání. Nápad pokusit se stvořit podobnou službu mám v hlavě delší dobu. Motivovaly mě především moje vlastní zkušenosti s nákupem kalhot a oblečení obecně. Jsem vysoký přes 190 cm a kdykoliv jsem sháněl kalhoty, řešil jsem buď jednu, nebo obě tyto situace: buď jsem nesehnal vůbec velikost, nebo měly podivný střih.“Na webové stránce Krejčomat.cz prozatím naleznete pouze nabídku dámských a pánských kalhot, pokud si vše však pořádně prohlédnete, zjistíte, že si můžete opravdu dost vybírat a splnit si v této oblasti jakékoli přání. Nejde o nápad zcela originální, mnoho takovýchto shopů je totiž provozováno na zahraničních webech.Zádrhelem pro některé potenciální zákazníky však může být cena, která je u každého kousku 1999 Kč. Na druhou stranu zboží vypadá kvalitně a poštovné je zcela zdarma. Projektu bych jednoznačně dala velké plus a doufám, že se také patřičně rozšíří o další sortiment.Voocall.czDo třetice již vybírám opravdu zcela náhodně a zrak mi padá na Voocall.cz, projekt nabízející levné volání. Zní to pěkně a asi všichni víme, na co zakladatel tohoto startupu reaguje. Pojďme se na to tedy podívat:Přehledný, ovšem trochu nedotažený design webu. Hned na první stránce nás vítá ceník tohoto virtuálního operátora. Rozhodně bych to však společnosti nevytýkala, protože jde v tomto případě o věc, která nás zajímá nejvíce. Přejít k Voocall můžete od svého starého operátora, založit je možné i číslo zcela nové. Největším balíčkem služeb je tarif Maximum Plus, který nabízí 1000 MB internetu zdarma, 100 volných minut do všech sítí v ČR, další volání a SMS ve vlastní síti za 0.59Kč/jednotka. Celková cena za tyto služby je 499 Kč měsíčně, což je vcelku pěkné. Ale co pokrytí? Bude nám služba všude dobře fungovat? Kupodivu ano, pokrytí je totiž shodné s operátorem T-Mobile.Služba se jeví rozhodně jako zajímavá, z podnikatelského hlediska je však třeba brát v úvahu opravdu velkou konkurenci operátorů, kteří se přetahují o zákazníky, jak jen to jde.Úspěšné startupy minulých letAby nebyla řeč jen o začínajících projektech, zmíníme i takové, které již mají o popularitu postaráno. Za takový považuji například portál DámeJídlo.cz, tedy nejvíce rozšířený rozvoz jídel po České republice. I když jejich pokrytí rozvozu ani zdaleka nesahá do všech našich měst, pořád je výrazně lepší, než u konkurence. To jsou například Foodpanda.cz, RozvozJídla.cz či JídloTeď.cz. A v čem tkví úspěch právě služby Dámejídlo.cz, když máme takový výběr mnohých dalších? Je to především rychlost, velké množství smluvených restaurací a očividně výborný business plán. Zakladatelem je Tomáš Čupr, který mimo jiné stojí i za úspěšným projektem Slevomat.cz. Já osobně mám se službou Dámejídlo.cz výborné zkušenosti. Chválím přehledný web, obrovský výběr pokrmů a rychlé dodání (které však již závisí na konkrétní restauraci).Abychom zmínili i start-up jiného zakladatele a z jiné oblasti, nabízí se nám například portál NejPomocníci.cz, který funguje jako pracovní tržiště sdružující nabídku a poptávku. Projekt je poměrně úspěšný, zájem o práci veliký a nabízené služby propracované. Pokud se například vžijete do role člověka, který potřebuje zařídit pár pochůzek navíc (možná se ani vžívat nemusíte), můžete si představit následující situaci, za které byste portál využili:Pracuji, nestíhám, potřebuji vyzvednout poštu, zajistit roznos letáků a k tomu třeba i doručit oběd do kanceláře. Co udělám? Zadám tento úkol do tržiště na webu NejPomocníci.cz, chvilku počkám a během několika minut mě kontaktuje člověk, kterému mohu tyto úkoly svěřit za rozumnou cenu. Platím přes zabezpečený systém online a mám zaručenou kvalitu od prověřeného pracovníka, u jehož profilu si mohu přečíst i komentáře od ostatních zaměstnavatelů. Neobvyklá a zajímavá služba, která je dostupná v Praze a Brně. Již má své zákazníky, ale zároveň je třeba udělat ještě velký kus práce. Uvidíme, jak se bude vyvíjet dál.Já chci vlastní start-up!Máte nápad? Výborně, nepouštějte se však do realizace s horkou hlavou. Vše si rozmyslete, projděte služby případné konkurence a zjistěte, zda můžete svým potenciálním zákazníkům vůbec nabídnout něco nového a zároveň potřebného. Není totiž většího zklamání, než projekt, kterému věnujete několik měsíců svého života a usilovné práce bez jakéhokoli úspěchu. Podnikání je sice rizikem snad v každém případě, nápady je však třeba nechat trochu uležet.A co si o tom vlastně myslíte vy sami? Je nějaká nová služba, která vás v poslední době zaujala nebo překvapila? Neváhejte a pište, váš názor nás zajímá!

    04. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Chcete být identifikovanou osobou? - ByznysPlac.cz

    Identifikací prochází za život člověk mnohokrát. A dokonce nemusí ani páchat kriminální delikty. Stačí zastavení policejní kontrolou na silnici, ověřování u notáře nebo návštěva nějakého státního úřadu. Tady všude se musí člověk identifikovat a není odvolání. Nyní si správci daní vymysleli místo plátce daně identifikovanou osobu.Původní  plátce DPHInternet přináší řadu radostí a také povinností. Pro ty, kdo využívali inzerce placené reklamy například od Google se stala velice nepříjemnou skutečnost, že se museli stát plátci DPH. Stačilo obdržet platbu za poskytování plochy pro reklamu z jiného státu EU a hned bylo potřeba se registrovat, vést účetní agendu alespoň čtvrtletně a nezáleželo ani na obratu. Tento nesmysl zavedla ČR jako jediná v EU. A protože Google, aby neplatil daně, sídlí v irském daňovém ráji, často se pro několik tisíc korun stal zájemce o služby plátcem DPH.Nový pojemNyní se tedy stačí identifikovat. Ti, kdo se stali plátci DPH se mohou odhlásit a vytvořenou administrativu mohou zahodit do koše. Stanou se identifikovanou osobou. V souladu se Zákonem o DPH se jedná o osobu povinnou k dani (neplátce) nebo právnickou osobu nepovinnou k dani, pokud v tuzemsku pořizuje zboží z jiného členského státu, které je předmětem daně. Přitom nesmí dojít k překročení limitu 326.000 Kč, jinak se tato osoba stane běžným plátcem DPH.Plnohodnotný plátce DPHIdentifikovaná osoba se stane takovým podpojmem plátce DPH. Zákonodárci museli vypustit z terminologie pojem „osoba identifikovaná k dani“, což se zase váže k označení plnohodnotného plátce DPH. A identifikovaná osoba je pouze polotovarem.  Nebude mít povinnost se registrovat pokud přijme jakékoliv plnění z členského státu EU a zároveň nebude plátcem DPH v tuzemsku. Samozřejmě bude moci fakturovat a přijímat platby bez DPH, ale nebude si moci DPH odečítat.Týká se…Mnoho uživatelů internetu mělo problémy s placením a účtováním pro několik tisíc korun příjmu ze států v EU. Nyní se budou moci odregistrovat. Opatření s identifikovanou osobou se týká také běžných plátců, pokud chtějí změnit svůj statut z důvodu nižšího obratu. Mohou tedy přejít na pojem identifikovaná osoba. Identifikovanou osobou se nemůže stát nikdo, kdo překročil za posledních 12 měsíců obrat 1 milion korun nebo zmíněných 326.000 Kč ze zahraničí. Naopak bude identifikace umožněna osobám, které přijaly službu, zboží s montáží nebo právě obchodovali přes internet s osobou usazenou v EU a nikoliv v tuzemsku. Zároveň se také identifikace týká osob, které poskytly službu někomu v EU a DPH se tak platí jinde, než v ČR a je-li plnění v jiném členském státě osvobozeno od daně.PovinnostiCo tedy bude provádět identifikovaná osoba? Bude podávat daňové přiznání a souhrnné hlášení v souladu s § 102 zákona o DPH. Bude tedy jen odvádět daň a obdrží DIČ pouze pro účely souhrnných hlášení. Odpadne tak pouze nepříjemná povinnost odvádění DPH a vedení rozsáhlého účetnictví.Souhrnné hlášeníNejedná se nic jednoduchého. Plátce je povinen podat souhrnné hlášení, pokud uskutečnil dodání zboží do jiného členského státu osobě registrované k dani v jiném členském státě, přemístění obchodního majetku do jiného členského státu, dodání zboží kupujícímu při zjednodušeném postupu v třístranném obchodu, pokud je plátce prostředníkem v tomto obchodu nebo poskytnutí služby s místem plnění v jiném členském státě s výjimkou služeb osvobozených od daně osobě registrované k dani v jiném členském státě, pokud je povinen přiznat a zaplatit daň příjemce služby.Elektronické podání a lhůtySouhrnné hlášení se podává pouze elektronicky na adresu podatelny správce daně. Souhrnné hlášení se podává za každý kalendářní měsíc do 25 dnů po skončení kalendářního měsíce. Pokud ovšem jste identifikovanou osobou a uskutečňujte pouze plnění přeshraniční, podáváte souhrnné hlášení současně s daňovým přiznáním ve lhůtě pro podání daňového přiznání. Identifikovaná osoba tedy musí přiznávat přijaté plnění v daňovém přiznání až po skončení daňového období a nikoliv měsíčně. Identifikovaná osoba je tak pojem zvláštní, ale přináší alespoň zjednodušení pro ty, kteří přijímají platby od Google nebo ze zahraničí.

