Výsledky vyhledávání v sekci: Aktuálně
  • Pražský Magistrát zdražuje svoje „prodělečné“ služby

    Dopravní odbor Magistrátu hlavního města Prahy je zajímavé komunální zařízení. Řada odborníků, kteří pracují za městské prostředky ve svých funkcích, má zřejmě nedostatky ve vzdělání. Nákup elektrobusů byl obtížným oříškem z hlediska platného práva a nyní jsou nedostatky v oblasti ekonomie. Jak jinak totiž nazvat údajně prodělečnou odtahovku?Odtahová službaJe pravdou, že pražané odtahovou donucovací službu příliš nemilují. Parkovat není kde a oblíbená místa, kde se stojí ve druhých, třetích řadách nebo na různých zákazech, má odtahovka dobře přečtené. Stačí se na pár minut zastavit v kanceláři, jít si vyřídit něco na úřad a vozidlo se nemilosrdně nakládá a odváží k nedobrovolnému parkování. Telefonát na policii je potom plný nervního očekávání, zda auto skončilo v rukou zlodějů nebo strážců zákona.Skvělý byznysNa odtazích se krásně vydělává, protože náklady této služby nejsou vysoké. Investice se vyplácí rychlou návratností a pokud má obec ještě na rychlostní radar, prostředky do rozpočtu jen tečou. V Praze odtahová služba prodělává. Je to malý ekonomický zázrak, který ukazuje na zoufalé ekonomické neznalosti propočtu zisku.Cena odtahuPodle informací ze stránek Městské policie Praha stojí odtah vozidla 1.300 Kč a parkovné za první den 150 Kč, za další dny po 200 Kč. Parkovné je vcelku přiměřené, dražší je spíše cesta taxislužbou za vozem. Ovšem odtahová služba AlfaOmega dokáže vozidlo paušálně naložit, složit a odvézt po celém území Prahy za 1.200 Kč. Jiná odtahová služba nabízí stejnou službu po Praze za paušál 1.000 Kč a Odtahová služba Praha malou odtahovku počítá 1.200 Kč a velkou 1.500 Kč (ta není na osobní vůz třeba). Magistrát hlavního města Prahy dospěl k názoru, že pod 1.900 Kč nemůže na odtazích vydělat a tuto částku chce stanovit vyhláškou jako závaznou pro neukázněné řidiče.Soukromníci zřejmě prodělávajíJe jasné, že soukromé odtahové služby jsou velmi prodělečné podnikání. Parky vozidel, dobře placení zaměstnanci a každoroční zisky tomu tak úplně nenasvědčují, ale kdoví z čeho odtahovky vlastně žijí. Jsou totiž minimálně o 100 Kč levnější a měly by produkovat nejen splátky svých leasingů, platy zaměstnanců, ale majitelé jistě chtějí z něčeho žít. Magistrát je o 100 Kč dražší a prodělává.Někdo prodělává, někdo vyděláváMagistrát buď špatně hospodaří nebo opět dokázal uzavřít s odtahovými službami „výhodné“ smlouvy. A protože vztahy odtahových služeb a potřeb úředníků budou zřejmě v značné nerovnováze a je potřeba vytřískat více peněz, uvažuje se o zdražení na 1.900 Kč. Obava řidičů z odtažení se tak spíše stává obavou o zdravý rozum úředníků. Pokud nasadí úřad takovou cenu, bude vydělávat z 1.900 Kč celých 700 Kč. Ale bude tomu skutečně tak? Neuzavře třeba Magistrát smlouvy na odtah za 2.000 Kč, aby mohl prodělávat a lát, že je to nevýhodné a že musí kvůli cenám benzínu a všeho možného zase zdražit?Nechte se odtáhnout dobrovolněKdoví, co se honí hlavami úředníků z Magistrátu. Rozhodně to nebudou žádné ekonomické nebo finanční myšlenky. O zastupování občanů nemluvě, protože prodělávat tam, kde jiný vydělává, není zrovna terno. A řidiči? Existuje jedna možnost. Až špatně zaparkujete, zaplaťte pokutu a zavolejte si soukromou odtahovku. Ta Vás odtáhne o 37 % levněji. A ten rozdíl složte do pokladny magistrátu. Ať má Praha peníze na svoji levnou a efektivní činnost, případně na proškolení zaměstnanců v ekonomickém směru.

    20. květen 2020 - Napsal: Redakce