Co je CTR (míra prokliku)?

Míra prokliku (CTR) je způsob, jak měřit procento lidí, kteří při zobrazení online reklamy nebo webové stránky provedou nějakou akci, například kliknutí. Vysoká míra prokliku je výhodnější, protože znamená, že uživatelé považují vaši reklamu nebo webovou stránku za vysoce relevantní a oslovující cílové publikum. CTR je důležitou metrikou, pokud jde o digitální marketingové úsilí, jako je optimalizace pro vyhledávače (SEO) .

Výpočet CTR zohledňuje, kolikrát lidé viděli reklamu nebo odkaz na webovou stránku, a kolikrát provedli akci. Mnoho programů automaticky vypočítá CTR, ale rovnicí je obvykle počet kliknutí dělený počtem zobrazení.

Řekněme například, že zveřejníte blogový příspěvek s reklamou, kterou vidělo 5 000 lidí a 230 lidí na ni kliklo. Vaše CTR by byla 4,6 procenta. Pokud by reklama získala 1200 kliknutí, vaše CTR by byla 24 procent. Definice „dobré“ míry prokliku závisí na odvětví, typu reklamy nebo webu a platformě, kde se odkaz zobrazuje (například e-mail, vyhledávání Google nebo zobrazování reklam na blogu).