    10. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • 7. díl – Úvod do SEO: optimalizace pro vyhledávače - ByznysPlac.cz

    SEO je mocná zkratka, za kterou se celý „virtuálně kapitalistický“ svět honí, jako by šlo o nejdůležitější prvek v pomyslném kyberprostoru. A ono tomu tak skutečně je.Jedná se o velmi rozšířený pojem, o kterém bylo již mnoho napsáno. Na internetu se objevuje značné množství informací, včetně polopravd a mýtů. Vlastnit kvalitně optimalizované webové stránky z pohledu SEO přináší více zákazníků, čtenářů a společně s tím i výdělků. Pro všechny začínající webmastery máme skvělou zprávu: díky čerstvému začátku se mohou ponaučit z chyb ostatních a rozjet své stránky ve velkém stylu.Co je vlastně SEOSEO je anglickou zkratkou pro výraz Search Engine Optimization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Google a Seznam jsou nejpoužívanějšími vyhledávači v České republice a každý webmaster si přeje obsadit přední pozice právě zde. Z těchto míst totiž nejčastěji přicházejí potenciální zákazníci. Máte značnou šanci, že k vám zákazník přejde, když se budete nacházet na první stránce ve fulltextovém vyhledávání. Každou další stranou se vaše šance výrazně snižují. Právě z těchto důvodů je optimalizace tak důležitá.Jde o celý komplex úkonů, které vás budou doprovázet na vaší cestě za vytouženými webovými stránkami. Je třeba se optimalizaci věnovat průběžně, a to nejlépe se stabilní frekvencí. Pokud jste v této oblasti začátečník, je nejlepší svěřit tento úkol do rukou lidem, kteří SEO doopravdy rozumí.Opatrnost až na prvním místěPřed najmutím profesionálů buďte ovšem velice opatrní. Jak už to tak bývá, i zde se nachází nezanedbatelné procento lidí, jež se za odborníky pouze vydávají a pod zdánlivým seriózním vystupováním váš web mohou naopak nezvratně poškodit. Pečlivost při výběru je na místě i z pohledu finanční stránky, jelikož ta není nikterak zanedbatelná. Nutno ovšem podotknout, ž není na místě takové investice litovat. Pokud své prostředky vynaložíte účelně, vložené peníze a úsilí se vám mnohonásobně vrátí.SEO od samého začátku je výhodouPokud zvažujete najmutí profesionála, je vhodné se seznámit s tím, jak takové vyhledávače fungují. Nastudujte si alespoň základní informace. Jen tak předejdete tomu, že se na vás nějaká společnost nebo jednotlivec sprostě přiživí. Služby samotné jsou vhodné zejména při změně designu stránek či zakládání stránek zcela nových. Tak získáváte výhodu, že si stránky přizpůsobíte současným trendům hned od začátku. Stránky spolupracující s vyhledávači a mají předpoklad stát se úspěšnými.Kvalitně vyhotovený virtuální projekt s tímto musí nutně počítat. Pokud narazíte na kvalitního profesionála, dokáže vám pomoci i se stávajícími stránkami. Nebojte se jich oslovit více a pečlivě si vybrat. Nemůžeme vám zaručit, že se dostanete do těch nejlepších rukou, jež se k vám na české scéně natahují. Můžeme vám ale poradit, jak svoje šance výrazně zvýšit.Jak vybrat kvalitního „optimalizátora“Nezapomeňte, že vy jste zákazník a objednáváte si službu stejně, jako když si kupujete rohlík. Tvrdé nebo plesnivé pečivo si také nekoupíte a to jde o investici v řádech korun. Naprosto stejným způsobem přistupujte i k výběru společnosti, či jednotlivce, který se uchází o optimalizaci vašich stránek. Ptejte se. Určitě se zajímejte minimálně o níže uvedené – můžete se tak vyhnout nekvalitním službám.Některé otázky pro případného kandidáta„Povězte mi o vašich předchozích úspěších. Máte nějaké doložitelné reference – jaké?„Dodržujete zásady a pokyny vyhledávačů, které poskytují na svých stránkách?“„Co vše mi můžete v rámci SEO nabídnout a nabízíte i nějaké nadstavbové služby?“„Máte zkušenosti v mém oboru?“„Jakými technikami chcete mé stránky dostat na přední pozice?“„Jak dlouho už se pohybujete ve svém oboru?“Uhrovitý SEO mágToto jsou některé ze základních otázek, které by měly zaznít před uzavřením smlouvy a výkonem samotné práce/služby. Jak už to tak bývá, mezi celou řadou kvalitních profesionálů se nachází pár černých ovcí, které na tento obor vrhají stín vyvolávající pochybnosti. Ne nadarmo můžete občas narazit na vtipy o „uhrovatých SEO mázích“, kteří vám s finesou Jirky Babicy naservírují pořádnou SEO-patlanici.Buďte při výběru obezřetní. Bez řádné optimalizace se nikam nedostanete. Jakmile se dostanete do spárů nějakého „patlala“, který ani pořádně neví, co dělá, může se stát, že vás Google a jiné vyhledávače penalizují, či vyškrtnou z indexu. Podvodných technik je velké množství – o těch si trochu blíže povykládáme v následujícím díle. Vždy se snažte sledovat veškeré dění kole optimalizace vašeho projektu. Stejně tak si vyžádejte všechny informace o jakýchkoliv krocích ze stran najatého odborníka. Existuje velké množství faktorů, které vám zavčas napoví, že nejednáte s fér člověkem, který se na vás chce přiživit nekvalitní prací.Na co si dát pozorPředevším neodpovídejte na nevyžádanou poštu, která se vám pokouší podstrčit svou „nejlákavější nabídku“. K nevyžádané poště je zkrátka třeba přistupovat velice obezřetně. Už tím, že posílá spam mnohým lidem na sebe prozrazuje, že dokáže udělat úplně cokoliv pro rychlý zisk. Na takové optimalizátory pozor.Zaručuje vám někdo jasné výhody v podobě zajištění předních pozic ve fulltextovém vyhledávání? Nenechte se ošálit. Něco takového vám nemůže zaručit nikdo na světě. Zde hraje roli velmi mnoho faktorů. Vylepšení pozice určitě nastane, ovšem do jaké míry to bude, záleží především na kvalitě profesionála, vašem oboru, konkurenci a dalších aspektech. Nedejte tedy na obdobné pohádkové slogany.Pokud vám dotyčný neodpovídá zpříma a vyhýbá se odpovědím, tak od něj dejte ruce pryč a poohlédněte se někde jinde. Jakmile vyhledávač zjistí, že vaše stránky porušují pravidla a zásady optimalizace, tak vás může na doživotí vyřadit z indexu. Následky za najatou společnost nesete pouze vy. Odstraňování takové penalizace je pak velmi složitým procesem, který vás bude stát další čas, nervy a peníze.Občas se vyskytne i nátlak ze strany optimalizátora k umístění odkazu na jeho stránky. K takovým praktikám by nemělo ve slušných sférách vůbec dojít. Nevede k žádným prokazatelným výhodám, i když vám může být předkládáno zcela jiné odůvodnění tohoto kroku.V příštím díleVždy vybírejte moudře a neskákejte do neprobádaných vod po hlavě. Náraz může být i smrtelný. Dohledejte si reference, prozkoumejte si vyhledávač a hledejte ty nejkvalitnější ze všech. Jen tak si zajistíte, že vaše stránky budou úspěšné. V příštím díle si popíšeme nekalé praktiky, které vás mohou ve velmi krátkém časovém sledu dostat na černou listinu. Buďte i nadále věrní našemu seriálu a stanete se kvalitním webmasterem.

    17. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Sonda do některých zajímavých webových stránek - ByznysPlac.cz

    V poslední době se uživatelé internetu pohybují stále dokola a klikají na vyčpělé adresy Facebooku, Googlu, Seznamu, Idnes a jiných internetových škvárů. Kdo chce něco nového, přes SEO optimalizaci ani nemůže najít vhodný objekt zájmu. Do popředí se derou jen známé firmy, které mají peníze na propagaci, ale mnohdy nemají dost invence.Žádná propagacePřijít občas někam, kde jsme nebyli, se vyplatí. Surfování by mělo rozšiřovat obzory a v tuto dobu je na trochu vykolejení z běžného rytmu dost času. Nejde o reklamu, ale o jiný pohled na internetový svět. A často jsou nové weby lepší než zavedené.Být sociálníPokud chcete vyjádřit nějakou svoji zkušenost a ocenit ji slovem Amen nebo Hell no, pak Getamen.com vás ráda uvidí. Můžete se podělit zkušenostmi, vyjádřit názory a poučit se. Switchcam.com je zdrojem koncertů DJ hudby. Poskytuje seznamy a playlisty z různých koncertů a vystoupení a hlavně si můžete takový playlist sestavit podle různých kritérií. Frequency.com zase umí vyhledávat a zálohovat videoobsah internetu v reálném čase. Zajímavá videa z různých kanálů a oblíbených stránek vám tak nikdy neutečou.Trochu si pohrátGiftrocket.com je personifikovaným dárkem budoucnosti. Trochu materialistickým, ale potěšujícím. Přes tento systém můžete komukoliv poslat jako dárek peníze. Neváhejte, protože inflace je nemilosrdná. TourWrist.com je zase na čele závodu o nový typ fotografie: dynamické, virtuální a plně panoramatické, kterou lehce vytvoříte ze smartphonu nebo iPadu. A sdílet se světem můžete lépe než u Instagramu. Váš příští mejdan by se mohl nést v duchu témat, které tvoří velké a známé značky. HouseParty.com podporuje domácí párty a zařídí vše na klíč. To ovšem v ČR příliš neoceníme.Ještě legráckySkvělý Chill.com najde nové video na základě vašich zájmů a vkusu přátel. Sledujte několik uživatelů se stejnými zájmy a prohlížejte si zajímavá videa buď z proudu všech, nebo kliknutím na každého uživatele, který ani netuší, že jej sledujete. TheFancy.com je webová stránka, která nabízí celý katalog obrázků a výrobků, které mají svou inspiraci a jsou jedinečné a občas jdou i koupit. Podobně jako Pinterest je všechno na prodej nebo jen pro pobavení. GrubWithUs.com je zajímavý nápad. Takový malý groupomat. Pokud potřebujete hromadnou slevu v restauraci, spojte se a povečeřte společně s cizinci. Mohou to být vaši budoucí přátelé nebo partneři.Sociální vzrušeníCowbird.com je jiný druh Tweeteru pro toho, komu nestačí jen 140 znaků. Tady se můžete vyřádit se svými historkami a užít si také zábavy s ostatními birdaři. ResumUp.com změní váš nudný životopis na literární dílo. Tato webová stránka vytvoří lákavý a snad i pravdivý životopis přitažlivý vizualizací a odborností. Můžete se vzájemně přitahovat s poutavým vizuálním resumé sami nebo s celou vaší internetovou společnostíi. Vytvořte si originální život na obrazovce. Hubii.com je zase pro ty, co nechtějí dlouho hledat nové zprávy. Tady si vyberete pouze z mapy a čtete to nejzajímavější. Stránky GetPocket.com jsou zase pomůckou pro zapomnětlivé. Pocket kapsa (dříve známý jako Read It Later) vám uchová události, které jste jednou našli na internetu a chcete se k nim vrátit. Umožní uložit, co chcete číst nebo se podívat do minulosti.A užitek…Pokud potřebujete rychle poslat soubory nebo větší objem dat, použijte WeTransfer.com – můžete posílat fotky, videa, hudbu, prezentaci, dokumenty nebo jakékoliv jiné formy souborů až do 2 GB. Pokud se chystáte na odchod z tohoto světa, jistě jste si položili otázku. Co chcete udělat před koncem pozemského bytí? Stránky BeforeIDieIWantTo.org vám pomohou s odpovědí. A nakonec užitek a odpočinek od otravných emailů. Unsubscribr.com dokáže vyhledat ve vaší schránce všemožnou havěť, odhlásit z odběru a navždy se tak vyhnout konkrétní poště.V internetovém světě se stále něco děje. Úspěch neznamená jen být velkým, ale také být příjemným pro uživatele a snadným na obsluhu. Menší weby jsou mnohdy přehlednější než obrovské a zahlcené sociální sítě, které myslí jen na zisk. Zkusit něco nového tak může být nejen příjemným zpestřením. Třeba se zrovna objeví stránka, která se trefí do vašeho vkusu. 

    19. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Koupit fanoušky na Facebooku – ano či ne? - ByznysPlac.cz

    Snad žádná firma, která chce být vidět na internetu, se už neobejde bez vlastních internetových stránek. S tím souvisí i snaha firem být vidět na sociálních sítích, které dnes využívá většina národa. Firmy si šmahem založily své především Facebookové stránky, na které lákají nové a nové fanoušky. Jenže jak je získat – co je třeba koupit?Fanoušky si koupímeSamozřejmě ne každé firmě se poštěstí to, že se od založení stránky na Facebooku fanoušci přidávají sami. Většinou je nutné jim nějak „pomoci“, například soutěží či vybídnutím při vstupu na samotný web společnosti. Pokud ani to nepomůže, existuje ještě jedna cesta, která je však velmi snadná – a to si fanoušky koupit. Stačí tak kontaktovat někoho, kdo se „prodejem“ fanoušků zabývá. Během jediného dne tak není problémem nárůst třeba o tisíce nových likes. Má to však jeden háček. Ačkoliv se může jednat o reálné lidi, stali se fanoušky jenom proto, aby jim mohla být zpřístupněna například vybraná aplikace, či fotografie.K čemu takoví fanoušci jsou?Převládají názory, že jsou jednoduše k ničemu. Na druhou stranu není třeba být tak skeptický, efekt mnoha fanoušků na vašich stránkách na Facebooku zkrátka působí psychologickým dojmem. Zatímco na fan stránku, kde je sotva pár likes se přidá jenom málokdo, na takovou, kde je jich několik desítek tisíc se často chce přidat „každý“. Proč? Když tam je tolik lidí, tak to pravděpodobně bude dobré. A právě ti, kteří se připojí dodatečně, patří mezi aktivní fanoušky, které firma zajímá, a mohou tak být na profilu společnosti velkým přínosem – třeba v diskusích. A právě díky koupeným fanouškům se podařilo přivést ty správné.I koupení se dají využítSamozřejmě když už fanoušky na dané facebookové stránce máme, měli bychom se je snažit aktivně zapojovat. Zatímco společnost prodávající produkty pro CNC stroje jenom těžko takové necílené lidi zapojí a investice do koupě fanoušků se tak rovná vyhozeným penězům, slevový portál nebo prodejce mobilů či elektroniky již má pozici zcela jinou. Stačí zveřejnit zajímavou slevu. Rázem se lidé začnou zajímat o to, co je vlastně v nabídce. Výsledné konverze se tak mohou dostavit i z těch lidí, kteří původně fungovali pouze jako lákadlo. A právě díky jejich získání na svou stranu se z nich pomalu, ale jistě, stávají ti aktivní.Vyplatí se to?Samozřejmě ne vždy se takový proces může vyplatit. Důležité je totiž najít tu nabídku, která nám na stránku doslova nažene takové fanoušky, které potřebujeme. V našich končinách je ideální cílit na fanoušky z České republiky, jejichž ceny se pohybují v řádech desetníků za jednu takovou osobu. Stačí poté několik úspěšných konverzí a návratnost investice se dostavila. Proto i koupení fanoušci mohou být v určitých případech prospěšní, záleží pouze na konkrétním oboru a na tom, jakým způsobem se vám je podaří zaujmout.Totéž se ostatně týká i často zatracovaného necíleného mailingu, který taktéž mnozí považují za naprosto neefektivní. Stačí se však podívat do vaší emailové stránky, kolik opakovaných spamů vám do schránky chodí. A za každý odeslaný email společnost zaplatí. Myslíte si, že by v dané činnosti pokračovala, pokud by za ní neviděla alespoň minimální efektivitu?Fanoušky kupuje každýA na závěr si zkuste prohlédnout weby opravdu známých internetových služeb. Jejich facebookové stránky mají fanoušků desetitisíce a statisíce. A rozhodně se můžete spolehnout na to, že často většinu těch prvních získali přesně tím způsobem, který většina lidí odsuzuje. Zkrátka je získali tím, že si je koupili.Má tedy cenu si fanoušky koupit?Jestliže i vy máte začínající projekt, a chcete ho nastartovat i na Facebooku, koupě fanoušků do začátku nemusí být nutně špatným rozhodnutím. Právě naopak, jelikož se v konečném důsledku skutečně může vyplatit. Je ale potřeba mít plán nejen pro samotnou koupi fanoušků, ale i pro následnou cílenou práci s nimi, která je vždy k úspěchu na sociálních sítích klíčová. Situace ovšem může být odlišná, pokud již máte slušně zaběhnutou stránku na Facebooku a jen dumáte nad tím, jak na ni dostat další fanoušky. Na toto téma vám můžeme doporučit tento článek o rizicích, spojených s takovým nákupem. Rovněž vám můžeme prozradit, že v blízké době uveřejníme článek o soutěžích na Facebooku – ty mohou být mocným nástrojem k získání nových fanoušků pro vaši stránku.Máte zkušenosti s nákupem fanoušků na Facebooku? Podělte se s námi v komentářích!

    26. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Práce doma bez podvodu? – 2. část - ByznysPlac.cz

    V první části našeho dvoudílného seriálu o práci doma jsme se zaměřili na nejčastější podvody v této oblasti. Dnes si představíme několik možností, které nás přesvědčí o tom, že práce doma skutečně existuje. Vyžaduje ale píli, úsilí a snahu si peníze vydělat. Bez práce jako takové to totiž opravdu nejde.Svobodná povolání vedouIdeálním příkladem práce doma mohou být různá svobodná povolání. Nejčastěji se tito lidé nazývají jako freelanceři, a zabývají se zakázkovou tvorbou. Nejčastěji se jedná o různou grafiku – ať už tištěnou nebo webovou. Může se jednat i o grafiku pro webové stránky. Stejně tak mezi svobodná povolání spadá třeba psaní textů ať už pro tištěné nebo webové magazíny a internetové stránky obecně. Do této kategorie lze zařadit i řadu skladatelů hudby, která slouží jako podbarvení různých videí, klipů a dalších prvků.Ať už tito lidé pracují na živnostenský list (tedy sami na sebe), nebo jsou zaměstnáni v některé ze společností, jejich práce jim často umožní vykonávat ji z domu. S tím však souvisí i jisté problémy, které jsme si zmínili v minulém článku.Místo je i pro různé brigádySamozřejmě ne každý se podobným profesím může věnovat. Často nevyžadují jenom talent a nadání, ale hlavně, především v případě grafiky a hudby, i speciální programy, které rozhodně nejsou levnou záležitostí. Existuje však i řada prací, které doma lze vykonávat, přitom jediné, co je k tomu potřeba, je umět s počítačem. Český trh je totiž známý tím, že je zde největší koncentrace e-shopů v Evropě a ne všechny umí veškeré importy a úpravy automaticky – ty je tak nutné vykonávat ručně.E-shopy – zajímavá brigádaMajitelé se většinou musí věnovat rozvoji a propagaci a proto tyto práce nechávají brigádníkům. Často se nejedná o nic náročného, ale i tak je nutné pracovat rychle. Ceny se totiž odvíjí od jedné položky, nikoliv od hodiny. To je samozřejmě logické, jelikož zaměstnavatel nemůže svého brigádníka fyzicky kontrolovat, proto je platba za položku či jiný úkon spravedlivou možností, jak vyplatit odměnu. Jestliže si myslíte, že byste to zvládli, buď prohlížejte inzeráty z tohoto odvětví, nebo zkuste jednotlivé e-shopy oslovit sami. Řada z nich určitě pomoc potřebuje.Vydělávejte prostřednictvím internetuVydělávat však můžete i sami na sebe, třeba prostřednictvím svých webových stránek. Ty stačí vytvořit, nabídnout zajímavý obsah a čekat, až přijde dostatek návštěvníků. Potom už je nutné nasadit některou z možností, která umí generovat zisk. Mohou to být například reklamní systémy od Googlu či Seznamu, kdy za každé kliknutí na danou reklamu získáváte peníze. Ty jsou ideální pro weby obecnějšího zaměření.Affiliate programy – zajímavá možnostPokud však máte web zaměřený konkrétně, třeba na značku, výrobek nebo odvětví, jsou ideální volbou takzvané affiliate programy.  Díky nim tak přivedete návštěvníka do partnerského e-shopu. Pokud nakoupí, získáváte z jeho nákupu provizi. A to aniž byste sami museli něco prodávat, balit nebo odesílat. I tato možnost je jednou z těch, jak vydělávat z pohodlí domova. Je však stejně jako svobodná povolání založena hlavně na vaší iniciativě. Ukázkou, že tento systém skutečně funguje, mohou být lidí, kteří na affiliate programu postavili svůj byznys.Hlavně vytrvatAť už se rozhodnete pro hledání brigády nebo se zkusíte postavit na vlastní nohy a začnete sami, vždy mějte na paměti, že je třeba vytrvat. Bez úsilí a práce si zkrátka nevyděláte vůbec nic. A to je chybou hlavně mladých lidí, kteří se rozhodnou spustit svůj projekt, ale po pár týdnech či měsících ho ukončí. A to jenom proto, že jim ihned nezačal generovat mnohatisícové zisky.

    16. červenec 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Návody
  • Změna podmínek spotřebitelských úvěrů – pomoc žadatelům nebo jen administrativa? - ByznysPlac.cz

    Problém spotřebitelských úvěrů spočívá v jejich zneužívání věřiteli. Na vině ale nejsou jen možnosti, které úvěry poskytují, ale také exekuční zákon. Díky tvrdým sankcím, ke kterým mohou exekutoři sáhnout, se nebojí mnozí věřitelé půjčovat komukoliv. Ztratila se tak zcela odpovědnost věřitele za půjčené peníze.Změna zákonaNové změny zákona o spotřebitelských úvěrech mají zpřísnit poskytování a dát možnost odstoupení od smlouvy. Mají posílit ochranu spotřebitele na finančním trhu a zamezit praktikám, které zneužívají něčí tísně. Tíseň kvalifikuje také trestní zákoník, který lichvu označuje za zneužití tísně a zřejmý nepoměr k získané výhodě z úroku. Novela zákona má umožnit odstoupení od spotřebitelského úvěru do 14 dní a zakáže použití směnek nebo šeků.Zprostředkovatelské praktikyMnozí poskytovatelé spotřebitelských úvěrů byli jakoby jejich zprostředkovateli. Půjčku tedy sami neposkytovali, ale zájemci poskytli možnost ji získat. Za tyto služby inkasovali často vysoké odměny, které mnohdy převyšovaly poskytnuté úvěry. Často se stávalo, že jenom předložili možnost získat „nezískatelný“ spotřebitelský úvěr a s odměnou zmizeli. Nyní budou muset poskytnout „vyrozumění o výsledku svojí zprostředkovatelské činnosti“. Tato formulace bude zřejmě snadno zneužitelná. Jakýkoliv „výsledek“ může být prostě jednání a pro mnohé zprostředkovatele nebude znamenat problém. Správně měla být provize poskytnuta pouze v případě, že zájemce spotřebitelský úvěr získá nebo jej odmítne. Tím by se prostor pro neoprávněnou provizi značně zúžil. Nyní alespoň odměna zprostředkovatele musí být uvedena ve smlouvě o spotřebitelském úvěru.Změna posuzování úroku z úvěruPodle směrnice EU musí dojít také ke změně RPSN, tedy údaje, který sice složitě vypočítává náklady úvěru, ale obsahuje jejich veškerý výčet. Úvěry totiž nestojí jen úrok. Se spotřebitelským úvěrem mohou být spojeny další poplatky. Poskytovatelé úvěrů si často nechávají zaplatit za posouzení úvěru, za vedení úvěrového účtu a další poplatky, které úvěr zdražují. RPSN tedy procentuálně zohledňuje veškeré náklady a může se výrazně lišit od samotných procent, za kterých je spotřebitelský úvěr poskytován.Změna posuzování klientaSpotřebitelský úvěr bude možné poskytnout pouze za předpokladu, že bude zřejmá bonita klienta a že klient bude schopen úvěr splácet. Tady bude zajímavé sledovat, jak se některé úvěry vyrovnají se svými nabídkami. Na internetu se objevují reklamy na úvěry bez jakéhokoliv zajištění, bez nahlížení do registru o dlužnících, bez doložení příjmu nebo bez ručitele. Tyto praktiky by měly skončit. Přesto podle Občanského zákoníku existuje běžná půjčka mezi občany, která samozřejmě nevyžaduje žádné podobné podmínky. A jak se bude dokazovat, že klient je schopen splácet? To může být velice individuální.Zajištění úvěruSpotřebitelský úvěr nebude možné přezajistit. Stávalo se, že na poměrně malý dluh dokázali poskytovatelé získat vysoké zajištění v podobě nemovitostí, starožitností nebo předmětů vysokých hodnot a tyto realizovat. Malý úvěr tak znamenal mnohonásobné obohacení na úkor dlužníka. Toto se ostatně stále děje v exekučním řízení.Nejde o spotřebitelský úvěrSpotřebitelský úvěr se stal zvláštním úkazem na úvěrové scéně. Poskytují jej společnosti bez bankovní licence, které nepodléhají žádnému dohledu ČNB. Postupem času se ze spotřebitelského úvěru stal ráj lichvářů, které policie a státní zastupitelství neumějí nebo spíš nechtějí trestat. Na druhou stranu si za problémy s úvěry mohou také dlužníci. Pokud se vyloučí ti, kteří si půjčují s úmyslem nikdy peníze nevrátit, tak mnoho občanů velice naivně a neopatrně nakládá se svými závazky a majetkem. Půjčí si nebo nechají zprostředkovat úvěr za nejistých podmínek a od neznámých osob, kterým svěří svoje veškeré příjmy a majetkové hodnoty.Subjektivní podmínky úvěrováníNovela zákona také odřízne od spotřebitelských úvěrů osoby, které se dočasně ocitly v problémech. To ovšem není dobře. Ti budou muset opět za lichváři. Je možné, že při ztrátě zaměstnání nebude možné sehnat žádný úvěr kromě lichvy na 1.000 procent ročně nebo dokonce měsíčně. A sankce? Za porušení zákona bude možné udělit pokutu do výše 20 milionů korun. Některé změny zákona jsou velice nejasné. Posouzení schopnosti splácet je zčásti subjektivní volbou. Zákon se určitě bude opět obcházet a půjčovatelé nebo lidé v kritické finanční situaci si cestu najdou. Jedni k získání peněz za každou cenu a druzí ke značnému obohacení. O to přece u „spotřebitelských“ úvěrů jde.

    01. červen 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Tipy,Triky
  • Digitální nomádství: už žádná nudná práce v kanceláři - ByznysPlac.cz

    Moderní doba umožňuje nový přístup k práci a podnikání. Digitální nomádství je životním stylem mnohých nezávislých podnikatelů, kteří využívají svůj laptop a smartphone, aby mohli dělat svoji práci odkudkoli. Jejich motto zní: Žít, pracovat a cestovat. Raději být než mít. Láká vás tato představa? Pak čtěte dále.Nová doba a nový životní stylDíky globalizaci, moderním technologiím, internetu a levným letenkám mohou digitální nomádi cestovat z jedné země do druhé a přitom pokračovat ve své práci, dokončovat zakázky a hledat si nové klienty. Proč tedy zůstávat na jednom místě, pracovat neustále v kanceláři, když můžeme při práci vidět krásné scenérie, tropické pláže, účastnit se exotických výprav nebo poznat mimoevropské kultury.Práce na dálkuPráci na dálku předpovídal již v minulém století Arthur C. Clarke. Dnes o ni stále častěji hovoříme nejen jako o tajném přání nebo vizi, ale o skutečnosti, kterou realizuje stále více nezávislých podnikatelů. Timothy Ferris otevírá tyto možnosti jak pro zaměstnance, tak pro zaměstnavatele a ve své knize Čtyřhodinový pracovní týden nabízí návod na to, jak nepromarnit celé dny prací v kanceláři, žít kdekoli na světě a stát se při tom „novým bohatým“.Na cestu digitálního nomádství se vydávají nejčastěji podnikatelé na volné noze, kteří mají svoji práci těsně spjatou s počítačem. Jedná se o programátory, webaře, grafiky, copywritery, ale jejich řady se stále rozšiřují také o fotografy, blogery, lektory online kurzů a street umělce.Životní styl digitálního nomáda může znít právě díky cestování v exotických krajinách a prožívání nevšedních zážitků opravdu zajímavě pro každého pracujícího i kancelářského podnikatele, ale pravdou zůstává, že není pro všechny.Jen se sbalit a vyrazitDigitální nomádi svůj batoh, pár svých soukromých věcí, ale hlavně laptop, telefon a foťák. Potřebují také internet a to je vše. Prožívají svůj život na cestách. Jsou to kočovníci. Chvíli zůstávají na jednom místě a poté kočují na další. Nečeká vás tedy žádná nudná rutina práce v kanceláři.Přestože cestujete a poznáváte jiné kultury, chodíte na pláže a výstavy, není možné k tomu přistupovat jako na dovolené. V první řadě je to vaše pracovní cesta. Okolí se pro vás stává neustálým lákadlem, ale vy si musíte uvědomit, že je zároveň vaším pracovním místem. Donutit se pracovat za takových podmínek představuje pro mnohé velkou výzvu. Je to úplně jiný život.Na co v kanceláři nenarazíte – možná rizikaDigitální nomádi si dávají velký pozor, kam odcestují. Výběr cílové destinace, respektive životní náklady v dané zemi, mohou výrazně ovlivnit váš finanční tok. Ve většině případů budete vydělávat české koruny, ale utrácet budete eura, dolary, či jinou měnu. Na směnném kurzu tak můžete ztrácet či naopak vydělávat.Mimořádnou pozornost musíte věnovat svým osobním dokladům, neboť jejich ztráta může znamenat poměrně velký problém, který může vyústit až v nucený návrat zpět do České republiky. Doporučuje se naskenovat si doklady a uložit na externí disk či do cloudu. Cestovatelé si nechávají udělat extra pas navíc. Příliš se o tom bohužel nemluví, ale je to dobrá jistota.K prevenci rizik patří i povinné očkování. Pokud vyrazíte do některé z exotických zemí, předem si zjistěte, zda daná země vyžaduje některá povinná očkování. Pozornost věnujte i doporučeným očkováním. V České republice si můžete nechat udělat také mezinárodní očkovací průkaz.Jak začít? Jak se stát digitálním nomádem?Pokud vám již nevyhovuje nudná každodenní rutina třeba při práci v kanceláři a uvažujete o práci na dálku a životním stylu digitálního nomáda, je dobré se na svoji cestu nejprve dobře připravit a naplánovat ji. Začněte zhodnocovat všechny překážky a vyhodnocujte možná rizika. Než vyrazíte, je dobré vždy informovat své stávající klienty. Je totiž dost možné, že se ocitnete, ne třeba vlastní vinou, na nějaký den bez přístupu na internet, nebudete moci odeslat email, či dokončit zakázku v termínu.Měli byste být dobře jazykově vybaveni. Cestovat bez znalosti místního jazyka jde velmi obtížně, natož pak organizovaně pracovat. Někteří digitální nomádi přespávají v hostelech (právě kvůli vytváření společenských kontaktů), jiní využívají takzvaný couchsurfing (internetová služba s možností bezplatného ubytování) nebo ve větších skupinách funguje hromadná rezervace apartmánů. Nezapomeňte si zařídit pojištění. Při pobytech delších 6 měsíců se lze odhlásit od české pojišťovny a ušetřit tak na povinném pojistném v ČR. Dobře připravte svůj notebook, zálohujte, šifrujte, využívejte cloudu. Namísto roamingu používejte Skype či VoIP. A sledujte levné letenky.Je digitální nomádství vhodné právě pro mě?Pro začínající digitální nomády se doporučuje vyzkoušet tento pracovní způsob života například při delší dovolené. Napříště vyrazte na měsíční dovolenou do Evropy a zkuste u toho pracovat. Otestujte si sami sebe, jak se dokážete zkrotit v cizím prostředí, zda hospodaříte s časem rozumně nebo naopak spíše prokrastinujete. Někteří doporučují takový výlet v rámci České republiky. Nespornou výhodou je to, že kdyby se něco pokazilo, snadno se můžete vrátit domů a dát věci včas do pořádku.Láká vás představa stát se digitálním nomádem místo nudné práce v kanceláři? Podělte se s námi v komentářích a jestli se vám článek líbil, nezapomeňte ho sdílet.

    04. červen 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Magazín
  • Registrační pokladny – co vlastně přinesou

    Boj o registraci obratů drobných obchodníků se zostřuje. Zdá se, že vláda neví, proč by neměla tento způsob zavést, ale přesto je proti. Odvolává se na zbytečné náklady malých podnikatelů. Naopak opozice tvrdí, že se zavedením registračních pokladen vybere více daní.Jak registrovat obratRegistrační pokladny jsou tak trochu přežitkem doby. Mnoho podnikatelů rovnou účtuje v pokladních systémech, takže mají denní přehled o obratu. K tomu přistupuje účetní program, kde změny a opravy lze provádět pouze nesmazatelným záznamem. Pro tyto obchodníky bude registrační pokladna skutečně nesmyslem. Budou muset jen dojít na úřad a nechat si zapečetit stávající pokladnu. Malí obchodníci pracují jen s obchodními bločky, které vyjedou z vylepšené kalkulačky s tiskárnou. Pro ně bude případné zavedení skutečně nákladem. Daňová správa si bude moci kdykoliv osobně zkontrolovat obrat a porovnat s účetnictvím.Zboží bez paragonuKde a jak vzniká zboží bez paragonu? Cest je mnoho. Podstatou prodeje je zisk, který se generuje nadceněním dodaného zboží. Některé zboží se dodává na fakturu a cena je přesně uvedena. Obchodník k této hodnotě přidá svůj zisk a zboží prodá. Z rozdílu cen by měl platit daň. Proto u některého zboží nevydá paragon a tím se mu sníží obrat, zboží prodá jakoby levněji a nemusí platit vyšší daň. Stejně tak může mít zboží zcela bez dokladu. Například si nakoupí v Metru nebo prostě ve slevách v supermarketech. Tam samozřejmě nikdo kupujícího neeviduje. Mnoho systémů, jak obejít daně, je také založeno na dodání zboží bez dokladů při platbě v hotovosti.Registrační pokladny a daňové únikyZamezí registrační pokladny daňovým únikům? V určité míře asi ano. Ale pokud dnes vydává někdo zboží bez paragonu, pak jej bude vydávat dál. Za to bude určitě hrozit vysoká pokuta. Přesto bude dopadení dost složité. Například malí prodejci svoje zákazníky znají. Když si k nim někdo chodí nakupovat večer po práci nebo běžně na přilehlé tržiště, tak vědí, že nejde o kontrolu. Problém nastane jedině tam, kde byl vydán paragon a prodejce jej prostě neuvedl v tržbě. Dnešní anonymita a pravděpodobnost, že se na vydaný paragon neuplatněný v účetnictví přijde, je malá. Ta se registrační pokladnou určitě zhorší.Kolik na tom stát vyděláNejprve je třeba konstatovat, že vydělají obchodníci s pokladnami. Pořízení pokladen bude v objemu 500.000 až 600.000 kusů a jejich zájem je jasný. Při ceně 10.000 Kč za pokladnu tak bude dosažen obrat kolem 5 miliard během několika měsíců. Z toho stát může mít přibližně 150 – 200 milionů na daních. Kolik ale stát dostane z drobných obchodníků? Bude kromě efektu prodeje pokladen skutečně vybráno více daní? ČR má HDP kolem 4 bilionů. Z toho asi 60 % tvoří maloobchodní obrat, který mnoho let stagnuje. Kolem 2,4 bilionu tak tvoří maloobchod a z toho velké řetězce a firmy, které nemohou obejít obrat hotovostními platbami a nevystavením dokladů, je cca 80 %. Jedná se tedy o obrat cca 480 miliard. Při úvaze, že z tohoto obratu je zisk cca 20 %, má obchodník odvést daň ze základu cca 80 miliard a při 15% dani tedy 12 miliard. Tato částky by vznikla jako daňový nedoplatek pouze v případě, že by celý maloobchodní sektor, který může provádět neregistrované platby, neodvedl žádnou daň. Protože ale existuje mnoho legálních způsobů snížení daně (paušální daň, odpočty, sleva na poplatníka atd.) bude se jednat maximálně o 5 – 10 % daňového úniku zaviněného nepřiznáním obratu a tedy jde o částku 500 milionů až 1 miliarda. Když ještě snížíme uvedený propočet o náklady na kontrolní činnost a obcházení registračních pokladen o cca 30 %, pak jde státu o cca 150 – 300 milionů na daních. Víc těžko z registračních pokladen získá.Minimální daňNabízí se tedy otázka, jaké zvolit nejlepší řešení. V době internetu je asi registrační pokladna s pečetí Daňové správy a s možností jiných úniků přežitkem. Mnohem účinnější by bylo online napojení na Daňovou správu a průběžný tok dat z obratu. To není levná záležitost, ale velice účinná a okamžitá. A možná je i otázka zavedení skutečné paušální daně. Nikoliv dnešního procentního paušálu. Ten je absurdní a nemá s paušálem nic společného. V různých zemích může podnikatel do určitého obratu vůbec nevést účetnictví, pouze shromažďuje příjmové doklady. Kupodivu třeba v Rusku. A platí určitou daň ve výši například 5.000 Kč. Tím se nemusí starat o žádný zisk, o vedení dokladů, o slevy na úroky, slevy na poplatníka a všelijakou havěť, kterou do účetnictví zavedla byrokracie. Prostě se stará jen o podnikání, odvede 5.000 Kč za rok a má klid od všech papírů. Je to asi nejlevnější řešení, které by přineslo od mnoha soukromníků daně. Vždyť dnes většina neplatí stejně nic. V jednoduchosti je totiž síla.

    17. květen 2020 - Napsal: Redakce


Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Práce doma bez podvodu? – 1. část

    Řada lidí hledá práci především doma. Nelze říci, že by neexistovala, ale ne vždy se jedná o seriózní nabídky. V této první části se tak podíváme především na ty podvodné nabídky, kterých najdeme hlavně na internetu víc než dost.Práce doma bez podvodu?Bez práce nejsou koláče. I proto je pracovní proces nezbytnou součástí našich životů. Neustále se snažíme najít takovou pracovní pozici, která by nám vyhovovala jak z hlediska množství úkolů, náročnosti, odpovědnosti a samozřejmě také odměny. Proto se nám často jeví práce doma jako ideální možnost. Má to ale háček (a často ne jen jeden).Málo informací, velké slibyStačí si otevřít řadu inzertních serverů. V sekci pracovních nabídek se to inzeráty nabízejícími práci doma jenom hemží. Většinou se jedná o inzeráty založené na stejném nebo velmi podobném konceptu. Vždy je v něm uvedeno minimum informací, a dále buď webová stránka, nebo kontaktní údaje, které lze jenom těžko někde na internetu ověřit.Peníze předem, nebo nicPokud se však rozhodnete na inzerát odpovědět, získáte mnoho informací o tom, jak je daná práce doma výhodná, jak si můžete vydělat astronomické částky, že se při tom téměř nenadřete a podobně. To vše vám daný člověk prozradí, ale pouze pod jednou podmínkou – chce peníze. A pokud mu je pošlete, můžete doufat ve dvě varianty, které často končí stejně.Buď se vám neozve (a vy jste tak o několik stovek nebo tisíc chudší), nebo vám pošle nesmyslný návod či katalog možných prací, které jsou však nerealizovatelné nebo pro vás znamenají další náklady a vzdělávání v dané oblasti – viz například vydělávání formou affiliate marketingu na internetu.Klikačky a výdělky za přijaté emaily – možnost práce doma?Lidská zvídavost a snaha vydělat si peníze bez práce je doslova neomezená, z čehož mohou těžit různí provozovatelé pochybných reklamních systémů nebo emailových databází, nabízejících práci doma „bez podvodu“.Právě do těchto emailových databází se lidé registrují sami z důvodu, že za každý přijatý reklamní email dostanou zaplaceno. A to od jednotek do desítek korun. Na virtuální účet potom tyto částky bývají skutečně připsány, ale jakmile se začnete blížit výplatnímu minimu, emaily přestanou chodit, a vy ho tak nikdy nedosáhnete, tudíž nemůžete být nikdy vyplaceni. Skvělé, že?„Něco“ tu smrdí – jak poznat podvodO tom, že reálně tyto částky nemůžete dostat, svědčí i fakt, že sami majitelé těchto databází dostávají zaplaceno v řádech několika haléřů či desetihaléřů za jeden odeslaný email. Jak by tedy mohli vám samotným vyplácet třeba desetinásobky? Velmi těžko, jelikož by to pro ně samotné bylo nerentabilní. Každý odeslaný email by totiž pro takového provozovatele znamenal okamžitou ztrátu.Klikání v reklamních systémech funguje podobněJak jsme již nastínili, na podobném principu fungují i různé reklamní klikačky. Zkrátka se zaregistrujete do systému, kde se vám každý den zobrazují nové reklamy. Na ty kliknete, chvíli pobudete na daném webu, peníze jsou připsány a zdánlivě je všechno super. Opět zde ale funguje ten samý princip, kdy nikdy nedosáhnete výplatního minima, nebo daná společnost ze dne na den skončí a vám místo výdělku za práci doma zbydou jen oči pro pláč.Dá se pracovat doma v reklamních systémech?Abychom však neházeli všechny do jednoho pytle, je třeba zmínit, že některé možnosti práce doma v reklamních systémech skutečně fungují, peníze vypláceny jsou a vše se obejde bez podvodů. Rozhodně to však nejsou nijak závratné částky. Ročně se můžete dostat maximálně na několik stokorun. Oproti času, který tomu věnujete je pro stejný výdělek mnohem snazší jít jednou ročně na brigádu, než se každý den otravovat s podobnými nesmysly, u kterých navíc není jistota skutečného vyplacení.Bez práce nejsou koláčeJelikož jsme začali pravdivým příslovím, podobným také skončíme. To říká, že zdarma vám nikdo a nikdy nic nedá. Nespoléhejte se proto na krásně znějící sliby obrovských výdělků s minimálním úsilím.

    17. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • Ochrana osobních údajů a rodná čísla -ByznysPlac.cz

    Rodné číslo je údaj, který pomocí číslic bezpečně identifikuje konkrétní osobu. Znalost rodného čísla se považuje za znalost, která významně spojuje informovanou osobu s dotyčným člověkem. Proto je také rodné číslo chráněným údajem podle Zákona o ochraně osobních údajů. Jedná se však o úřední schizofrenii či vyhovění zcela nemožné podmínce?Rodné čísloZ rodného čísla je možné bezpečně a nezaměnitelně identifikovat konkrétní osobu a nezaměnit ji tak s žádnou druhou. Zároveň se z rodného čísla dá vyčíst pohlaví a datum narození. Pro osoby narozené ve stejný den je rozlišením ještě číslo za lomítkem, které je pro konkrétní den jedinečné. Rok je uveden bez tisíciletí a století. Rodné číslo tak obsahuje dvojčíslí roku, měsíce a dne  s lomítkem a pořadím přiděleným v den narození. Rodné číslo tedy obsahuje údaje, které si mnoho osob nepřeje zveřejnit.Změna zákonaOchrana rodných čísel je téměř nemožná. Mnoho zákonů, právních norem a předpisů stanovovalo, že rodné číslo je součástí veřejných seznamů, sbírek, dat zaměstnavatelů a dokladů. Zcela legálně si bylo možné zjistit rodné číslo téměř kohokoliv pouhým vyhledáním v internetu. Od roku 2012 se situace změnila. Nicméně ochrana není zcela jednoznačná.Obchodní rejstříkPokud je podnikatel zapsán do obchodního rejstříku nebo je součástí nějaké právnické osoby, jeho údaje jsou zaneseny do tohoto seznamu. Tady došlo k převratné změně a již rodná čísla nejsou uváděna ve výpisech nebo informacích z justičního portálu. Ke jménu osob, které se zapisují do OR je připojeno pouze datum narození. K tomu také odpadla povinnost dávat na OR vzor podpisu, což byla naprosto nesmyslná podmínka. Znalost veškerých údajů o konkrétní osobě a přesného podpisu byla rájem pro padělatele a podvodníky. Rodné číslo nyní není veřejně uváděno. Je ovšem dohledatelné v listinách a to dokonce i digitalizovaných. Obchodní rejstřík tak nadále eviduje rodná čísla, ačkoliv to zákon neumožňuje. Při hledání konkrétní osoby je tedy třeba znát název právnické osoby a nahlédnout místo do výpisu do sbírky listin a najít si dokument (třeba notářský zápis) s rodným číslem.Živnostenský rejstříkV současné době neexistuje forma vydávání klasického Živnostenského listu v papírové podobě. Živnostníci jsou evidování v rejstříku, který obsahuje jméno, adresu, datum založení živnosti, identifikační číslo a předmět činnosti. Rodné číslo uvedeno není. Získat je tedy možné rodné číslo pouze z dříve vydaných Živnostenských listů nebo z dříve vydaných výpisů. Pokud byly Živnostenské listy součástí webových stránek nebo se nacházely v soukromých seznamech, stále jsou na internetu k dohledání.Katastr nemovitostíPři nahlížení do Katastru nemovitostí podle jakéhokoliv parametru se rodné číslo najít nedá. Nestačí tedy znát adresu dotyčné osoby a virtuálně zalistovat Katastrem nemovitostí. Tento veřejný seznam neobsahuje ani sbírku listin, kde rodná čísla jsou uváděna při podání změn v katastru. Při návštěvě katastru nebo placeným přístupem lze získat například Výpis z Katastru nemovitosti, který v části A rodné číslo obsahuje. Stejně tak lze získat kopii kupní smlouvy, kde rodné číslo musí být obsaženo. Zde je pouze podmínkou uvést účel a nechat se identifikovat právě z důvodu, aby chráněné údaje nebyly zneužity.Ochrana rodného čísla je u většiny občanů prakticky nemožná a tento identifikátor se dávno překonal. Je možné, že dojde k nějaké změně, která bude řešit přísněji otázku rodných čísel. Zatím ale Obchodní zákoník připouští ukládání a získání rodných čísel a následují jej jiné zákony. Historicky bylo také nakládáno s rodnými čísly libovolně a veřejně. Náprava tohoto stavu je téměř nemožná. Ochrana rodných čísel je tak podle známého pořekadla …mírným pokrokem v mezích zákona…

    29. květen 2020 - Napsal: Redakce

  • PayPal – čím lépe chráněný, tím více napadaný - ByznysPlac.cz

    Noc Guye Fawkse možná není tak známým dnem jako Halloween, ale má také svoje tradice, kterými dokáže poveselit uživatele internetu. Místo vyřezávaných dýní a svíček plápolajících v temných zakoutích domů, se pořizuje bílá maska se škodolibým úsměvem a mušketýrským knírkem. Ano, uhodli jste. Anonymous má také svoje svátky a tradice.Pár prolomených heselRoku 1605 si anglický protestantský král Jakub I. umínil, že pronese řeč ve Westminsterském paláci. Guy Fawkes se chopil příležitosti a pod palác umístil nálože s prachem. Tento voják a římský katolík se úspěchu nedočkal, byl lapen a mučen. Nakonec spáchal sebevraždu skokem ze šibenice. Proč se stal tak populárním, když jeho konec je tragický a nedosáhl žádného úspěchu? Zřejmě proto, že hackeři, kteří slaví den 5.listopadu jako svůj svátek, považují oběť Fawkese za symbol boje o svobodu a v tento den lámou hesla uživatelů internetu.Pouhých 28.000 heselZpráva o tom, že byla prolomena ochrana nebo získána práva přístupu k účtům, nikoho nepřekvapí. A zpráva na Twitteru – Paypal hacked by Anonymous as part of our November 5th protest – Paypal byl hacknut jako část protestu k 5.listopadu – také nenahání takovou hrůzu. Člověk má pro vnímání nepříjemných zpráv vytvořenou psychickou ochranu. Když umře první voják na bojišti, lidé pláčou a vyvěšují vlajky, mnozí kondolují a nosí černé pásky. Po několika měsících bojů a tisících mrtvých chodí běžně do práce, smějí se a v podstatě se bojí jen o svoje blízké.Byl/a jsem mezi nimi?Proto zhýčkaný uživatel většinou jen ohodnotí možnost, že pravděpodbně při tak „malém“ útoku nebyl mezi napadenými a nijak zvlášť se nevzrušuje. Možná se ještě podívá na soukromý odkaz, který Anonymous poskytl a kde by se mohl případně jeho účet, heslo a jméno vyskytovat a to je vše. Zvykl si na bomby za války, zvykne si také na útoky na svoje účty a identitu.PayPal nutí svoje uživatele různým způsobem prokazovat totožnosti, původy peněz a přes svoji drahotu má stále více uživatelů. Napadení hackery by dříve bylo senzací, ale nyní ani nezmírní potok dalších založených účtů. Byznys je byznys a přes neschopnost zajistit bezpečnost, stejně dál prosperuje. A možná ani žádné účty hackeři nezískali, když PayPal nic nezjistil. Nakonec je z hackerských útoků nejzajímavějším počinem zaháknutí se na fanouškovské stránce Lady Gaga – gagadaily.com, kde příznivcům možná ani nevadí, když se zjistí, co jsou zač.

    07. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Co přinesl minulý týden ve světě internetu - ByznysPlac.cz

    Minulý týden se děly skutečně zajímavé věci. Internetová dálnice prudce zpomalila provoz, protože došlo k útokům na servery společnosti, která filtruje spam. A dokonce měl výpadek i oblíbený Webtrh. A Čína naklonovala nový Samsung S IV tak rychle, že byl v prodeji dříve než originál.Zajímavosti ze světa a domovaKromě různých peripetií na internetu je zajímavé, jak reklama hýbe světem. Mnoho společností v podstatě nenabízí žádné zvláštní hodnoty a prodává jen svoje čtenáře. Twitter  přišel v roce 2010 s „neobvyklým“ nápadem umístění reklam do krátkých zpráv. A ty již tvoří přes polovinu zisku z cca 290 milionů dolarů za rok 2012. V roce 2013 má zisk díky reklamám vzrůst na 600 milionů a další rok již Twitter plánuje miliardu. Krátká zpráva se tak stane dlouhým reklamním šotem.Mozilla chce přinést velký komfort pro hráče online her. Chce zavést pomocí jazyka JAVA do svých prohlížečů technologii pro hraní 3D her. Ve spolupráci s Epic Web se podařilo dostat do prohlížeče Unreal Engine 3. Co to udělá s náročností provozu, ale není jasné. Zřejmě se zpomalí proces načítání. Ale čtenář si žádá svoje a občas i seriozní člověk neodolá lákavé a blikající nabídce z lišty Mozilly.Malá česká softwarová firma Safetica se dostala do TOP 100 softwarových firem Evropy. Tato brněnská společnost se zaměřuje na software, který sleduje zaměstnance, což je nyní velmi populární. Tedy sleduje to, co zaměstnanci dělají s daty zaměstnavatele. Safetica uspěla mezi cca 1.500 firmami, což je úspěch, ale celkově není české vývojové prostředí na dobré pozici, když pouze jediná firma pronikne mezi stovku nejlepších.Seznam zase uveřejnil výzkum, podle kterého je nejvýznamnější sociální sítí starý dobrý email. Je to s podivem, že tak jednoduchá myšlenka překonává novátorské sociální prostředky. Ale je to pravda. Pouze 1 % všech obyvatel ČR nemá email. A 78 % jej denně použije. Takže většinu komunikace provádíme jednoduchým způsobem – napíšeme a odešleme. To Facebook je na pouhých 50 %.Společnost DELL, která se soustředila na stolní počítače, je stále v problémech. Klesající zisk a hlavně vysoké náklady dostávají kdysi velice prosperující firmu do bankrotu. Ale zájemců je poměrně dost. Hned tři a chystají se zaplatit kolem 20 miliard dolarů. Takže akcionáři neprodělají a zřejmě půjde především o koupi značky a trhu.A nakonec…poslanci jako obvykle nešetří a nakupují si každé 3 roky novou techniku. Tentokrát se rozhodli pro dodávku notebooků za 21.000 Kč pro každého. Je s podivem, že poslanec dostává velké prostředky na reprezentaci a na spojovací služby, ale notebook mu musí hradit daňový poplatník. Za těmito zakázkami se většinou skrývají různé podivné ceny. V roce 2006 si například pořídili notebook za 45.000 Kč, což při počtu 210 poslanců činilo skoro 10 milionů korun. 

    12. červen 2020 - Napsal: Redakce

  • Internet v Rusku – nenechává vládnoucí elitu chladným - ByznysPlac.cz

    Rusko se netají svým tvrdým přístupem k internetu. Příliš svobody vadí politikům, kteří zjistili, že se o nich může šířit pravda. Rusko je stále tuhý byrokratický stát s velkou mocí činovníků. Proto již několik měsíců funguje Cenzurní komise, která vypíná webové stránky.A bude hůřPřipravují se totiž další zákony. Prvním má být zrušení anonymity. Svobodný názor také v ČR omezila některá periodika jako třeba iDnes a cenzorům tohoto deníku ani odhalení pravých jmen a adres nestačí. Dále se mažou příspěvky a komentáře. V Rusku chtějí jít podobnou cestou a to po celém internetu. Nikdo nesmí být anonymní a jeho názor bude zanesen do registrů.Nový zákonKolem internetu se vytváří nyní pavučina zákonů. Útok se nyní vede proti poskytovatelům. Zatím má být uzákoněna povinnost sdělovat jména uživatelů různým státním orgánům. Takže nejen policie v rukou vlády, ale jakékoliv instituce budou moci znát konkrétního člověka, který se připojil na internet. Pomalu bude jednodušší vyjít na demonstraci, než surfovat po celosvětové síti. Ani demonstranti nemusejí předem ukazovat svoje občanky a mnohdy ani tváře.Odpovědnost za uživateleA ještě jeden postih hrozí poskytovatelům internetu a hostingovým společnostem. Budou odpovídat za svoje klienty. Je to stejné, jako kdyby údržba silnic odpovídala za nehody. Prostě je potřeba dostat se k jádru věci. Cenzurovat internet se musí od samého zdroje, jakmile se nepohodlný a neloajální člověk připojí k internetu, budou jeho kroky pečlivě sledovány. Ku prospěchu vládnoucí menšiny. 

    19. červen 2020 - Napsal: Redakce